Oponę charakteryzują dwa różne typy nacięć, które współpracując ze sobą, zapewniają większą stabilność, przyczepność i kontrolę. Nacięcia o niskiej amplitudzie, znajdujące się w strefie barkowej, poprawiają trakcję oraz hamowanie, podczas gdy nacięcia o wysokiej amplitudzie, znajdujące się w centralnej części opony, zapewniając niższe opory toczenia zwiększają stopień przyczepności podczas jazdy we wszelkich warunkach.
Najbardziej istotnym aspektem jazdy w warunkach zimowych jest zachowanie kontroli samochodu, niezależnie od tego, w jakich warunkach się poruszamy. Szybka i precyzyjna informacja docierająca od opon do kierowcy to kluczowy czynnik przekładający się na kontrolę i prowadzenie samochodu.
Nowa mieszkanka gum, oparta o związki krzemu, zapewnia zwiększoną elastyczność nawet w bardzo niskiej temperaturze, co przekłada się na zdecydowanie lepszą przyczepność na śniegu.
Ważną cechą konstrukcyjną SP Winter Response jest zróżnicowana, w zależności od indeksu nośności, gęstość opasania. Umożliwia to optymalizację powierzchni kontaktu opony z podłożem, lepszą trakcję na śniegu i lodzie oraz odporność na aquaplaning.
Warunki drogowe mogą zmieniać się nawet podczas jednej podróży. Mróz i suche powietrze z jednej strony, z drugiej zaś śnieg i błoto pośniegowe - to wszystko stawia oponom bardzo wysokie wymagania. Podczas jazdy po suchej nawierzchni wymagany jest maksymalny kontakt bieżnika z nawierzchnią. Z kolei na mokrej drodze opona musi mieć dostateczną liczbę rowków, aby sprawnie odprowadzać wodę. Na śniegu za to potrzebna jest jak najlepsza trakcja. Dzięki nowej, asymetrycznej rzeźbie bieżnika, Dunlop SP Winter Response zapewnia doskonałą kontrolę w każdych warunkach pogodowych
Opona Dunlop SP Winter Response jako jedyna w swojej klasie została wyposażona w zróżnicowane nacięcia (Dual Blade System), które współpracując ze sobą dają większą stabilność, lepsza trakcję i zwiększony poziom kontroli. Znajdujące się w części barkowej nacięcia o niskiej amplitudzie - znajdujące się w strefie barkowej - poprawiają trakcję oraz hamowanie. Natomiast nacięcia o wysokiej amplitudzie -znajdujące się w centralnej części opony - zapewniają niższe opory toczenia oraz zwiększają stopień przyczepności podczas jazdy we wszelkich warunkach. Ograniczają również poślizg boczny.
W bieżniku SP Winter Response zastosowano system "Touch Technology", to jest opona posiada sztywniejszą część bieżnika w jego zewnętrznej strefie, a także sztywniejszą ścianą boczną oraz stabilne połączenie z felgą. Dzięki temu prowadzenie samochodu pozwala kierowcy na precyzyjne czucie drogi.
Dunlop opracował też specjalny system osadzenia opony w obręczy. Gwarantuje on dokładniejsze przenoszenie informacji z nawierzchni na koło kierownicy, co daje większą kontrole jazdy oraz lepsze sterowanie.
Dzięki zastosowaniu technologii bieżnika wielokątowego - Multi Radius Tread - jest zapewniony równomierny rozkład ciśnienia na powierzchni styku opony z nawierzchnią, co poprawia trakcję zarówno na suchej, jak i na mokrej drodze.