Warunki gwarancji na poszczególne marki podane są na karcie każdej opony w zakładce "Warunki gwarancji". Gdyby chcieli Państwo skorzystać z przysługującej gwarancji reklamowany produkt należy dostarczyć do nas, na adres podany na stronie kontakt. Do reklamowanego towaru należy dołączyć odpowiedni formularz oraz kopię dowodu zakupu.
Na każdej oponie znajdują się informację, które pozwalają na określenie w jakich pojazdach i w jakich warunkach dany model może być eksploatowany, odczytamy także m.in. informacje o dacie produkcji danego egzemplarza.
Podstawową informacją, którą odnajdziemy na boku opony jest jej rozmiar. W zdecydowanej większości przypadków jest on zapisany w następującym formacie:
205/55 R16
Poszczególne cyfry i litery oznaczają:
205 - szerokość opony między bocznymi krawędziami podana w minimetrach
55 - profil opony, czyli stosunek jej wysokości do szerokości, w tym przypadku wysokość stanowi 55% szerokości
16 - średnica feligi na której opona może być osadzona, podana w calach
Indeks nośności określa maksymalne obciążenie jednej opony wyrażone w kilogramach podczas poruszania się z prędkościami ograniczonymi indeksem prędkości.
Indek prędkości kodowany jest literami alfabetu a indeks nośności cyframi. Na każdej oponie powinniśmy odnaleźć tego typu oznaczenie:
101 V
101 - oznacza, że maksymalne obciązenie na jedną oponę może wynieść 825 kg
V - informuje, że opona może być bezpiecznie, z zachowaniem jej wszelkich parametrów (szczególnie dopuszczalnego obciążenia) eksploatowana do prędkości 240 km/h
Data produkcji opony znajduje się na końcu kodu DOT, który również znajdziesz na boku opony. Na końcu kodu znajdują się (najczęściej w obwódce) cztery cyfry, które określają datę wytworzenia opony.
DOT J3EX 4208
Ten zapis oznacza, że:
DOT - opona spełnia normy amerykańskiego Departamentu Transportu.
J3EX - oponę marki Matador wyprodukowaną w fabryce Matador A.S., Puchov na Słowacji, nie jest to informacja szczególnie istotna dla normalnego użytkownika
4211 - opona została wyprodukowana w 42 tygodniu 2011 roku (pierwsze dwie cyfry kodują tydzień, kolejne rok produkcji). Jest to jedna z kluczowych informacji znajdujących się na oponie.
Zgodnie z Polską Normą PN-C-94300-7:1997, za opony pełnowartościowe uważa się opony nie starsze niż 36 miesięcy od daty produkcji. Przy właściej eksploatacji i przechowywaniu opony zapewniają bezpieczeństwo przez okres od 5 do 8 lat od daty wytworzenia.
Do najczęściej spotykanych dodatkowych oznaczeń można zaliczyć:
Rotation - oznacza oponę kierunkową, która musi być zamontowana zgodnie z kierunkiem na niej oznaczonym
Inside, interior lub side facing inwards - oznaczenie stosowane na oponach asymetrycznych, informuje, że strona oznaczona tym napisem musi być skierowana do wewnątrz pojazdu
Outside, exterior, side facing outwards, mount this out side - oznaczenie stosowane na oponach asymetrycznych, informuje, że strona oznaczona tym napisem musi być skierowana do zewnątrz pojazdu
Extra Load (XL) - oznacza oponę wzmocnioną, cechującą się wyższym indeksem nośności niż opony standardowe o podobnym rozmiarze
Reinforced (RF) - znaczenie jest analogiczne do Extra Load
M+S - skrót od angielskich słów "Mud" i "Snow", oznacza oponę przeznaczoną do użytku w zimie lub tzw. całoroczną
Max Inflation - oznacza maksymalną wartość ciśnienia dla danej opony
Fringe Protector (FP) - ochraniacz felgi
Maximum Flange Shield (MFS) - jw
Rim Fringe Protector (RFP) - jw
Felgen Ripen (FR) - jw
RunOnFlat lub ROF - oznacza oponę, która umożliwia kontynuowanie jazdy pomimo utraty ciśnienia, spotyka się także oznaczenia: EMT, RFT, ZP, DSST, SSR, SSRF
Powyżej zostały opisane najważniejsze oznaczenia, które można odnaleźć na ogumieniu. Poniżej zamieszczamy link do strony z obszerną listą dodatkowych oznaczeń, które mogą znajdować się na oponach:
Indeks prędkości, zwany indeksem SI (Speed index) umieszczany jest na oponach za rozmiarem danej opony, np. 205/55R15 91H. Opisują go litery alfabetu. Zalecany indeks prędkości zawsze jest podawany przez producenta pojazdu. Nie powinno się stosować opon z niższym indeksem prędkości niż zalecane przez producenta. Zasada ta szczególnie dotyczy opon letnich, zimą dopuszczalne jest stosowanie ogumienia z niższym indeksem.
Indeks nośności opony jest liczbą wskazującą maksymalne obciążenie, które może być przenoszone przez oponę przy maksymalnej, dopuszczalnej, oznaczonej odpowiednim indeksem prędkości i prawidłowym ciśnieniu powietrza. Indeks prędkości, zwany indeksem LI (load index) umieszczany jest na oponach za rozmiarem danej opony, np. 205/55R15 91 H.
Nowa etykieta na opony zawiera najważniejsze informacje o bezpieczeństwie i ekologicznych aspektach opony. Podobnie jak etykieta energetyczna umieszczana na sprzęcie AGD, etykieta na opony ułatwia porównywanie opon w kategoriach przyczepności na mokrej nawierzchni, wpływu na zużycie paliwa i generowanie hałasu.
Na wstępie należy zaznaczyć, że podczas profesjonalnych testów opon, przed wydaniem werdyktów, branych jest pod uwagę znacznie więcej czynników, niż te, które znajdują się na etykiecie. Etykiety są pomocne przy podejmowaniu bardziej świadomych decyzji przy zakupie opon, nie należy ich jednak, naszym zdaniem, traktować ich jako ostatecznego kryterium wyboru. Sugerujemy, aby przed podjęciem decyzji zapoznać się z testami przeprowadzanymi przez renomowane instytucje, są one przeprowadzane przed każdym sezonem letnim i zimowym.
Opony podczas jazdy stawiają pewien opór zwany oporem toczenia, przekładający się na zużycie paliwa przez pojazd. Opony o niskim oporze toczenia pomagają oszczędzać paliwo. Ekonomiczność opony jest wyrażana przy pomocy ocen od A do G. A oznacza oponę o najwyższych osiągach w swojej klasie (najbardziej ekonomiczna), z kolei G to opona o najniższych osiągach (najmniej ekonomiczna), lecz mimo to nadal zgodną z regulacjami prawnymi.
*Przyjmując średnie zużycie 8 litrów na 100 km, przy cenie paliwa 1,50 euro/litr i średnim przebiegu eksploatacyjnym opony wynoszącym 35 tys. km
W krytycznej sytuacji kilka metrów różnicy w drodze hamowania może mieć kluczowe znaczenie. Podczas gwałtownego hamowania samochodem osobowym z prędkości 80 km/h komplet opon klasy A zatrzyma pojazd 18 metrów bliżej niż komplet opon o klasie F. *
*Pomiar według metod określonych w rozporządzeniu KE 1222/2009. Droga hamowania może się różnić w zależności od warunków drogowych i innych czynników.
Oznaczenia na etykiecie mają jedynie charakter poglądowy. Wartości mogą się różnić między sobą ze względu na rodzaj bieżnika oraz rozmiar opony.
Jak interpretować oceny?
Źródło: Goodyear, własne.
Poniżej znajduje się lista skrótów i symboli, które można spotkać w nazwach handlowych oraz na samej oponie:
'3PMSF' - (Three Peak Mountain Snowflake) - oznaczenie pełnej homologacji zimowej, inaczej symbol alpejski, oznaczane są nim opony, które wg. europejskich norm przeszły testy w warunkach zimowych i mogą być używane jako takowe w krajach, gdzie wymagane jest używanie opon zimowych przez określony w roku czas (np. Niemcy, Czechy, Słowacja, Austria). Opony z oznaczeniem 3PMSF posiadają także automatycznie podstawowe oznaczenie opon całorocznych M+S
'#' - homologacja dla opon do samochodów marki Fiat
'+' - homologacja Volkswagen
'* / *1' - homologacja dla opon do samochodów marki BMW
'A' - homologacja dla opon do samochodów marki Alpine
'AO, AO1, AO2, AO, AU, AU1' - homologacja Audi
'A' - amerykańska wersja Scorpiona STR
'ACOUSTIC' - opona o obniżonym poziomie hałasu
'ALP' - homologacja Alpina
'AM4, AM8, AM9, AML, AMP, AMS, AMV' - homologacja dla opon do samochodów marki Aston Martin
'AR, ARR' - homologacja Alfa Romeo
'B, B1, BC, BL' - homologacja dla opon do samochodów marki Bentley
'BasePen' - opona posiada elektrostatyczne uziemienie (w rowku biegnącym przez środek bieżnika znajduje się krzemionkowa mieszanka, która odprowadza ładunki elektryczne).
'BLT' - wypukłe czarne litery (Raised Black Lettering / Letters)
'BM' - homologacja Mini
B-SILENT - technologia minimalizująca hałas we wnętrzu pojazdu na wszystkich nawierzchniach dróg, a tym samym zwiększająca komfort kierowcy.
'BSW' - czarne litery (Black sidewall)
'C' - oznaczenie opon o wyższej nośności, typowo dostawczych
'C1' - homologacja dla opon do samochodów marki Chrysler
'COLD' - informacja, by ciśnienie mierzyć na zimnych oponach
'ContiSeal' - opona z systemem samouszczelniającym
'ContiSilent' - technologia minimalizująca hałas we wnętrzu pojazdu na wszystkich nawierzchniach dróg, a tym samym zwiększająca komfort kierowcy.
'cord' - ochrona felgi na ściance bocznej opony
'DOT' - oznacza, że opona jest zgodna ze wszystkimi obowiązującymi normami bezpieczeństwa ustanowionymi przez amerykański Departament Transportu. Obok znajduje się kod identyfikacyjny opony lub jej numer seryjny: jest to ciąg cyfr i liter o długości do 12 znaków. (Department of Transportation)
'DT, DT1, DT2' - Inny bieżnik pod względem mieszanki lub rzeźby bieżnika w stosunku do normalnego wzoru danego modelu
'DSST' - opona umożliwiająca jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie (Dunlop Self Supporting Technology = RunOnFlat)
'ECE, e, E' - skrót od Economic Commision of Europe, oznacza homologację europejską
'Elect' - opony do samochodów elektrycznych i hybrydowych
'ELT' - opony do samochodów elektrycznych i hybrydowych
'EMT' - opona umożliwiająca jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie (Extended Mobility Tyre - RunOnFlat)
EV - opona, którą ma aprobatę producentów opon do zastosowania jej również w pojazdach elektrycznych
'EXT' - opona z systemem "RUN ON FLAT" umożliwiających jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza
'F, F01, F02, F03' - homologacja dla opon do samochodów marki Ferrari
'FI' - homologacja dla opon do samochodów marki Fiat
'FO, FO1, FO2' - homologacja Ford
'FP' - ochraniacz felgi, znany też jako (RFP, Rim Fringe Protector) lub MFS; oznaczenie stosowane przez Dunlopa (Fringe Protector)
'FR' - rant ochronny na felgę
'Foam in Tire Technology' - opona z warstwą wyciszającą
'FUL' - maksymalne obciążenie (Full Load)
'G' - General Motors
'G/GOE' - homologacja Hyundai Genesis
'G1' - Niestandardowe wymiary opony
'HP' - homologacja Pagani
'HN' - homologacja Hyundai
'HO' - homologacja Honda
'HSF' - najwyższa prędkość użytkowania przy maksymalnym obciążeniu (High speed use ot fuli load)
'HSN' - najwyższa prędkość użytkowania przy normalnym obciążeniu (High speed use ot normal load)
'HY' - homologacja Hyundai
'INSIDE' - ta strona opony, powinna być zamontowana wewnątrz, w stronę auta
'J, JRS, JLR' - homologacja dla opon do samochodów marki Jaguar
'JLB' - Jointless Nylon Bandage, bezkońcowe opasanie nylonowe, stosowane w oponach Dunlop
'K1, K3' - homologacja dla opon do samochodów Ferrari
'KA' - inny wariant geometrii profilu
'KS' - inny wariant struktury wewnętrznej
'L, L1' - homologacja Lamborghini
'LA' - homologacja Lancia
'LEFT' - opona do montażu po lewej stronie samochodu
'LI' - Load Index, wskaźnik określający maksymalną nośność opony
'LRR/ULRR' - Low Rolling Resistance, niskie opory toczenia / Ultra Low Rolling Resistance, bardzo niskie opory toczenia
'LR, LR1, LR2' - homologacja Land Rover/Range Rover
'LS/LTS' - homologacja Lotus
'LT' - znak postawiony przed rozmiarem opony wskazuje, że jest to ogumienie do samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. pickupów i samochodów 4x4 (oznaczenie USA) (LightTruck)
'MA' - homologacja Maserati
'M+S' - błoto i śnieg, oznaczenie wymagane na oponach zimowych i całorocznych (Mud + Snow)
'MO, MO1, MOE, MB, MB1, MO-S, MO-V' - homologacja dla opon do samochodów marki Mercedes
'MOEXTENDED' - homologacja dla opon do samochodów marki Mercedes w technologii Run Flat
'MAX' - maksimum, czyli maksymalna wartość ciśnienia w oponie
'MC, MC1, MC2' - homologacja Mclaren
'MFS' - ochraniacz felgi, oznaczenie stosowane w oponach koncernu Goodyear-Dunlop
'MGT' - homologacja Maserati
'NGC' - No Central Groove - oznaczenie niektórych bieżników Goodyear, które występują w zależności od rozmiaru opony w dwóch wersjach: w wersji z lub bez centralnego rowka biegnącego pośrodku bieżnika. Opona oznaczona NGC nie posiada rowka centralnego.
'NST' - Noise Shield Technology - opona z warstwą wyciszającą (Foam in Tire Technology)
'N0/N1/N2/N3/N4/NA0/NF0/NE0' - homologacja dla opon do samochodów marki Porsche w zależności od modelu
'NI/NR1' - homologacja Nissan
'nolbl' - brak kolorowego napisu na boku opony
'NRM' - normalne obciążenie (Normal lood)
'OE' - opony na pierwszym wyposażeniu samochodu
'OP/OP1' - homologacja Opel
'OUTSIDE' - oznaczenie informujące, że opona powinna być zamontowana na zewnątrz pojazdu, jest widoczna z zewnątrz
'ORWL' - białe kontury liter na boku opony
'OWL' - białe litery (Outlined White Lettering / Letters) znajdujące się po jednej stronie opony. Użytkownik może zdecydować czy białe litery skierować na zewnątrz, aby były widoczne, czy do wewnątrz, aby nie były widoczne.
'P' - znak przed rozmiarem opony wskazuje, że jest to ogumienie do samochodów osobowych (oznaczenie USA) (Possenger)
'PAX' - opona Michelin zero ciśnieniowa, ze stabilnym pierścieniem wewnątrz
'PE'- homologacja Peugeot
'PG' - homologacja Pagani
'PNCS' - Pirelli Noise Cancelling System
'POL' - homologacja Polestar
'POR' - Proffesional Off-Road
'PowerSeal' - opona z systemem samouszczelniającym
'PSP-Beta' - opona posiada konstrukcję, która charakteryzuje się zakładkami rozmieszczonymi w ten sposób by redukowały natężenie hałasu
'R' - opona radialna (Radial)
'RE/RE1' - homologacja Renault
'RO1, RO2' - homologacja Audi S i RS
'RB' - czarne litery na ściance opon terenowych
'RBL' - czarne wklęsłe litery (Recessed Black Lettering / Letters)
'REAR' - opona przeznaczona na tylną oś pojazdu
'RETREAD' - opona bieżnikowana
'RF' - Reinforced = XL, opona o podwyższonej ładowności, nazywana oponą wzmacnianą
'ROF' - opona z systemem RunOnFlat, jednolite oznaczenie opon marek Goodyear i Dunlop umożliwiających jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie
'RFP' - Rim Fringe Protector, Ochraniacz felgi
'RFT R/F, R-F', 'RNF'- opona z systemem "RUN ON FLAT" umożliwiających jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza
'RIGHT' - opona do montażu po prawej stronie samochodu
'RIM PROTECTOR' - opona posiada rozwiązania chroniące felgę przed uszkodzeniami
'ROTATION' - kierunek toczenia opony
'RPB' - rant ochronny na felgę
'RSC' - Run Flat System Component, opona typu Run Flat
'RW' - białe litery na ściance opon terenowych
'RWL' - wypukłe białe litery (Roised White Lettering / Letters)
'SCT / SCP' - Sound Comfort Technology - opona z opona z warstwą wyciszającą (Foam in Tire Technology)
'SEAL' - opona z systemem samouszczelniającym
'SEAL GUARD' - opona z systemem samouszczelniającym
'S-I / SEAL INSIDE' - opona z systemem samouszczelniającym
'SELF SEAL' - opona z systemem samouszczelniającym
'SealTech' - opona z systemem samouszczelniającym
'SilentDrive' - technologia minimalizująca hałas we wnętrzu pojazdu na wszystkich nawierzchniach dróg, a tym samym zwiększająca komfort kierowcy.
'SK' - homologacja Skoda
'SLT' - opona z systemem samouszczelniającym
'SOUND ABSORBER' - opona o obniżonym poziomie hałasu
'ST' - opona z systemem samouszczelniającym
'S1' - zmniejszony opory toczenia, stosowane w oponach grupy Michelin
'SI' - Speed Index, oznaczenie określające górną granicę dopuszczalnej prędkości użytkowania
'SS' - Self Seal, technologia Michelin samouszczelniająca oponę po przebiciu
'SSR' - opona z systemem "RUN ON FLAT" umożliwiających jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza
'SST' - Self Supporting Technology = RunOnFlat, opona pozwalająca na kontynuowanie jazdy nawet po jej przebiciu gdy ciśnienie wewnątrz jest zerowe
'ST' - Standard
'TL' - Tubeless Tyre, opona bezdętkowa
'TO' - homologacja Toyota
'TPC' - homologacja Cadillac
'T0' - homologacja Tesla
'TT' - Tubed Type Tyre, opona dętkowa
'U' - wskaźnik maksymalnej nośności (Load lndex)
'UHP' - Ultra High Performance
'ULW' - opona posiada konstrukcję, w której użyto aramidowych kordów
'VOL' - homologacja Volvo
'VSB' - Vertical Serrated Band, Pionowo kreskowany pas
'W-I' - białe napisy na ścianie bocznej
'VW / VW1 / VW 2-PLY' - homologacja Volkswagen
'WSW' - White Sidewall, Biała ściana boczna
'XL' - Extra Load = RF Reinforced (nie mylić z Runflat), opona wzmocniona
'ZP' - Zero Pressure, oznaczenie opon Michelin, opona typu "RUN ON FLAT" umożliwiających jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza
'ZR' - dodatkowa informacja przy rozmiarze opony, która oznacza, że daną oponę można użytkować z pełnym dopuszczalnym obciążeniem do 240 km/h. Np. oponę 225/40 ZR18 92Y można użytkować z pełnym obciążeniem 630 kg na oponę do 240 km/h, a maksymalna dopuszczalna prędkość dla tej opony do 300 km/h.
'ZPS' - oznaczenie opn Yokohama, opona typu "RUN ON FLAT" umożliwiających jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza
W naszym sklepie internetowym akceptujemy różne formy płatności za zamówienia wysyłkowe:
Regulamin obowiązujący od 01.06.2023 r.
1. Regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym korzystania ze Sklepu, oraz prawa, obowiązki i warunki odpowiedzialności Sprzedawcy i Klienta. Regulamin zawiera także informacje, do których przekazania Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy zobowiązany jest Sprzedawca zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (t. jedn. Dz.U.2020.287.).
2. Każdy Klient powinien zapoznać się z Regulaminem.
3. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Sklepu i udostępniany jest nieodpłatnie także przed zawarciem umowy. Na żądanie Klienta Regulamin jest także udostępniany w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient (np. pocztą elektroniczną).
4. Podstawowe definicje:
1. Dane Sprzedawcy do kontaktu z Klientem: adres ul. Gersona 28, 30-818 Kraków, adres poczty elektronicznej opony@strefakierowcy.pl, numer telefonu +48 12 307 05 75.
2. Sprzedawca oferuje następujące rodzaje Usług Elektronicznych:
3. Sprzedawca świadczy Usługi Elektroniczne zgodnie z Regulaminem.
4. Warunkiem technicznym korzystania ze Sklepu jest posiadanie przez Klienta komputera lub innych urządzeń umożliwiających przeglądanie sieci Internet, odpowiedniego oprogramowania (w tym przeglądarki internetowej), dostępu do Internetu oraz aktualnego i czynnego konta poczty elektronicznej.
5. Obowiązuje zakaz dostarczania przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.
6. Korzystanie ze Sklepu może się wiązać z zagrożeniami typowymi dla korzystania z Internetu, typu spam, wirusy, ataki hakerskie. Sprzedawca podejmuje działania celem przeciwdziałania tym zagrożeniom. Sprzedawca wskazuje, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania lub modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, w tym programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.
7. Zawarcie umowy o świadczenie Usług Elektronicznych następuje za pośrednictwem Sklepu przez internet. Klient może w każdej chwili zakończyć korzystanie z Usług Elektronicznych poprzez opuszczenie Sklepu lub poprzez usunięcie konta Klienta. W takim przypadku umowa o świadczenie Usług Elektronicznych rozwiązuje się automatycznie bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń stron.
8. Nie ma możliwości korzystania ze Sklepu anonimowo lub z wykorzystaniem pseudonimu.
9. Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE , tzw. Akt o usługach cyfrowych (DSA) Sprzedawca informuje, że w przypadku, gdy Klient znajdzie w Sklepie informacje, które w jego ocenie stanowić mogą treści naruszające przepisy prawa polskiego, unijnego lub prawa państwa członkowskiego Unii Europejskiej, np. nawoływanie do terroryzmu, propagowania totalitaryzmu, mowa nienawiści, treści dyskryminujące, naruszenie prawa własności intelektualnej, sprzedaż produktów podrobionych, świadczenie usług z naruszeniem prawa Konsumenta, treści przedstawiające seksualne wykorzystywanie dzieci lub z posługiwaniem się zwierzęciem, cyberprzemoc, nielegalna reklama, naruszenie tajemnicy, inne treści dyskryminujące, itd. - proszony jest o niezwłoczne powiadomienie Sprzedawcy.
10. Zgłoszenia można dokonać mailowo na adres: opony@strefakierowcy.pl podając swoje imię i nazwisko, adres URL strony www, na której znajdują się niezgodne z prawem informacje, a także uzasadnienie poglądu Klienta o niezgodności treści z prawem.
11. Klient proszony jest również o złożenie oświadczenia potwierdzającego powzięte w dobrej wierze przekonanie Klienta dokonującego zgłoszenia, że informacje i zarzuty zawarte w zgłoszeniu są prawidłowe i kompletne. Jeśli Klient chce uzyskać od Sprzedawcy informację zwrotną nt. statusu zgłoszenia oraz podjętych przez Sprzedawcę działań, proszony jest o podanie kontaktowego adresu email. Sprzedawca sprawdzi zgłoszenie jak najszybciej. W przypadku, gdy zgłoszone informacje okażą się niezgodne z prawem Sprzedawca podejmie niezwłocznie odpowiednie działania, a jeśli Klient, który wnosił o udzielenie mu informacji zwrotnej - poinformuje Klienta o podjętych działaniach.
1. Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, , w tym przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), w szczególności:
2. Sprzedawca stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną.
3. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda samych Klientów lub przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, albo przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Sprzedawcy, zgodnie z art. 6. ust. 1. lit. a) oraz b) wskazane w pkt. 1. powyżej rozporządzania. Ustawowe upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, wnikające z ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku (Dz.U.2018.1000 ze zm.) oraz z ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 20202.344. t.j. ze zm.).
4. Dane osobowe Klientów wykorzystywane są przez Sprzedawcę jedynie w celu, w którym zostały przekazane przez Klienta: dla potrzeb kontaktu (przez okres kontaktowania się z Klientem), i/lub wykonania umowy sprzedaży (do czasu usunięcia Konta o jednak nie wcześniej niż do czasu upływu odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu rękojmi) i/lub wysyłki informacji handlowych, czy ankiety dot., badania satysfakcji z dokonanego zakupu (do czasu cofnięcia zgody).
5. Podanie danych osobowych w każdej z sytuacji wskazanych w pkt. 2. jest dobrowolne, lecz niezbędne w celu realizacji celu dla którego dane zostały udostępnione przez Klienta.
6. Klientom przysługuje prawo każdym czasie, prawo przenoszenia danych, prawo dostępu do treści danych osobowych oraz możliwość ich poprawiania, wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych, a udzielona zgoda na przetwarzanie danych może być przez Klienta cofnięta w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Klient ma także prawo do wniesienia skargi dot. przetwarzania danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. wycofania zgody w sprawie przetwarzania danych osobowych. Klientom przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, w tym ich uzupełniania, uaktualniania, prostowania, usuwania na zasadach wynikających z ww. przepisów.
7. Sprzedawca zapewnia, że dane osobowe Klientów nie zostaną udostępnione żadnym nieupoważnionym podmiotom innym niż wskazane w Regulaminie, w innym celu niż wskazane w Regulaminie, bez uzyskania uprzedniej odrębnej zgody Klienta. Dane osobowe Klientów mogą być przekazywane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom.
8. W przypadku wyboru wysyłki jako formy realizacji zamówienia dane osobowe Klientów są przekazywane firmie kurierskiej na cele związane z realizacją umowy zawartej z Klientem, w tym wypadku realizację dostawy.
§ 1 Konto.
1. Rejestracja konta na stronie internetowej Sklepu jest bezpłatna i wymaga następujących działań: Klient powinien wypełnić formularz rejestracji podając określone dane i składając oświadczenia w sprawie akceptacji Regulaminu, przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji handlowych. Na adres poczty elektronicznej Klienta podany przez niego w procesie rejestracji konta przesłana zostanie wiadomość potwierdzająca założenie Konta. Logowanie do konta polega na podaniu adresu poczty elektronicznej Klienta oraz hasła, ustalonego przez Klienta. Hasło jest poufne i nie powinno być nikomu udostępniane.
2. Konto umożliwia Klientowi wprowadzenie lub modyfikację danych, dokonywanie lub sprawdzanie Zamówień oraz przeglądanie historii Zamówień.
3. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
4. Klient może w każdym czasie zrezygnować z konta w Sklepie poprzez przesłanie odpowiedniego żądania do Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres e-mail: opony@strefakierowcy.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy: StrefaKierowcy.pl, ul. Gersona 28, 30-818 Kraków.
§ 2. Newsletter
1. Usługa Newsletter ma na celu dostarczenie Klientowi zamówionych informacji.
2. Korzystanie z Newsletter-a nie wymaga rejestracji konta przez Klienta, ale wymaga podania adresu poczty elektronicznej oraz złożenia oświadczeń w sprawie akceptacji Regulaminu, przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji handlowych udzielenia zgody przez Klienta.
3. Na adres poczty elektronicznej Klienta przesłany zostanie link potwierdzający subskrypcję Newsletter-a.
4. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
5. Klient może w każdym czasie zrezygnować z Newsletter-a poprzez przesłanie odpowiedniego żądania do Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres e-mail: opony@strefakierowcy.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy: StrefaKierowcy.pl, ul. Gersona 28, 30-818 Kraków.
§ 3. Opinie
1. Sprzedawca umożliwia Klientom zamieszczanie na stronie Sklepu indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi (opinii, komentarzy) Klienta, w szczególności dotyczących Towarów.
2. Usługa świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
4. Korzystanie z usługi nie jest możliwe anonimowo.
5. Sprzedawca może korzystać z opinii na potrzeby treści zamieszczanych w Serwisie.
6. Opinia jest widoczna na Stronie Towaru po jej akceptacji przez Sprzedawcę i po weryfikacji czy Użytkownik zgłaszający opinię dokonał u Sprzedawcy zakupu ocenianego Towaru, w tym celu Klient może zostać poproszony o podanie numeru zamówienia.
§ 1. Towary
1. Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie są nowe i nie mają wad.
2. Szczegółowy opis Towaru znajduje się na stronie Sklepu.
3. Na Towary mogą być udzielone gwarancja lub usługi posprzedażowe. Szczegółowa informacja w tym zakresie znajduje się w Sklepie.
4. Wszystkie informacje zawarte w Sklepie, odnoszące się do Towarów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy określone w art. 71 kodeksu cywilnego.
§ 2. Zamówienia i ich realizacja
1. Zamówienie może być złożone poprzez wypełnienie Formularza, dostępnego w Sklepie.
2. Zamówienia można składać po uprzednim zarejestrowaniu konta na stronie internetowej Sklepu lub bez rejestrowania konta na stronie internetowej Sklepu (gościnne zakupy).
3. Klient zobowiązany jest do starannego wypełnienia Formularza, podając wszystkie dane zgodnie ze stanem faktycznym oraz określając wybrany sposób zapłaty i dostawy.
4. Klient podaje w Formularzu dane oraz składa oświadczenia w sprawie akceptacji Regulaminu (a tym samym potwierdzenia pełnoletniości), przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji handlowych.
5. Zamówienia w Sklepie można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Zamówienia składane
w soboty, niedziele lub święta są rozpatrywane następnego dnia roboczego.
6. Potwierdzenia złożenia Zamówienia dokonuje Klient poprzez wybranie przycisku (pola) oznaczonego „Kupuję i płacę zgodnie z zadeklarowaną formą płatności”. Wysłanie Zamówienia przez Klienta stanowi ofertę Klienta złożoną Sprzedającemu co do zawarcia Umowy, zgodnie z treścią Regulaminu.
7. Sprzedawca wyśle Klientowi na wskazany przez Klienta adres e-mail potwierdzenie Zamówienia.
8. Klient otrzymuje od Sprzedawcy:
9. Przewidywany czas realizacji zamówienia (tj. do dnia wysyłki Towaru) podany jest na karcie produktu. W szczególnych przypadkach czas ten może być wydłużony do maksymalnie 14 dni roboczych.
§ 3. Płatności
1. Wszystkie ceny Towarów podawane w Sklepie są cenami brutto w złotych polskich (ceny zawierają podatek VAT). Cena Towaru nie uwzględnia kosztów, o których mowa w punkcie 2 poniżej. Cena Towaru podana w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia jest wiążąca dla obu stron.
2. Koszty związane z dostawą Towaru (np. transport, dostarczenie, usługi pocztowe) i ewentualne inne koszty ponosi Klient, jeżeli nie zaznaczono inaczej. Wysokość tych kosztów może zależeć od wyboru Klienta co do sposobu dostawy Towaru. Informacja o wysokości tych kosztów jest przekazywana na etapie składania Zamówienia.
3. Klient może wybrać formę płatności:
4. Na każdy sprzedany Produkt Sklep wystawia dowód zakupu i doręcza go Klientowi. Na każdy sprzedany Towar wystawiany jest paragon fiskalny lub faktura VAT, o ile zamawiający wskazał żądanie wystawienia faktury i podał dane niezbędne do jej wystawienia. Faktura lub paragon przesyłane są drogą e-mailową do Zamawiającego na wskazany podczas składania Zamówienia adres e-mail w terminie do 7 dni od daty dostarczenia produktu. Niniejszym Zamawiający wyraża zgodę na przesyłanie faktury lub paragonu o których mowa w art. 106n ust. 1. ustawy z dnia 11.03.2004 o podatku od towarów i usług (t. jedn. Dz. U. 2018, poz. 2174 z późn. zm.). Dokument sprzedaży stanowi pisemne potwierdzenie treści złożonego Zamówienia i zawartej Umowy sprzedaży. Jeżeli zamawiający chce otrzymać fakturę w formie papierowej, proszony jest w trakcie składania Zamówienia o wskazanie takiej prośby w polu "Uwagi do zamówienia" lub przesłanie prośby o wysłanie faktury w formie papierowej na adres opony@strefakierowcy.pl.
5. Płatności elektroniczne realizowane są w ten sposób, że po wybraniu jako formę płatności płatność poprzez system PayU Klient zostaje przekierowany do serwisu transakcyjnego. Po zalogowaniu się tam, Klient otrzymuje gotowy do zaakceptowania formularz przelewu z odpowiednią kwotą, tytułem przelewu i danymi Sprzedawcy. Po zaakceptowaniu przelewu, Klient zostaje z powrotem przekierowany na stronę Sklepu. Płatności on-line realizowane poprzez system płatności PayU obsługuje firma PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Grunwaldzkiej 182, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399.
6. Klient zobowiązany jest do zapłaty w terminie 3 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży. Jeżeli w tym terminie Klient nie dokona zapłaty, wtedy - zgodnie z art. 491 § 1 kodeksu cywilnego (Dz.U.2020.1740. t.j. ze zm.) - Sprzedawca wyznaczy Klientowi dodatkowy termin na zapłatę, po którego bezskutecznym upływie będzie uprawniony do odstąpienia od umowy. Jeżeli Klient oświadczy, że świadczenia nie spełni, Sprzedawca może odstąpić od umowy bez wyznaczenia terminu dodatkowego, także przed nadejściem oznaczonego terminu spełnienia świadczenia.
§ 4. Dostawa
1. Produkt wysyłany jest na adres wskazany przez Klienta w Formularzu, o ile Strony nie ustalą inaczej. Dostawa możliwa jest wyłącznie na adres znajdujący na terytorium Polski.
2. Produkt jest dostarczany za pomocą firmy kurierskiej albo za pośrednictwem operatora pocztowego według wyboru Klienta. Wysyłka powinna zostać dostarczona w ciągu 3 dni roboczych od dnia wysyłki Towaru.
3. Klient może dokonać odbioru osobistego Towaru pod adresami: ul. Gersona 28, Kraków oraz Głogoczów 851, 32-444 Głogoczów – po uprzednim ustaleniu miejsca odbioru ze Sprzedawcą.
4. Wraz z Towarem Sprzedawca wydaje Klientowi wszystkie elementy jego wyposażenia oraz instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty, o ile są wymagane przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
5. Sprzedawca wskazuje, że:
§ 5. Dodatkowe informacje dla Konsumenta i Konsumenta-Przedsiębiorcy
1. Umowa nie jest zawarta na czas nieoznaczony i nie będzie podlegać automatycznemu przedłużeniu.
2. Minimalny czas trwania zobowiązań Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy wynikających z Umowy to czas realizacji Umowy, tj. dokonania zapłaty i odbioru Towaru.
3. Korzystanie ze Sklepu przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę nie łączy się z obowiązkiem złożenia kaucji lub udzielenia innych gwarancji finansowych.
4. Sprzedawca nie ma obowiązku i nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U.2017.2070 t. jedn. ze zm.).
1. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest wyłączona w stosunkach prawnych z Klientami którzy nie dokonują zakupu jako Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca.
2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta nie będącego Konsumentem oraz Konsumentem-Przedsiębiorcą, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) na zasadach określonych w przepisach kodeksu cywilnego (Dz. U. 2020.287. tj. ze zm.) w tym na następujących zasadach:
3. Jeżeli nabywcą Towaru lub Produktu nie jest Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi zostaje wyłączona na zasadzie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego.
4. W razie braku zgodności Towaru z umową Konsumentowi oraz Konsumentowi-Przedsiębiorcy przysługują uprawnienia określone w przepisach prawa.
5. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają w szczególności jego:
6. Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z Umową, musi:
7. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową w zakresie, o którym mowa w ust. 5 lub 6. powyżej, jeżeli Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową określonych w ust. 5 lub 6. powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
8. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
9. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z Umową. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową jeżeli brak ten podstępnie zataił.
10. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca może żądać jego naprawy lub wymiany.
11. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
12. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
13. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy Towar na swój koszt.
14. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z umową, Sprzedawca demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
15. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
16. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
17. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z umową.
18. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę o obniżeniu ceny.
19. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny. 20. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z umową.
21. W razie odstąpienia od umowy Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
22. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca, chyba że wyraźnie zgodził się on na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
23. Konsument może powstrzymać się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez Usługodawcę obowiązków wynikających z ust. 10-22.
24. Składając reklamację dot. wady Towarów/niezgodności z Umową sprzedaży Towarów takich jak: czujniki, silniki krokowe,sondy lamda, cewki i inne elementy elektronicznie oraz amortyzatory, pompy paliwa, kompresory Klient celem wykazania istnienia wady/niezgodności Towaru z Umową sprzedaży, proszony jest o przedłożenie dokumentu potwierdzającego istnienie wady/niezgodności Towaru z Umową sprzedaży w postaci: wyników ekspertyzy diagnostycznej reklamowanego Towaru, badania diagnostycznego.
1. Optymalnym sposobem złożenia reklamacji u Sprzedawcy jest wypełnienie formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie www.opony.strefakierowcy.pl. Reklamacje Klient może także kierować do Sprzedawcy w formie pisemnej na adres: StrefaKierowcy.pl, ul. Gersona 28, 30-818 Kraków. O wysłaniu zawiadomienia można także poinformować Sprzedawcę drogą elektroniczną na adres e-mail: opony@strefakierowcy.pl.
2. W przypadku stwierdzenia, że przesyłka z Towarem jest naruszona, doznała ubytku lub uszkodzenia, Klient powinien niezwłocznie złożyć reklamację u Sprzedawcy. Takie działanie umożliwi dochodzenie roszczeń od przewoźnika, ale nie stanowi warunku rozpatrzenia reklamacji Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy.
3. Reklamacja powinna zawierać szczegółowy opis problemu i żądanie Klienta. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny.
4. Sprzedawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w terminie 30 dni. Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy w terminie 14 dni, uważa się, że uznał ją za uzasadnioną.
5. Jeśli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca podejmie odpowiednie działania.
6. Istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w stosunkach prawnych z Konsumentami, w tym:
7. W celu uniknięcia wątpliwości Sprzedawca wskazuje, że uprawnienia opisane w ustępie 6. nie przysługują Klientowi, który jest Konsumentem – Przedsiębiorcą.
1. Odstąpienie od Umowy przez Sprzedawcę lub Klienta może nastąpić na zasadach określonych w przepisach kodeksu cywilnego (Dz.U.2020.2040. t.j. ze zm.).
2. Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru.
3. Informacje o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę zawarte są w pouczeniu o prawie odstąpienia, dostępnym na stronie Sklepu.
4. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy w odniesieniu do niektórych umów, tj.:
5. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca, chyba że Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
6. Jeżeli Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
7. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca zobowiązany jest do zwrotu Towaru wraz z wszystkimi elementami wyposażenia, w tym opakowania, o ile stanowi ono istotny element Towaru. Sprzedawca może powstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę o konieczności poniesienia tych kosztów.
9. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
10. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy Umowa uważana jest za niezawartą.
1. Prawa do Serwisu oraz treści w nim zawartych należą do Sprzedawcy.
2. Adres strony, pod którym jest dostępny Sklep, a także zawartość strony internetowej www.strefakierowcy.pl stanowią przedmiot prawa autorskiego i są chronione przez prawo autorskie oraz prawo własności intelektualnej.
3. Wszystkie logotypy, nazwy własne, projekty graficzne, filmy, teksty, formularze, skrypty, kody źródłowe, hasła, znaki towarowe, znaki serwisowe itp. są znakami zastrzeżonymi i należą do Sprzedawcy, producenta lub dystrybutora Towaru. Pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie lub dystrybuowanie jakichkolwiek treści ze strony www.strefakierowcy.pl bez zgody właściciela jest zabronione.
1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem w stosunkach prawnych z Klientami lub Konsumentami lub Konsumentami-Przedsiębiorcami zastosowanie mają odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
2. Wszelkie odstępstwa od Regulaminu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą i Klientem będzie sąd właściwy według siedziby Sprzedawcy. Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą i Konsumentem lub Konsumentem-Przedsiębiorcą będzie sąd właściwy według zasad ogólnych (sąd miejsca zamieszkania pozwanego) albo inny dogodniejszy dla Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy (według art. 31-37 kodeksu postępowania cywilnego).
dotyczy Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy
Mają Państwo prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo
w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Poniżej podajemy nasze dane kontaktowe:
STREFAKIEROWCY.pl Sp. z o.o.
ul. Wojciecha Gersona 28
30-818 Kraków
e-mail: info@strefakierowcy.pl
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy: w przypadku odstąpienia od umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około 50 PLN.
Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
dotyczy Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy
UWAGA: formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy
………………………., ……………………………….
…………………………………………
(imię i nazwisko Klienta)
………………………………………..
…………………………………………
(adres Klienta do korespondencji)
…………………………………………
(numer telefonu do kontaktu)
Pan/Pani* ……………………………………………
……………………………………………………………
(imię i nazwisko, nazwa Sprzedawcy)
………………………………………..
…………………………………………
(adres Sprzedawcy)
…………………………………………
(adres e-mail Sprzedawcy)
…………………………………………
(fax Sprzedawcy)
ODSTĄPIENIE OD UMOWY NA ODLEGŁOŚĆ
Oświadczam, że odstępuję od umowy sprzedaży na odległość, zawartej w dniu ………………………………………… i dotyczącej zakupu następującego towaru:
1) ………………………………………………………………………………… za cenę ……………………………………………….,
2) ………………………………………………………………………………… za cenę ……………………………………………….,
3) ………………………………………………………………………………… za cenę ………………………………………………..
Wydanie/odbiór towaru nastąpił w dniu …………………………………………………..
W związku z powyższym, oświadczam, że dokonam zwrotu towaru niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni.
Poniżej wskazuję dane do zwrotu ceny towaru, który powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni.
…………………………………………………………………………..……………………
…………………………………………………………………………………………..……
……………………………………………………
(imię, nazwisko i podpis Klienta,
jeśli formularz jest wysyłany w formie papierowej)
Sklep internetowy wykorzystuje pliki „cookies”(ciasteczka), które służą do celów identyfikacji przeglądarki podczas korzystania ze Sklepu internetowego, aby wiadomo było, jaką stronę wyświetlić. Ciasteczka nie zawierają żadnych danych osobowych. Wchodząc do Sklepu internetowego na komputerze Klienta mogą być umieszczane pewne informacje, które mogą mieć formę pliku „cookie”. Szczegółowe i najbardziej aktualne informacje na ten temat, znajdują się bezpośrednio na stronie producenta http://www.google.pl/intl/pl/policies/technologies/types/
Pliki „cookies“ są to niewielkie pliki składające się z ciągu liter i znaków, zapisywane na komputerze przez serwer internetowy podczas odwiedzania danej strony Sklepu internetowego. Pliki typu „cookies“ są stosowane przez Sklep internetowy wyłącznie w celu lepszego dostosowania witryny internetowej do indywidualnych preferencji Klienta. Ponadto, pliki „cookies“ stosowane w Sklepie internetowym mogą służyć następującym celom:
a) zapewnienia prawidłowego działania Sklepu internetowego - pliki „cookies“ umożliwiają dostęp do niektórych części witryny, np. zabezpieczonych systemem logowania;
b) poprawa wydajności i optymalizacji działania Sklepu internetowego - pliki „cookies“ umożliwiają odczytywanie informacji na temat tego, w jaki sposób Klienci poruszają się po Sklepie inyternetowym, a tym samym pomagają go usprawniać;
targetowanie treści informacyjnych i promocyjnych - pliki „cookies“ mają na celu automatyczne dostosowanie zawartości Sklepu internetowego do potrzeb Klienta;
poprawy funkcjonalności Sklepu internetowego - pliki „cookies“ powodują zapamiętywanie informacji, które zostały podane przez Klienta, np. Loginu;
Informacje zbierane i generowane przez pliki „cookies“ w Sklepie internetowym nie pozwalają na personalizację i identyfikację Klienta. W wyniku ich wykorzystywania nie są przechowywane żadne dane osobowe Użytkownika Sklepu internetowego.
Pliki „cookies“ używane w Sklepie internetowym są bezpieczne i nie mają szkodliwego wpływu na komputer Klienta. Klient może zmienić sposób korzystania z plików „cookies“ przez przeglądarkę, w tym zablokować lub usunąć te, które pochodzą ze Sklepu internetowego. W większości przeglądarek internetowych można usuwać, kasować pliki typu „cookies“ z twardego dysku komputera, zablokować wszystkie przysyłane pliki „cookies“ lub ustawić ostrzeżenie przed zapisaniem takich plików na dysku. W tym celu należy zapoznać się z instrukcją obsługi lub tematami pomocy używanej przeglądarki internetowej. Proces kontroli i usuwania plików „cookies” może różnić się w zależności od używanej przeglądarki. Ograniczenie stosowania plików „cookies” może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne w Sklepie internetowym.
Zamówione w sklepie opony można zamontować w naszym serwisie w Głogoczowie.
Cennik (montaż + demontaż) kształtuje się następująco:
Cale - cena:
12 - 30 zł
13 - 30 zł
14 - 30 zł
15 - 30 zł
16 - 32,5 zł
17 - 35 zł
18 - 40 zł
19 - 40 zł
20 - 50 zł
21 - 50 zł
22 - 60 zł
23 - 60 zł
Dopłata za opony runflat wynosi 20% ceny bazowej.
Przybliżony czas realizacji wysyłki podany jest na karcie każdego produktu w miejscu zobrazowanym poniżej.
Sklep internetowy Opony.StrefaKierowcy.pl w trosce o bezpieczeństwo przesyłek zdecydował się na nawiązanie współpracy z profesjonalną firmą kurierską GLS. Takie rozwiązanie daje istotne korzyści:
WAŻNA INFORMACJA DOTYCZĄCA UBEZPIECZENIA PRZESYŁKI. Zwracamy uwagę, że podstawą do skorzystania z ubezpieczenia na wypadek uszkodzenia przesyłki jest spisanie podczas doręczenia protokołu szkody, który, co bardzo ważne będzie rzetelnie i zgodnie ze stanem faktycznym przedstawiał stan towaru, sposób jego zapakowania oraz posiadał uzupełnione wszystkie wymagane na nim pola.
Oczywiście. Nie chcemy aby zakupy internetowe skończyły się rozczarowaniem, dlatego doręczanie przesyłek zleciliśmy profesjonalnej firmie kurierskiej GLS. Wszystkie paczki wysyłane przez nas są ubezpieczone. Według prowadzonych przez nas statystyk, uszkodzeniu ulega mniej niż 0,01% przesyłek realizowanych przez sklep opony.strefakierowcy.pl. Pomimo to, prosimy Państwa o szczególną uwagę podczas odbierania towaru, tj. o jego dokładne jego sprawdzenie pod względem wyglądu i kompletności. Jest to bardzo istotne, ponieważ aby móc skorzystać z ubezpieczenia należy w chwili odbioru przesyłki sporządzić wraz z kurierem protokół szkody, według wzoru firmy kurierskiej. Odpowiedni druk zawsze ma przy sobie dostawca. Zwracamy uwagę, że protokół musi być spisany rzetelnie i zgodnie ze stanem faktycznym. Powinien obrazować stan towaru, sposób jego zapakowania oraz posiadać uzupełnione wszystkie wymagane na nim pola. Niesporządzenie protokołu lub sporządzenie go w sposób nieprawidłowy może utrudnić proces reklamacyjny, a w skrajnych przypadkach doprowadzić do sytuacji w której skorzystanie z ubezpieczenia nie będzie możliwe.
W naszym sklepie cennik dostawy jest przejrzysty, dzięki czemu łatwo możesz obliczyć całkowity koszt zamówienia.
Dostawa opon i felg w przypadku dokonania przedpłaty na konto lub wysyłki za pobraniem jest darmowa. Dodatkowe koszty poniesiesz jeśli wybierzesz:
- Szybki przelew lub karta kredytową - ta forma płatności obarczona jest dodatkową prowizją w wysokości 0,4% wartości koszyka.
Odbiór osobisty opon jest bezpłatny.
Firma Goodyear-Dunlop uruchomiła dla swoich Klientów promocję, dzięki, której, po zakupie kompletu opon osobowych i 4x4 otrzymują oni dostęp do bezpłatnych usług w ramach klubu Goodyear i Dunlop:
Usługi dostępne są na terenie całej Polski i Europy przez 24h na dobę
Dodatkowo Klienci Goodyear-Dunlop uzyskują dostęp do Infolinia czynnej 24h na dobę, która świadczy usługi informacyjne w zakresie:
Oferta ważna 3 lata od momentu przystąpienia do klubu. Więcej szczegółów pod numerem infolinii 0 801 207 006 oraz w regulaminach promocji dostępnych na stronach dunlopclub.pl i goodyearclub.pl.
W celu uzyskania karty klubowej należy zarejestrować swój zakup na stronach:
Oferta skierowana jest do klientów będących osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej.
Szczegółowe regulaminy usług:
Kupując komplet opon Falken na co najmniej jedną oś, a więc minimum 2 sztuki otrzymujesz kartę bezpieczeństwa Falken.
Co daje program "Falken - bezpieczeństwo opon za 0 zł"?
O czym należy pamiętać?