W obecnych czasach marka BFGoodrich słynie zwłaszcza z opon off-road, czyli do samochodów terenowych 4x4 czy SUV-ów. Posiada on jednak w ofercie również doskonałe opony, które mogą być stosowane na zwykłych drogach asfaltowych. W szerokiej gamie znajdują się modele do samochodów osobowych czy dostawczych, ale również on-roadowe do pojazdów terenowych i SUV-ów.
Producent BFGoodrich dzieli również opony ze względu na sezon, na jaki są przeznaczone:
Opony całoroczne sprawdzają się doskonale do jazdy w warunkach miejskich, gdzie zimy nie są bardzo intensywne. W przypadku bardziej skrajnych warunków panujących w poszczególnych sezonach, zaleca się stosowanie zamiennie dwóch kompletów opon:
Marka BFGoodrich sięga swoją historią ponad 150 lat wstecz. Firma została założona w 1870 roku przez dr Benjamina Franklina Goodricha, od którego imion i nazwiska nosi nazwę aż do dziś. Przedsiębiorstwo rozpoczęło swoją działalność od produkcji węży gumowych, które były sprzedawane głównie jako węże strażackie. Rozwijając swoją działalność BFGoodrich produkowało coraz więcej artykułów gumowych, a od 1896 rozpoczęło sprzedaż pneumatycznych opon samochodowych, stając się pierwszą firmą ze Stanów Zjednoczonych, która produkowała tego typu opony.
Opony BFGoodrich przez swoją 150-letnią historię brały udział w wielu istotnych wydarzeniach historycznych oraz sportowych. Ogumienie tego producenta rozpoczęło swoją działalność w wyścigach samochodowych już w 1914 roku, kiedy zwycięski samochód Indianapolis 500 był wyposażony właśnie w opony BFGoodrich. Od tamtego czasu, opony tego producenta pojawiają się w wielu najważniejszych wydarzeniach ze świata wyścigów, takich jak Baja 1000, WRC czy Rajd Dakar. Od roku 2002 BFGoodrich jest oficjalnym sponsorem i wyłącznym partnerem oponiarskim Rajdu Dakar, zapewniającym zawodnikom dostęp do opon klasy premium przez cały okres trwania wyścigu.
Opony BFGoodrich brały udział również w kilku wydarzeniach historycznych:
Firma BFGoodrich rozwijała się w bardzo szybkim tempie. Mimo coraz szerszej konkurencji, w postaci producentów takich jak Goodyear, Firestone, General czy Uniroyal amerykański producent pozostawał ciągle w czołówce branży, dzięki znakomicie prowadzonym badaniom i metodom w zakresie zużycia opon i testowania trwałości. Mimo to, że korporacja radziła sobie doskonale na rynku, w 1988 postanowiono sprzedać prawa do marki firmie Michelin. Nazwa BFGoodrich nie zniknęła jednak z rynku całkowicie i francuski producent nadal wydaje opony pod tą nazwą, wykorzystując wieloletnie doświadczenie firmy założonej przez Benjamina Franklina Goodricha.