Warunki gwarancji na poszczególne marki podane są na karcie każdej opony w zakładce "Warunki gwarancji". Gdyby chcieli Państwo skorzystać z przysługującej gwarancji reklamowany produkt należy dostarczyć do nas, na adres podany na stronie kontakt. Do reklamowanego towaru należy dołączyć odpowiedni formularz oraz kopię dowodu zakupu.
Na każdej oponie znajdują się informację, które pozwalają na określenie w jakich pojazdach i w jakich warunkach dany model może być eksploatowany, odczytamy także m.in. informacje o dacie produkcji danego egzemplarza.
Podstawową informacją, którą odnajdziemy na boku opony jest jej rozmiar. W zdecydowanej większości przypadków jest on zapisany w następującym formacie:
205/55 R16
Poszczególne cyfry i litery oznaczają:
205 - szerokość opony między bocznymi krawędziami podana w minimetrach
55 - profil opony, czyli stosunek jej wysokości do szerokości, w tym przypadku wysokość stanowi 55% szerokości
16 - średnica feligi na której opona może być osadzona, podana w calach
Indeks nośności określa maksymalne obciążenie jednej opony wyrażone w kilogramach podczas poruszania się z prędkościami ograniczonymi indeksem prędkości.
Indek prędkości kodowany jest literami alfabetu a indeks nośności cyframi. Na każdej oponie powinniśmy odnaleźć tego typu oznaczenie:
101 V
101 - oznacza, że maksymalne obciązenie na jedną oponę może wynieść 825 kg
V - informuje, że opona może być bezpiecznie, z zachowaniem jej wszelkich parametrów (szczególnie dopuszczalnego obciążenia) eksploatowana do prędkości 240 km/h
Data produkcji opony znajduje się na końcu kodu DOT, który również znajdziesz na boku opony. Na końcu kodu znajdują się (najczęściej w obwódce) cztery cyfry, które określają datę wytworzenia opony.
DOT J3EX 4208
Ten zapis oznacza, że:
DOT - opona spełnia normy amerykańskiego Departamentu Transportu.
J3EX - oponę marki Matador wyprodukowaną w fabryce Matador A.S., Puchov na Słowacji, nie jest to informacja szczególnie istotna dla normalnego użytkownika
4211 - opona została wyprodukowana w 42 tygodniu 2011 roku (pierwsze dwie cyfry kodują tydzień, kolejne rok produkcji). Jest to jedna z kluczowych informacji znajdujących się na oponie.
Zgodnie z Polską Normą PN-C-94300-7:1997, za opony pełnowartościowe uważa się opony nie starsze niż 36 miesięcy od daty produkcji. Przy właściej eksploatacji i przechowywaniu opony zapewniają bezpieczeństwo przez okres od 5 do 8 lat od daty wytworzenia.
Do najczęściej spotykanych dodatkowych oznaczeń można zaliczyć:
Rotation - oznacza oponę kierunkową, która musi być zamontowana zgodnie z kierunkiem na niej oznaczonym
Inside, interior lub side facing inwards - oznaczenie stosowane na oponach asymetrycznych, informuje, że strona oznaczona tym napisem musi być skierowana do wewnątrz pojazdu
Outside, exterior, side facing outwards, mount this out side - oznaczenie stosowane na oponach asymetrycznych, informuje, że strona oznaczona tym napisem musi być skierowana do zewnątrz pojazdu
Extra Load (XL) - oznacza oponę wzmocnioną, cechującą się wyższym indeksem nośności niż opony standardowe o podobnym rozmiarze
Reinforced (RF) - znaczenie jest analogiczne do Extra Load
M+S - skrót od angielskich słów "Mud" i "Snow", oznacza oponę przeznaczoną do użytku w zimie lub tzw. całoroczną
Max Inflation - oznacza maksymalną wartość ciśnienia dla danej opony
Fringe Protector (FP) - ochraniacz felgi
Maximum Flange Shield (MFS) - jw
Rim Fringe Protector (RFP) - jw
Felgen Ripen (FR) - jw
RunOnFlat lub ROF - oznacza oponę, która umożliwia kontynuowanie jazdy pomimo utraty ciśnienia, spotyka się także oznaczenia: EMT, RFT, ZP, DSST, SSR, SSRF
Powyżej zostały opisane najważniejsze oznaczenia, które można odnaleźć na ogumieniu. Poniżej zamieszczamy link do strony z obszerną listą dodatkowych oznaczeń, które mogą znajdować się na oponach:
Indeks prędkości, zwany indeksem SI (Speed index) umieszczany jest na oponach za rozmiarem danej opony, np. 205/55R15 91H. Opisują go litery alfabetu. Zalecany indeks prędkości zawsze jest podawany przez producenta pojazdu. Nie powinno się stosować opon z niższym indeksem prędkości niż zalecane przez producenta. Zasada ta szczególnie dotyczy opon letnich, zimą dopuszczalne jest stosowanie ogumienia z niższym indeksem.
Indeks nośności opony jest liczbą wskazującą maksymalne obciążenie, które może być przenoszone przez oponę przy maksymalnej, dopuszczalnej, oznaczonej odpowiednim indeksem prędkości i prawidłowym ciśnieniu powietrza. Indeks prędkości, zwany indeksem LI (load index) umieszczany jest na oponach za rozmiarem danej opony, np. 205/55R15 91 H.
Nowa etykieta na opony zawiera najważniejsze informacje o bezpieczeństwie i ekologicznych aspektach opony. Podobnie jak etykieta energetyczna umieszczana na sprzęcie AGD, etykieta na opony ułatwia porównywanie opon w kategoriach przyczepności na mokrej nawierzchni, wpływu na zużycie paliwa i generowanie hałasu.
Na wstępie należy zaznaczyć, że podczas profesjonalnych testów opon, przed wydaniem werdyktów, branych jest pod uwagę znacznie więcej czynników, niż te, które znajdują się na etykiecie. Etykiety są pomocne przy podejmowaniu bardziej świadomych decyzji przy zakupie opon, nie należy ich jednak, naszym zdaniem, traktować ich jako ostatecznego kryterium wyboru. Sugerujemy, aby przed podjęciem decyzji zapoznać się z testami przeprowadzanymi przez renomowane instytucje, są one przeprowadzane przed każdym sezonem letnim i zimowym.
Opony podczas jazdy stawiają pewien opór zwany oporem toczenia, przekładający się na zużycie paliwa przez pojazd. Opony o niskim oporze toczenia pomagają oszczędzać paliwo. Ekonomiczność opony jest wyrażana przy pomocy ocen od A do G. A oznacza oponę o najwyższych osiągach w swojej klasie (najbardziej ekonomiczna), z kolei G to opona o najniższych osiągach (najmniej ekonomiczna), lecz mimo to nadal zgodną z regulacjami prawnymi.
*Przyjmując średnie zużycie 8 litrów na 100 km, przy cenie paliwa 1,50 euro/litr i średnim przebiegu eksploatacyjnym opony wynoszącym 35 tys. km
W krytycznej sytuacji kilka metrów różnicy w drodze hamowania może mieć kluczowe znaczenie. Podczas gwałtownego hamowania samochodem osobowym z prędkości 80 km/h komplet opon klasy A zatrzyma pojazd 18 metrów bliżej niż komplet opon o klasie F. *
Oznaczenia na etykiecie mają jedynie charakter poglądowy. Wartości mogą się różnić między sobą ze względu na rodzaj bieżnika oraz rozmiar opony.
Źródło: Goodyear, własne.
Poniżej znajduje się lista skrótów i symboli, które można spotkać w nazwach handlowych oraz na samej oponie:
'3PMSF' - (Three Peak Mountain Snowflake) - oznaczenie pełnej homologacji zimowej, inaczej symbol alpejski, oznaczane są nim opony, które wg. europejskich norm przeszły testy w warunkach zimowych i mogą być używane jako takowe w krajach, gdzie wymagane jest używanie opon zimowych przez określony w roku czas (np. Niemcy, Czechy, Słowacja, Austria). Opony z oznaczeniem 3PMSF posiadają także automatycznie podstawowe oznaczenie opon całorocznych M+S
'#' - homologacja dla opon do samochodów marki Fiat
'+' - homologacja Volkswagen
'* / *1' - homologacja dla opon do samochodów marki BMW
'a' - homologacja dla opon do samochodów marki Audi/VW
'AO, AO1, AOE' - homologacja Audi
'A' - amerykańska wersja Scorpiona STR
'ACOUSTIC' - opona o obniżonym poziomie hałasu
'ALP' - homologacja Alpina
'AM4, AM8, AM9, AMP, AMS, AMV' - homologacja dla opon do samochodów marki Aston Martin
'AR, ARR' - homologacja Alfa Romeo
'B, B1, BC, BL' - homologacja dla opon do samochodów marki Bentley
'BasePen' - opona posiada elektrostatyczne uziemienie (w rowku biegnącym przez środek bieżnika znajduje się krzemionkowa mieszanka, która odprowadza ładunki elektryczne).
'BLT' - wypukłe czarne litery (Raised Black Lettering / Letters)
'BSW' - czarne litery (Black sidewall)
'C' - oznaczenie opon o wyższej nośności, typowo dostawczych
'C1' - homologacja dla opon do samochodów marki Chrysler
'COLD' - informacja, by ciśnienie mierzyć na zimnych oponach
'cord' - ochrona felgi na ściance bocznej opony
'DOT' - oznacza, że opona jest zgodna ze wszystkimi obowiązującymi normami bezpieczeństwa ustanowionymi przez amerykański Departament Transportu. Obok znajduje się kod identyfikacyjny opony lub jej numer seryjny: jest to ciąg cyfr i liter o długości do 12 znaków. (Department of Transportation)
'DT, DT1, DT2' - Inny bieżnik pod względem mieszanki lub rzeźby bieżnika w stosunku do normalnego wzoru danego modelu
'DSST' - opona umożliwiająca jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie (Dunlop Self Supporting Technology = RunOnFlat)
'ECE, e, E' - skrót od Economic Commision of Europe, oznacza homologację europejską
'Elect' - opony do samochodów elektrycznych i hybrydowych
'ELT' - opony do samochodów elektrycznych i hybrydowych
'EMT' - opona umożliwiająca jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie (Extended Mobility Tyre - RunOnFlat)
'EXT' - opona z systemem "RUN ON FLAT" umożliwiających jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza
'F, F01, F02, F03' - homologacja dla opon do samochodów marki Ferrari
'FI' - homologacja dla opon do samochodów marki Fiat
'FP' - ochraniacz felgi, znany też jako (RFP, Rim Fringe Protector) lub MFS; oznaczenie stosowane przez Dunlopa (Fringe Protector)
'FR' - rant ochronny na felgę
'FUL' - maksymalne obciążenie (Full Load)
'G' - General Motors
'G' - homologacja Hyundai Genesis
'G1' - Niestandardowe wymiary opony
'HP' - homologacja Pagani
'HN' - homologacja Hyundai
'HSF' - najwyższa prędkość użytkowania przy maksymalnym obciążeniu (High speed use ot fuli load)
'HSN' - najwyższa prędkość użytkowania przy normalnym obciążeniu (High speed use ot normal load)
'INSIDE' - ta strona opony, powinna być zamontowana wewnątrz, w stronę auta
'J, JRS, JLR' - homologacja dla opon do samochodów marki Jaguar
'JLB' - Jointless Nylon Bandage, bezkońcowe opasanie nylonowe, stosowane w oponach Dunlop
'K1, K2' - inny wariant geometrii boków bieżnika
'KA' - inny wariant geometrii profilu
'KS' - inny wariant struktury wewnętrznej
'L, L1' - homologacja Lamborghini
'LEFT' - opona do montażu po lewej stronie samochodu
'LI' - Load Index, wskaźnik określający maksymalną nośność opony
'LRR' - Low Rolling Resistance, niskie opory toczenia
'LR' - homologacja Land Rover/Range Rover
'LS' - homologacja Lotus
'LT' - znak postawiony przed rozmiarem opony wskazuje, że jest to ogumienie do samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek (oznaczenie USA) (LightTruck)
'M+S' - błoto i śnieg, oznaczenie wymagane na oponach zimowych i całorocznych (Mud + Snow)
'MO, MO1, MOE, MO-S, MO-V' - homologacja dla opon do samochodów marki Mercedes
'MOEXTENDED' - homologacja dla opon do samochodów marki Mercedes w technologii Run Flat
'MAX' - maksimum, czyli maksymalna wartość ciśnienia w oponie
'MC, MC1, MC2' - homologacja Mclaren
'MFS' - ochraniacz felgi, oznaczenie stosowane w oponach koncernu Goodyear-Dunlop
'MGT' - homologacja Maserati
'NGC' - No Central Groove - oznaczenie niektórych bieżników Goodyear, które występują w zależności od rozmiaru opony w dwóch wersjach: w wersji z lub bez centralnego rowka biegnącego pośrodku bieżnika. Opona oznaczona NGC nie posiada rowka centralnego.
'NST' - Noise Shield Technology - opona z warstwą wyciszającą (Foam in Tire Technology)
'N0/N1/N2/N3/N4' - homologacja dla opon do samochodów marki Porsche w zależności od modelu
'nolbl' - brak kolorowego napisu na boku opony
'NRM' - normalne obciążenie (Normal lood)
'OE' - opony na pierwszym wyposażeniu samochodu
'OUTSIDE' - oznaczenie informujące, że opona powinna być zamontowana na zewnątrz pojazdu, jest widoczna z zewnątrz
'ORWL' - białe kontury liter na boku opony
'OWL' - białe litery (Outlined White Lettering / Letters)
'P' - znak przed rozmiarem opony wskazuje, że jest to ogumienie do samochodów osobowych (oznaczenie USA) (Possenger)
'PAX' - opona Michelin zero ciśnieniowa, ze stabilnym pierścieniem wewnątrz
'PG' - homologacja Pagani
'PNCS' - Pirelli Noise Cancelling System
'POR' - Proffesional Off-Road
'PSP-Beta' - opona posiada konstrukcję, która charakteryzuje się zakładkami rozmieszczonymi w ten sposób by redukowały natężenie hałasu
'QR-Code' - informacja o oponie dla sieci BMW
'R' - opona radialna (Radial)
'RO1, RO2' - homologacja Audi S i RS
'RB' - czarne litery na ściance opon terenowych
'RBL' - czarne wklęsłe litery (Recessed Black Lettering / Letters)
'REAR' - opona przeznaczona na tylną oś pojazdu
'RETREAD' - opona bieżnikowana
'RF' - Reinforced = XL, opona o podwyższonej ładowności, nazywana oponą wzmacnianą
'ROF' - opona z systemem RunOnFlat, jednolite oznaczenie opon marek Goodyear i Dunlop umożliwiających jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie
'RFP' - Rim Fringe Protector, Ochraniacz felgi
'RFT R/F, R-F' - opona z systemem "RUN ON FLAT" umożliwiających jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza
'RIGHT' - opona do montażu po prawej stronie samochodu
'RIM PROTECTOR' - opona posiada rozwiązania chroniące felgę przed uszkodzeniami
'ROTATION' - kierunek toczenia opony
'RPB' - rant ochronny na felgę
'RSC' - Run Flat System Component, opona typu Run Flat
'RW' - białe litery na ściance opon terenowych
'RWL' - wypukłe białe litery (Roised White Lettering / Letters)
'SCT / SCP' - Sound Comfort Technology - opona z opona z warstwą wyciszającą (Foam in Tire Technology)
'SEAL' - opona z systemem samouszczelniającym
'SEAL GUARD' - opona z systemem samouszczelniającym
'S-I / SEAL INSIDE' - opona z systemem samouszczelniającym
'SELF SEAL' - opona z systemem samouszczelniającym
'SLT' - opona z systemem samouszczelniającym
'SOUND ABSORBER' - opona o obniżonym poziomie hałasu
'ST' - opona z systemem samouszczelniającym
'S1' - zmniejszony opory toczenia, stosowane w oponach grupy Michelin
'SI' - Speed Index, oznaczenie określające górną granicę dopuszczalnej prędkości użytkowania
'SS' - Self Seal, technologia Michelin samouszczelniająca oponę po przebiciu
'SSR' - opona z systemem "RUN ON FLAT" umożliwiających jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza
'SST' - Self Supporting Technology = RunOnFlat, opona pozwalająca na kontynuowanie jazdy nawet po jej przebiciu gdy ciśnienie wewnątrz jest zerowe
'ST' - Standard
'TL' - Tubeless Tyre, opona bezdętkowa
'T0' - homologacja Tesla
'TT' - Tubed Type Tyre, opona dętkowa
'U' - wskaźnik maksymalnej nośności (Load lndex)
'UHP' - Ultra High Performance
'ULW' - opona posiada konstrukcję, w której użyto aramidowych kordów
'VOL' - homologacja Volvo
'VSB' - Vertical Serrated Band, Pionowo kreskowany pas
'W-I' - białe napisy na ścianie bocznej
'VW / VW1 / VW 2-PLY' - homologacja Volkswagen
'WSW' - White Sidewall, Biała ściana boczna
'XL' - Extra Load = RF Reinforced (nie mylić z Runflat), opona wzmocniona
'ZP' - Zero Pressure, oznaczenie opon Michelin, opona typu "RUN ON FLAT" umożliwiających jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza
'ZR' - dodatkowa informacja przy rozmiarze opony, która oznacza, że daną oponę można użytkować z pełnym dopuszczalnym obciążeniem do 240 km/h. Np. oponę 225/40 ZR18 92Y można użytkować z pełnym obciążeniem 630 kg na oponę do 240 km/h, a maksymalna dopuszczalna prędkość dla tej opony do 300 km/h.
'ZPS' - oznaczenie opn Yokohama, opona typu "RUN ON FLAT" umożliwiających jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza
W naszym sklepie internetowym akceptujemy różne formy płatności za zamówienia wysyłkowe:
REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO obowiązujący od 01.01.2023
ROZDZIAŁ
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE I DEFINICJE
1.
Regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług drogą
elektroniczną, w tym korzystania ze Sklepu, oraz prawa, obowiązki i
warunki odpowiedzialności Sprzedawcy i Klienta. Regulamin zawiera
także informacje, do których przekazania Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy zobowiązany
jest Sprzedawca zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawą
z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 t.j.).
2. Każdy Klient powinien zapoznać się z Regulaminem.
3. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Sklepu i
udostępniany jest nieodpłatnie także przed zawarciem umowy. Na
żądanie Klienta Regulamin jest także udostępniany w taki sposób,
który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści
za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się
Klient (np. pocztą elektroniczną).
4. Podstawowe
definicje:
1) Regulamin: Regulamin Sklepu Internetowego;
2)
Sprzedawca lub Usługodawca: StrefaKierowcy.pl sp. o. o. (dawniej
StrefaKierowcy.pl Tomasz Wincenciak), ul. Wojciecha Gersona 28, 30-818
Kraków, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000989075, NIP 6793247246,
REGON 522973193;
3) Klient lub Usługobiorca: osoba fizyczna,
która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności
prawnych, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca
osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i
zaciągać zobowiązania, która nawiąże stosunek prawny ze
Sprzedawcą w zakresie działalności Sklepu. Klient to także
Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca, jeśli w danej kwestii brak oddzielnych postanowień w
stosunku do Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy;
4) Konsument: Klient będący osobą
fizyczną dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej (zakupu),
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową;
5) Konsument-Przedsiębiorca - osoba prowadząca jednoosobową działalność
gospodarczą zawierająca Umowę sprzedaży związaną z bezpośrednio z
prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową, lecz
nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego;
6) Usługa Elektroniczna – usługa w rozumieniu
ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (Dz.U. 2020.344 t.j. ze zm.), świadczona drogą
elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem
Serwisu;
7) Sklep lub Sklep Internetowy, lub Serwis: Usługa
elektroniczna, Sklep Internetowy, prowadzony przez Sprzedawcę pod
adresem internetowym www.opony.strefakierowcy.pl;
8) Konto –
Usługa Elektroniczna, oznaczona indywidualną nazwą (loginem) i
hasłem podanym przez Klienta, zbiór zasobów w systemie
teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane
przez Klienta oraz informacje o czynnościach w ramach Sklepu;
9)
Towar lub Produkt – towary sprzedawane w Sklepie, znajdujące się
w ofercie Sprzedawcy;
10) Umowa – umowa na odległość,
dotycząca zakupu Towaru, zawarta na skutek złożenia przez Klienta
Zamówienia w Sklepie i jego przyjęcia przez Sprzedawcę;
11)
Formularz – skrypt stanowiący środek komunikacji elektronicznej,
umożliwiający złożenie Zamówienia w Sklepie;
12) Zamówienie
– dyspozycja zakupu Towaru złożona przez Klienta za pomocą
środków komunikacji technicznej;
13) Newsletter – Usługa
Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez
Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), która
umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom automatyczne
otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych wiadomości (newsletter-ów),
zawierających informacje o Serwisie, w tym nowościach lub
promocjach w Sklepie.
ROZDZIAŁ
2. INFORMACJE PODSTAWOWE I TECHNICZNE
1.
Dane Sprzedawcy do kontaktu z Klientem: adres ul. Gersona 28, 30-818
Kraków, adres poczty elektronicznej opony@strefakierowcy.pl, numer
telefonu +48 12 346 34 62.
2. Sprzedawca oferuje
następujące rodzaje Usług Elektronicznych:
1)
sklep internetowy, działający za pośrednictwem witryny
internetowej, w ramach której Klient zawiera umowę sprzedaży na
odległość, strony są informowane o dokonaniu sprzedaży za pomocą
poczty elektronicznej generowanej automatycznie, a wykonanie umowy (w
szczególności dostawa Towaru) następuje poza internetem;
2)
newsletter, polegający na przesyłaniu przez Sprzedawcę, na
adres poczty elektronicznej Klienta, wiadomości w formie
elektronicznej zawierających informacje o Serwisie, w tym nowościach
lub promocjach w Sklepie;
3) opiniowanie
(komentowanie), polegające na umożliwieniu przez Sprzedawcę
Klientom zamieszczania na stronie Sklepu indywidualnych i
subiektywnych wypowiedzi Klienta, w tym dotyczących obsługi lub
Towarów.
3. Sprzedawca świadczy Usługi Elektroniczne zgodnie
z Regulaminem.
4. Warunkiem technicznym korzystania ze Sklepu
jest posiadanie przez Klienta komputera lub innych urządzeń
umożliwiających przeglądanie sieci Internet, odpowiedniego
oprogramowania (w tym przeglądarki internetowej), dostępu do
Internetu oraz aktualnego i czynnego konta poczty elektronicznej.
5.
Obowiązuje zakaz dostarczania przez Klienta treści o charakterze
bezprawnym.
6. Korzystanie ze Sklepu może się wiązać z
zagrożeniami typowymi dla korzystania z Internetu, typu spam,
wirusy, ataki hakerskie. Sprzedawca podejmuje działania celem
przeciwdziałania tym zagrożeniom. Sprzedawca wskazuje, iż
publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług
świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem
pozyskania lub modyfikowania danych Klientów przez osoby
nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki
techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, w tym
programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających
z sieci Internet.
7.
Zawarcie umowy o świadczenie Usług Elektronicznych następuje za
pośrednictwem sklepu przez internet. Klient może w każdej chwili
zakończyć korzystanie z Usług Elektronicznych poprzez opuszczenie Sklepu
lub poprzez usunięcie konta. W takim wypadku umowa o świadczenie Usług
Elektronicznych rozwiązuje się automatycznie bez konieczności
składania dodatkowych oświadczeń stron.
8. Nie ma możliwości korzystania ze Sklepu anonimowo lub z wykorzystaniem pseudonimu.
ROZDZIAŁ
3. DANE OSOBOWE
1.
Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca przetwarza zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa, w tym przepisów Rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016
r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych), w szczególności: w szczególności:
1)
Sprzedawca dokłada należytej staranności w celu ochrony
interesów osób, których dane dotyczą, w tym zapewnia, aby dane te
były:
a) przetwarzane zgodnie z prawem,
b) zbierane dla
oznaczonych, zgodnych z prawem celów i nie poddawane dalszemu
przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;
c) merytorycznie
poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są
przetwarzane,
d) przechowywane w postaci umożliwiającej
identyfikacje osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to
niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
2)
Sprzedawca stosuje odpowiednie środki techniczne i
organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych
odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną.
2.
Podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda samych Klientów
lub przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną
jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na
żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, albo
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego
ciążącego na Sprzedawcy, zgodnie z art. 6. ust. 1. lit. a) oraz b)
wskazane w pkt. 1. powyżej rozporządzania. Ustawowe
upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, wnikające z ustawy
o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku
(Dz.U.2018.1000 ze zm.) oraz z ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o
świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2020.344 t.j. ze
zm.).
3. Klientom przysługuje prawo wycofania zgody w sprawie
przetwarzania danych osobowych. Klientom przysługuje prawo do
kontroli przetwarzania danych, w tym ich uzupełniania,
uaktualniania, prostowania, usuwania na zasadach wynikających z ww.
przepisów.
4. Podanie danych osobowych w każdej z sytuacji
wskazanych w pkt. 2. jest dobrowolne, lecz niezbędne w celu
realizacji celu dla którego dane zostały udostępnione przez
Klienta.
5. Klientom przysługuje prawo każdym czasie, prawo
przenoszenia danych, prawo dostępu do treści danych osobowych oraz
możliwość ich poprawiania, wniesienia sprzeciwu co do
przetwarzania danych, a udzielona zgoda na przetwarzanie danych może
być przez Klienta cofnięta w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie
wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na
podstawie zgody przed jej wycofaniem. Klient ma także prawo do
wniesienia skargi dot. przetwarzania danych osobowych do Prezesa
Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
6.
Sprzedawca zapewnia, że dane osobowe Klientów nie zostaną
udostępnione żadnym nieupoważnionym podmiotom żadnym
nieupoważnionym podmiotom innym niż wskazane w Regulaminie, w innym
celu niż wskazane w Regulaminie, bez uzyskania uprzedniej odrębnej
zgody Klienta. Dane osobowe Klientów mogą być przekazywane
podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących
przepisów prawa, w tym właściwym organom.
7. W przypadku
wyboru wysyłki jako formy realizacji zamówienia dane osobowe
Klientów są przekazywane firmie kurierskiej na cele związane z
realizacją umowy zawartej z Klientem, w tym wypadku realizację
dostawy.
ROZDZIAŁ
4. INFORMACJE DODATKOWE
§
1 Konto.
1. Rejestracja konta na stronie internetowej
Sklepu jest bezpłatna i wymaga następujących działań: Klient
powinien wypełnić formularz rejestracji podając określone dane i
składając oświadczenia w sprawie akceptacji Regulaminu,
przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji handlowych.
Na adres poczty elektronicznej Klienta podany przez niego w procesie
rejestracji konta przesłana zostanie wiadomość potwierdzająca
założenie Konta. Logowanie do konta polega na podaniu adresu poczty
elektronicznej Klienta oraz hasła, ustalonego przez Klienta. Hasło
jest poufne i nie powinno być nikomu udostępniane.
2. Konto
umożliwia Klientowi wprowadzenie lub modyfikację danych,
dokonywanie lub sprawdzanie Zamówień oraz przeglądanie historii
Zamówień.
3. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest
nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
4. Klient może w każdym
czasie zrezygnować z konta w Sklepie poprzez przesłanie
odpowiedniego żądania do Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres
e-mail: opony@strefakierowcy.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy:
StrefaKierowcy.pl, ul. Gersona 28, 30-818 Kraków.
§ 2.
Newsletter
1. Usługa Newsletter ma na
celu dostarczenie Klientowi zamówionych informacji.
2.
Korzystanie z Newsletter-a nie wymaga rejestracji konta przez
Klienta, ale wymaga podania adresu poczty elektronicznej oraz
złożenia oświadczeń w sprawie akceptacji Regulaminu,
przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji
handlowychhandlowych udzielenia zgody przez Klienta.
3.
Na adres poczty elektronicznej Klienta przesłany zostanie link
potwierdzający subskrypcję Newsletter-a.
4.
Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie
przez czas nieoznaczony.
5. Klient może w
każdym czasie zrezygnować z Newsletter-a poprzez przesłanie
odpowiedniego żądania do Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres
e-mail: opony@strefakierowcy.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy:
StrefaKierowcy.pl, ul. Gersona 28, 30-818 Kraków.
§ 3.
Opinie
1. Sprzedawca umożliwia Klientom
zamieszczanie na stronie Sklepu indywidualnych i subiektywnych
wypowiedzi (opinii, komentarzy) Klienta, w szczególności
dotyczących Towarów.
2. Usługa świadczona
jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
4.
Korzystanie z usługi nie jest możliwe anonimowo.
5.
Sprzedawca może korzystać z opinii na potrzeby treści
zamieszczanych w Serwisie.
6.
Opinia jest widoczna na Stronie Towaru po jej akceptacji przez
Sprzedawcę i po weryfikacji czy Użytkownik zgłaszający opinię dokonał u
Sprzedawcy zakupu ocenianego Towaru, w tym celu Klient może zostać
poproszony o podanie numeru Zamówienia.
ROZDZIAŁ
5. SPRZEDAŻ
§
1. Towary
1. Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie są
nowe i nie mają wad.
2. Szczegółowy opis Towaru znajduje się
na stronie Sklepu.
3. Na Towary mogą być udzielone gwarancja
lub usługi posprzedażowe. Szczegółowa informacja w tym zakresie
znajduje się w Sklepie.
4. Wszystkie informacje zawarte w
Sklepie, odnoszące się do Towarów (łącznie z cenami), nie
stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego,
lecz zaproszenie do zawarcia umowy określone w art. 71 kodeksu
cywilnego.
§ 2. Zamówienia i ich realizacja
1.
Zamówienie może być złożone poprzez wypełnienie Formularza,
dostępnego w Sklepie.
2. Zamówienia można składać po
uprzednim zarejestrowaniu konta na stronie internetowej Sklepu lub
bez rejestrowania konta na stronie internetowej Sklepu (gościnne
zakupy).
3. Klient zobowiązany jest do starannego wypełnienia
Formularza, podając wszystkie dane zgodnie ze stanem faktycznym oraz
określając wybrany sposób zapłaty i dostawy.
4. Klient
podaje w Formularzu dane oraz składa oświadczenia w sprawie
akceptacji Regulaminu, potwierdzenia pełnoletniości przetwarzania
danych osobowych, przekazywania informacji handlowych.
5.
Zamówienia w Sklepie można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w
tygodniu. Zamówienia składane
w soboty, niedziele lub święta
są rozpatrywane następnego dnia roboczego.
6. Potwierdzenia
złożenia Zamówienia dokonuje Klient poprzez wybranie przycisku
(pola) oznaczonego „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Wysłanie
Zamówienia przez Klienta stanowi ofertę Klienta złożoną
Sprzedającemu co do zawarcia Umowy, zgodnie z treścią Regulaminu.
7. Sprzedawca wyśle Klientowi na wskazany przez Klienta
adres e-mail potwierdzenie Zamówienia.
8. Klient otrzymuje od
Sprzedawcy:
1) potwierdzenie otrzymania
Zamówienia (wiadomość o temacie „Dziękujemy za złożenie
zamówienia”) – automatycznie generowaną wiadomość e-mail
zawierająca numer i datę Zamówienia, dane Klienta, opis Towaru
(lub odnośnik do opisu w Sklepie), cenę i inne informacje;
2)
potwierdzenie zawarcia umowy (wiadomość o temacie „Zamówienie
w trakcie realizacji”) na wskazany przez Klienta adres poczty
e-mail. Potwierdzenie zawarcia umowy wysyłane jest po zweryfikowaniu
Zamówienia przez Sprzedawcę i jego przyjęciu do realizacji. Z
chwilą otrzymania ww. potwierdzenia dochodzi do zawarcia Umowy.
Umowa zawierana jest w j. polskim.
9. Przewidywany czas
realizacji zamówienia (tj. do dnia wysyłki Towaru) podany jest na
karcie produktu. W szczególnych przypadkach czas ten może być
wydłużony do maksymalnie 14 dni roboczych.
§ 3.
Płatności
1. Wszystkie ceny Towarów podawane w Sklepie
są cenami brutto w złotych polskich (ceny zawierają podatek VAT).
Cena Towaru nie uwzględnia kosztów, o których mowa w punkcie 2
poniżej. Cena Towaru podana w chwili złożenia przez Klienta
Zamówienia jest wiążąca dla obu stron.
2.
Koszty związane z dostawą Towaru (np. transport, dostarczenie,
usługi pocztowe) i ewentualne inne koszty ponosi Klient, jeżeli nie
zaznaczono inaczej. Wysokość tych kosztów może zależeć od
wyboru Klienta co do sposobu dostawy Towaru. Informacja o
wysokości tych kosztów jest przekazywana na etapie składania
Zamówienia.
3. Klient może wybrać formę płatności:
1)
przelew tradycyjny - zapłata przed wysyłką Towaru (przedpłata).
Po złożeniu Zamówienia Klient powinien wpłacić/przelać
należność na rachunek bankowy Sklepu. Realizacja Zamówienia
następuje po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na rachunku bankowym
Sklepu;
2) zapłata za pośrednictwem systemu płatności DOTPAY
- zapłata przed wysyłką Towaru (przedpłata). Po złożeniu
Zamówienia Klient powinien dokonać zapłaty za pośrednictwem
systemu DOTPAY. Realizacja Zamówienia następuje po zaksięgowaniu
wpłaty Klienta w systemie płatności DOTPAY;
3) zapłata przy
osobistym odbiorze Towaru (gotówka) – Klient uiszcza należność
bezpośrednio przy osobistym odbiorze Towaru w sklepie stacjonarnym
Sprzedawcy. Realizacja Zamówienia następuje po przyjęciu
Zamówienia;.
4) zapłata przy odbiorze Towaru (za pobraniem) -
klient uiszcza należność bezpośrednio przy odbiorze Towaru u
kuriera. Realizacja Zamówienia następuje po przyjęciu Zamówienia.
4. Na każdy sprzedany Produkt Sklep wystawia dowód
zakupu i doręcza go Klientowi. Na
każdy sprzedany Towar wystawiany jest paragon fiskalny lub faktura VAT, o
ile zamawiający wskazał żądanie wystawienia faktury i podał dane
niezbędne do jej wystawienia. Faktura lub paragon przesyłane są drogą
e-mailową do Zamawiającego na wskazany podczas składania Zamówienia
adres e-mail w terminie do 7 dni od daty dostarczenia produktu. Niniejszym Zamawiający wyraża zgodę na przesyłanie faktury
lub paragonu o których mowa w art. 106n ust. 1. ustawy z dnia
11.03.2004 o podatku od towarów i usług (t. jedn. Dz. U. 2018, poz. 2174
z późn. zm.). Dokument sprzedaży stanowi pisemne potwierdzenie treści
złożonego Zamówienia i zawartej Umowy sprzedaży. Jeżeli zamawiający chce
otrzymać fakturę w formie papierowej, proszony jest w trakcie składania
Zamówienia o wskazanie takiej prośby w polu "Uwagi do zamówienia" lub
przesłanie prośby o wysłanie faktury w formie papierowej na adres
opony@strefakierowcy.pl.
5.Płatności elektroniczne realizowane są w ten sposób, że pop wybraniu jako formę płatności płatność poprzez system DOTPAY Klient zostaje przekierowany do serwisu transakcyjnego. Po zalogowaniu się tam, Klient otrzymuje gotowy do zaakceptowania formularz przelewu z odpowiednią kwotą, tytułem przelewu i danymi Sprzedawcy. Po zaakceptowaniu przelewu, Klient zostaje z powrotem przekierowany na stronę Sklepu. Płatności on-line realizowane poprzez system płatności DOTPAY obsługuje firma DotPay S.A. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Wielickiej, 72, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000296790, NIP: 634-266-18-60, REGON 240770255.
6.
Klient zobowiązany jest do zapłaty w terminie 3 dni od dnia
zawarcia umowy sprzedaży. Jeżeli w tym terminie Klient nie dokona
zapłaty, wtedy - zgodnie z art. 491 § 1 kodeksu cywilnego
(Dz.U.2020.1740 t.j. ze zm.) - Sprzedawca wyznaczy Klientowi dodatkowy
termin na zapłatę, po którego bezskutecznym upływie będzie
uprawniony do odstąpienia od umowy. Jeżeli Klient oświadczy, że
świadczenia nie spełni, Sprzedawca może odstąpić od umowy bez
wyznaczenia terminu dodatkowego, także przed nadejściem oznaczonego
terminu spełnienia świadczenia.
§ 4. Dostawa
1.
Produkt wysyłany jest na adres wskazany przez Klienta w Formularzu,
o ile Strony nie ustalą inaczej. Dostawa możliwa jest wyłącznie na adres znajdujący się na terytorium Polski.
2. Produkt jest dostarczany za
pomocą firmy kurierskiej albo za pośrednictwem operatora pocztowego
według wyboru Klienta. Wysyłka powinna zostać dostarczona w ciągu
3 dni roboczych od dnia wysyłki Towaru.
3. Klient może dokonać
odbioru osobistego Towaru pod adresami: ul. Gersona 28, Kraków oraz
Głogoczów 851, 32-444 Głogoczów – po uprzednim ustaleniu
miejsca odbioru ze Sprzedawcą.
4. Wraz z Towarem Sprzedawca
wydaje Klientowi wszystkie elementy jego wyposażenia oraz instrukcje
obsługi, konserwacji i inne dokumenty, o ile są wymagane przez
przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
5. Sprzedawca
wskazuje, że:
1) z chwilą wydania Towaru
Klientowi lub przewoźnikowi na Klienta przechodzą korzyści i
ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej
utraty lub uszkodzenia Towaru. Przy sprzedaży na rzecz Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy
niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru
przechodzi na Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę z chwilą wydania Towaru Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy. Za
wydanie Towaru uważa się jego powierzenie przez Sprzedawcę
przewoźnikowi, jeżeli Sprzedawca nie miał wpływu na wybór
przewoźnika przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę;
2) przyjęcie
przesyłki z Towarem przez Klienta bez zastrzeżeń powoduje
wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia w przewozie,
chyba że:
a) szkodę stwierdzono
protokolarnie przed przyjęciem przesyłki;
b)
zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika;
c)
ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego
niedbalstwa przewoźnika;
d) szkodę niedającą
się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu
przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz
udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem
przesyłki do przewozu a jej wydaniem.
§ 5. Dodatkowe
informacje dla Konsumenta i Konsumenta-Przedsiębiorcy
1. Umowa nie jest zawarta na
czas nieoznaczony i nie będzie podlegać automatycznemu
przedłużeniu.
2. Minimalny czas trwania zobowiązań
Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy wynikających z Umowy to czas realizacji Umowy, tj.
dokonania zapłaty i odbioru Towaru.
3. Korzystanie ze Sklepu
przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę nie łączy się z obowiązkiem złożenia kaucji
lub udzielenia innych gwarancji finansowych.
4. Sprzedawca nie
ma obowiązku i nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa
w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o
przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U.2017.2070 t. jedn. ze
zm.).
ROZDZIAŁ
6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
1.
Odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest wyłączona w stosunkach
prawnych z Klientami którzy nie dokonują zakupu jako Konsument lub Konsument Przedsiębiorca.
2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta nie będącego
Konsumentem oraz Konsumentem-Przedsiębiorcą, jeżeli Towar ma wadę
fizyczną lub prawną (rękojmia) na zasadach określonych w przepisach
kodeksu cywilnego (Dz.U.2020.287. t.j. ze zm.) w tym na następujących
zasadach:
1) wada fizyczna
polega na niezgodności Towaru z umową. W szczególności Towar jest
niezgodny z umową, jeżeli:
a) Towar nie ma
właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu
na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub
przeznaczenia;
b) Towar nie ma właściwości,
o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Klienta;
c)
Towar nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował
Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił
zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
d)
Towar został Klientowi wydany w stanie niezupełnym.
2)
Towar ma wadę prawną, jeżeli Towar stanowi
własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążony prawem osoby
trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub
rozporządzaniu Towarem wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego
organu; w razie sprzedaży prawa Sprzedawca jest odpowiedzialny także
za istnienie prawa;
3) Sprzedawca jest
odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały
w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z
przyczyny tkwiącej w Towarze w tej samej chwili;.
4)
Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu
rękojmi, jeżeli Klient wiedział o wadzie w chwili zawarcia
umowy;
5) jeżeli wada fizyczna została
stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania Towaru, domniemywa
się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia
niebezpieczeństwa na Klienta;
6) Sprzedawca
odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie
stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Klientowi, a jeśli Towarem nabywanym przez Klienta jest
używana rzecz ruchoma, Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi,
jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem jednego
roku od dnia wydania Towaru;
7) uprawnienia Klienta z tytułu rękojmi to:
a) żądanie
obniżenia ceny Towaru albo odstąpienie od umowy, chyba że
Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę
usunie;
b) Klient może zamiast
zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany
Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia
wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób
wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby
nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez
Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się
wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady,
a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia;
8) Klient,
który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na
koszt Sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w
umowie, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w
którym rzecz została jemu wydana.
3.
Jeżeli nabywcą Towaru lub Produktu nie jest Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca, odpowiedzialność
Sprzedawcy z tytułu rękojmi zostaje wyłączona na zasadzie art. 558 § 1
Kodeksu cywilnego.
4. W razie braku zgodności Towaru z umową Konsumentowi oraz
Konsumentowi-Przedsiębiorcy przysługują uprawnienia określone w
przepisach prawa.
5. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają w szczególności jego:
1)
opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w
odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność,
interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
2) przydatność do
szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi lub
Konsumentowi-Przedsiębiorcy, o którym Konsument lub
Konsument-Przedsiębiorca powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili
zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
6. Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z Umową, musi:
1)
nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego
rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm
technicznych lub dobrych praktyk;
2) występować w takiej ilości i
mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do
Towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i
kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których
Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca może rozsądnie oczekiwać, biorąc
pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez
Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich
imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że
Sprzedawca wykaże, że:
a. nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
b.
przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z
zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało
złożone, lub w porównywalny sposób,
c. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy o zawarciu umowy;
3)
być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których
dostarczenia Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca może rozsądnie
oczekiwać;
4) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które
Sprzedawca udostępnił Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy przed
zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
7.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z
Umową w zakresie, o którym mowa w ust. 5 lub 6. powyżej, jeżeli
Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca najpóźniej w chwili zawarcia
Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega
od wymogów zgodności z Umową określonych w ust. 5 lub 6. powyżej, oraz
wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
8. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
1) zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
2)
niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta lub
Konsumenta-Przedsiębiorcę wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej
przez Sprzedawcę.
9. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak
zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i
ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności
Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych
lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że
brak zgodności Towaru z Umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat
od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o
ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można
pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z
Umową. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do
stwierdzenia braku zgodności towaru z umową jeżeli brak ten podstępnie
zataił.
10. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca może żądać jego naprawy lub wymiany.
11.
Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument lub
Konsument-Przedsiębiorca żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać
naprawy, gdy Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca żąda wymiany, jeżeli
doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez
Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę jest niemożliwe albo wymagałoby
nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są
niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on
odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
12. Sprzedawca
dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której
Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub
Konsumenta-Przedsiębiorcę o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych
niedogodności dla Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy,
uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument lub
Konsument-Przedsiębiorca go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w
szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów,
ponosi Sprzedawca.
13. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca
udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie.
Sprzedawca odbiera od Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy Towar na
swój koszt.
14. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem
się braku zgodności Towaru z umową, Sprzedawca demontuje Towar oraz
montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca
wykonanie tych czynności na swój koszt.
15. Konsument lub
Konsument-Przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe
korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
16. Jeżeli
Towar jest niezgodny z umową, Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca
może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy,
gdy:
1) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową,
2) Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową,
3) brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
4)
brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia
obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze
środków ochrony określonych w ust.11-14.
5) z oświadczenia
Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru
do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych
niedogodności dla Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy.
17.
Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z
umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości
Towaru zgodnego z umową.
18. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub
Konsumentowi-Przedsiębiorcy kwoty należne wskutek skorzystania z prawa
obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę o
obniżeniu ceny.
19. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca nie może
odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny.
Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny. 20.
Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów
dostarczonych na podstawie umowy Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca
może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w
odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta lub
Konsumenta-Przedsiębiorcę wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli
nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument lub
Konsument-Przedsiębiorca zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z
umową.
21. W razie odstąpienia od umowy Konsument lub
Konsument-Przedsiębiorca niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego
koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy
cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
Towaru lub dowodu jego odesłania.
22. Sprzedawca dokonuje zwrotu
ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument
lub Konsument-Przedsiębiorca, chyba że wyraźnie zgodził się on na inny
sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
23. Konsument może powstrzymać się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez Usługodawcę obowiązków wynikających z ust. 10-22.
ROZDZIAŁ
7. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
1.
Reklamacje Klient powinien kierować do Sprzedawcy w formie pisemnej
na adres: StrefaKierowcy.pl, ul. Gersona 28, 30-818 Kraków. O
wysłaniu zawiadomienia można także poinformować Sprzedawcę drogą
elektroniczną na adres e-mail: opony@strefakierowcy.pl.
2. W
przypadku stwierdzenia, że przesyłka z Towarem jest naruszona,
doznała ubytku lub uszkodzenia, Klient powinien niezwłocznie złożyć
reklamację u Sprzedawcy. Takie działanie umożliwi dochodzenie
roszczeń od przewoźnika, ale nie stanowi warunku rozpatrzenia
reklamacji Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy.
3. Reklamacja powinna zawierać
szczegółowy opis problemu i żądanie Klienta. Klient, który wykonuje
uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany dostarczyć rzecz wadliwą
na adres reklamacyjny.
4. Sprzedawca
zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w terminie 30 dni. Jeżeli
Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy w terminie
14 dni, uważa się, że uznał ją za uzasadnioną.
5. Jeśli
reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca podejmie odpowiednie
działania.
6. Istnieje możliwość skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń w stosunkach prawnych z Konsumentami, w tym:
1)
możliwość rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za
pomocą platformy ODR (online dispute resolution), dostępnej pod
adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/;
2)
możliwość prowadzenia postępowania polubownego przed sądem
powszechnym lub sądem polubownym lub innymi organami;
3)
możliwość prowadzenia postępowania mediacyjnego z udziałem
niezależnego mediatora.
7.
W celu uniknięcia wątpliwości Sprzedawca wskazuje, że uprawnienia
opisane w ustępie 6 nie przysługują Klientowi, który jest
Konsumentem-Przedsiębiorcą.
ROZDZIAŁ
8. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1.
Odstąpienie od Umowy przez Sprzedawcę lub Klienta może nastąpić
na zasadach określonych w przepisach kodeksu cywilnego
(Dz.U.2020.2040 t.j. ze zm.).
2. Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy przysługuje prawo
odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru.
3. Informacje o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorce zawarte
są w pouczeniu o prawie odstąpienia, dostępnym na stronie Sklepu.
4. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy w
odniesieniu do niektórych umów, tj.:
1) o świadczenie usług,
jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę
utraci prawo odstąpienia od Umowy i przyjął to do wiadomości;
2) w której cena lub
wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed
upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
3) w której Towarem
jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji
Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb;
4) w której Towarem jest rzecz ulegająca szybkiemu
zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
5)
w której Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze
względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) w której
Towarem są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7)
w której Towarem są napoje alkoholowe, których cena została
uzgodniona przy zawarciu Umowy, a których dostarczenie może
nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od
wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
8) w
której Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego
przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli
Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których
wykonania Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo
odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy w odniesieniu do
dodatkowych usług lub rzeczy;
9) w której Towarem są nagrania
dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub
czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w
drodze aukcji publicznej;
12) o świadczenie usług w zakresie
zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy,
najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem,
wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w
umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13) o
dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za
wyraźną zgodą Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa
odstąpienia od umowy.
5. Sprzedawca
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy o odstąpieniu od umowy, zwróci
Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty
dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy
użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca,
chyba że Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu,
który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
6.
Jeżeli Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż
najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę,
Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy poniesionych
przez niego dodatkowych kosztów.
7. Konsument
lub Konsument-Przedsiębiorca zobowiązany jest do zwrotu Towaru wraz z wszystkimi elementami
wyposażenia, w tym opakowania, o ile stanowi ono istotny element
Towaru. Sprzedawca może powstrzymać się ze zwrotem płatności do
czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu
jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej.
8. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca ponosi tylko
bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się
je ponieść lub nie poinformował Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorce o konieczności
poniesienia tych kosztów.
9. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem
korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
10.
W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy Umowa uważana
jest za niezawartą.
ROZDZIAŁ
9. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
1.
Prawa do Serwisu oraz treści w nim zawartych
należą do Sprzedawcy.
2. Adres strony, pod
którym jest dostępny Sklep, a także zawartość strony
internetowej www.opony.strefakierowcy.pl stanowią przedmiot
prawa autorskiego i są chronione przez prawo autorskie oraz prawo
własności intelektualnej.
3. Wszystkie
logotypy, nazwy własne, projekty graficzne, filmy, teksty,
formularze, skrypty, kody źródłowe, hasła, znaki towarowe, znaki
serwisowe itp. są znakami zastrzeżonymi i należą do Sprzedawcy,
producenta lub dystrybutora Towaru. Pobieranie, kopiowanie,
modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie lub dystrybuowanie
jakichkolwiek treści ze strony www.opony.strefakierowcy.pl bez
zgody właściciela jest zabronione.
ROZDZIAŁ
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.
W sprawach nieuregulowanych Regulaminem w stosunkach prawnych z
Klientami lub Konsumentami lub Konsumentami-Przedsiębiorcami zastosowanie mają odpowiednie przepisy
powszechnie obowiązującego prawa.
2. Wszelkie odstępstwa od
Regulaminu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3.
Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą i
Klientem będzie sąd właściwy według siedziby Sprzedawcy. Sądem
właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą i
Konsumentem lub Konsumentem-Przedsiębiorcą będzie sąd właściwy według zasad ogólnych (sąd
miejsca zamieszkania pozwanego) albo inny dogodniejszy dla Konsumenta
(według art. 31-37 kodeksu postępowania cywilnego).
POUCZENIE
O PRAWIE ODSTĄPIENIA OD UMOWY
dotyczy
Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy
Mają
Państwo prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania
jakiejkolwiek przyczyny.
Termin do odstąpienia od
umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo
w
posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż
przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie
rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy,
muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od
niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład
pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Poniżej
podajemy nasze dane kontaktowe:
STREFAKIEROWCY.pl sp. z o.o.
ul. Wojciecha Gersona 28
30-818 Kraków
e-mail:
opony@strefakierowcy.pl
Mogą Państwo skorzystać z wzoru
formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy,
aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania
przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od
umowy: w przypadku odstąpienia od umowy zwracamy Państwu wszystkie
otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy
(z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez
Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym
przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy
poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od
niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich
samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w
pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo
na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo
żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze
zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu
dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
Proszę odesłać lub
przekazać nam rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie
później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o
odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli
odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
Będą
Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów.
Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około
50 PLN.
Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie
wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż
było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
rzeczy.
WZÓR
ODSTĄPIENIA OD UMOWY
dotyczy
Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy
UWAGA:
formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci
odstąpienia od umowy
……………………….,
……………………………….
…………………………………………
(imię
i nazwisko Klienta)
………………………………………..
…………………………………………
(adres
Klienta do korespondencji)
…………………………………………
(numer
telefonu do kontaktu)
Pan/Pani*
……………………………………………
……………………………………………………………
(imię
i nazwisko, nazwa
Sprzedawcy)
………………………………………..
…………………………………………
(adres
Sprzedawcy)
…………………………………………
(adres
e-mail Sprzedawcy)
…………………………………………
(fax
Sprzedawcy)
ODSTĄPIENIE OD UMOWY NA
ODLEGŁOŚĆ
Oświadczam, że odstępuję od umowy
sprzedaży na odległość, zawartej w dniu …………………………………………
i dotyczącej zakupu następującego towaru:
1)
…………………………………………………………………………………
za cenę ……………………………………………….,
2)
…………………………………………………………………………………
za cenę ……………………………………………….,
3)
…………………………………………………………………………………
za cenę ………………………………………………..
Wydanie/odbiór1
towaru nastąpił w dniu …………………………………………………..
W
związku z powyższym, oświadczam, że dokonam zwrotu towaru
niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni.
Poniżej wskazuję dane do zwrotu ceny towaru, który
powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie
czternastu dni.
…………………………………………………………………………..……………………
…………………………………………………………………………………………..……
……………………………………………………
(imię,
nazwisko i podpis Klienta,
Sklep internetowy wykorzystuje pliki „cookies”(ciasteczka), które służą do celów identyfikacji przeglądarki podczas korzystania ze Sklepu internetowego, aby wiadomo było, jaką stronę wyświetlić. Ciasteczka nie zawierają żadnych danych osobowych. Wchodząc do Sklepu internetowego na komputerze Klienta mogą być umieszczane pewne informacje, które mogą mieć formę pliku „cookie”. Szczegółowe i najbardziej aktualne informacje na ten temat, znajdują się bezpośrednio na stronie producenta http://www.google.pl/intl/pl/policies/technologies/types/
Pliki „cookies“ są to niewielkie pliki składające się z ciągu liter i znaków, zapisywane na komputerze przez serwer internetowy podczas odwiedzania danej strony Sklepu internetowego. Pliki typu „cookies“ są stosowane przez Sklep internetowy wyłącznie w celu lepszego dostosowania witryny internetowej do indywidualnych preferencji Klienta. Ponadto, pliki „cookies“ stosowane w Sklepie internetowym mogą służyć następującym celom:
a) zapewnienia prawidłowego działania Sklepu internetowego - pliki „cookies“ umożliwiają dostęp do niektórych części witryny, np. zabezpieczonych systemem logowania;
b) poprawa wydajności i optymalizacji działania Sklepu internetowego - pliki „cookies“ umożliwiają odczytywanie informacji na temat tego, w jaki sposób Klienci poruszają się po Sklepie inyternetowym, a tym samym pomagają go usprawniać;
targetowanie treści informacyjnych i promocyjnych - pliki „cookies“ mają na celu automatyczne dostosowanie zawartości Sklepu internetowego do potrzeb Klienta;
poprawy funkcjonalności Sklepu internetowego - pliki „cookies“ powodują zapamiętywanie informacji, które zostały podane przez Klienta, np. Loginu;
Informacje zbierane i generowane przez pliki „cookies“ w Sklepie internetowym nie pozwalają na personalizację i identyfikację Klienta. W wyniku ich wykorzystywania nie są przechowywane żadne dane osobowe Użytkownika Sklepu internetowego.
Pliki „cookies“ używane w Sklepie internetowym są bezpieczne i nie mają szkodliwego wpływu na komputer Klienta. Klient może zmienić sposób korzystania z plików „cookies“ przez przeglądarkę, w tym zablokować lub usunąć te, które pochodzą ze Sklepu internetowego. W większości przeglądarek internetowych można usuwać, kasować pliki typu „cookies“ z twardego dysku komputera, zablokować wszystkie przysyłane pliki „cookies“ lub ustawić ostrzeżenie przed zapisaniem takich plików na dysku. W tym celu należy zapoznać się z instrukcją obsługi lub tematami pomocy używanej przeglądarki internetowej. Proces kontroli i usuwania plików „cookies” może różnić się w zależności od używanej przeglądarki. Ograniczenie stosowania plików „cookies” może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne w Sklepie internetowym.
Zamówione w sklepie opony można zamontować w naszym serwisie w Głogoczowie.
Cennik (montaż + demontaż) kształtuje się następująco:
Cale - cena:
12 - 30 zł
13 - 30 zł
14 - 30 zł
15 - 30 zł
16 - 32,5 zł
17 - 35 zł
18 - 40 zł
19 - 40 zł
20 - 50 zł
21 - 50 zł
22 - 60 zł
23 - 60 zł
Dopłata za opony runflat wynosi 20% ceny bazowej.
Przybliżony czas realizacji wysyłki podany jest na karcie każdego produktu w miejscu zobrazowanym poniżej.
Sklep internetowy Opony.StrefaKierowcy.pl w trosce o bezpieczeństwo przesyłek zdecydował się na nawiązanie współpracy z profesjonalną firmą kurierską GLS. Takie rozwiązanie daje istotne korzyści:
WAŻNA INFORMACJA DOTYCZĄCA UBEZPIECZENIA PRZESYŁKI. Zwracamy uwagę, że podstawą do skorzystania z ubezpieczenia na wypadek uszkodzenia przesyłki jest spisanie podczas doręczenia protokołu szkody, który, co bardzo ważne będzie rzetelnie i zgodnie ze stanem faktycznym przedstawiał stan towaru, sposób jego zapakowania oraz posiadał uzupełnione wszystkie wymagane na nim pola.
Oczywiście. Nie chcemy aby zakupy internetowe skończyły się rozczarowaniem, dlatego doręczanie przesyłek zleciliśmy profesjonalnej firmie kurierskiej GLS. Wszystkie paczki wysyłane przez nas są ubezpieczone. Według prowadzonych przez nas statystyk, uszkodzeniu ulega mniej niż 0,01% przesyłek realizowanych przez sklep opony.strefakierowcy.pl. Pomimo to, prosimy Państwa o szczególną uwagę podczas odbierania towaru, tj. o jego dokładne jego sprawdzenie pod względem wyglądu i kompletności. Jest to bardzo istotne, ponieważ aby móc skorzystać z ubezpieczenia należy w chwili odbioru przesyłki sporządzić wraz z kurierem protokół szkody, według wzoru firmy kurierskiej. Odpowiedni druk zawsze ma przy sobie dostawca. Zwracamy uwagę, że protokół musi być spisany rzetelnie i zgodnie ze stanem faktycznym. Powinien obrazować stan towaru, sposób jego zapakowania oraz posiadać uzupełnione wszystkie wymagane na nim pola. Niesporządzenie protokołu lub sporządzenie go w sposób nieprawidłowy może utrudnić proces reklamacyjny, a w skrajnych przypadkach doprowadzić do sytuacji w której skorzystanie z ubezpieczenia nie będzie możliwe.
W naszym sklepie cennik dostawy jest przejrzysty, dzięki czemu łatwo możesz obliczyć całkowity koszt zamówienia.
Dostawa opon i felg w przypadku dokonania przedpłaty na konto lub wysyłki za pobraniem jest darmowa. Dodatkowe koszty poniesiesz jeśli wybierzesz:
- Szybki przelew lub karta kredytową - ta forma płatności obarczona jest dodatkową prowizją w wysokości 0,4% wartości koszyka.
Odbiór osobisty opon jest bezpłatny.
Firma Goodyear-Dunlop uruchomiła dla swoich Klientów promocję, dzięki, której, po zakupie kompletu opon osobowych i 4x4 otrzymują oni dostęp do bezpłatnych usług w ramach klubu Goodyear i Dunlop:
Usługi dostępne są na terenie całej Polski i Europy przez 24h na dobę
Dodatkowo Klienci Goodyear-Dunlop uzyskują dostęp do Infolinia czynnej 24h na dobę, która świadczy usługi informacyjne w zakresie:
Oferta ważna 3 lata od momentu przystąpienia do klubu. Więcej szczegółów pod numerem infolinii 0 801 207 006 oraz w regulaminach promocji dostępnych na stronach dunlopclub.pl i goodyearclub.pl.
W celu uzyskania karty klubowej należy zarejestrować swój zakup na stronach:
Oferta skierowana jest do klientów będących osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej.
Szczegółowe regulaminy usług:
Kupując komplet opon Falken na co najmniej jedną oś, a więc minimum 2 sztuki otrzymujesz kartę bezpieczeństwa Falken.
Co daje program "Falken - bezpieczeństwo opon za 0 zł"?
O czym należy pamiętać?