Bridgestone rozszerzył swoją ofertę opon zimowych wprowadzając na rynek oponę Blizzak LM-32C do małych samochodów dostawczych i samochodów dostawczych zbudowanych na bazie samochodów osobowych o masie do 3,5 tony. W porównaniu ze swoim poprzednikiem, modelem LM-18C nowa opona Blizzak LM32C zapewnia lepszą przyczepność na śniegu, lepsze parametry hamowania na mokrej nawierzchni oraz przebiegi wyższe o ponad 10%.
"Opona LM-32C stanowi odpowiedź na aktualne potrzeby dotyczące rozmiarów, a także będzie pasować do nowych modeli pojazdów" powiedział José Enrique Gonzalez, Dyrektor ds. Marketingu i Wsparcia Sprzedaży w Bridgestone Europe.
Wysokie przebiegi i trwałość
Bridgestone uzyskał poprawę przebiegów i wytrzymałości dzięki opracowaniu nowej mieszanki i zastosowaniu kierunkowego wzoru bieżnika oraz nowych, lżejszych materiałów konstrukcyjnych.
Nowa mieszanka bieżnika z dużą zawartością krzemionki poprawia przyczepność na mokrej nawierzchni, zmniejsza opory toczenia i wydłuża żywotność opon. Przeprowadzone przez Bridgestone próby przebiegu* pokazują, że opony Blizzak LM-32C umożliwiają uzyskanie o 10% większych dystansów niż poprzedni model LM-18C, a także zmniejszone o 21% zużycie opon na osi napędowej. Konstrukcja opony LM-32C obejmuje nowy, lekki i wysoko wytrzymałe opasanie oraz zoptymalizowany kształt karkasu, który zapewnia dużą wytrzymałość w zastosowaniach transportowych.
Poprawiona przyczepność na śniegu i mokrej nawierzchni oraz stabilne prowadzenie
Kierunkowy wzór bieżnika jest oparty na wzorze stosowanym w oponie do samochodów osobowych Blizzak LM-32 i został zaprojektowany z myślą on najwyższych osiągach na śniegu i mokrej nawierzchni, nie rezygnując jednocześnie z dobrego prowadzenia na suchej nawierzchni. Zaawansowana technologia umieszczania lameli stosowana przez Bridgestone do wszystkich klocków bieżnika oraz zastosowanie różnych kątów poszczególnych elementów ma na celu maksymalizację ilości krawędzi zapewniając lepszą przyczepność na ubitym śniegu.
Poprzeczne rowki o dużej objętości generują duże siły ścinające, co skutkuje dobrą przyczepnością na świeżym miękkim śniegu. W połączeniu z głębokimi wzdłużnymi rowkami zapewniają one również szybkie odprowadzanie błota i wody co zapewnia dużą odporność na aquaplaning. Elementy poprzeczne i technologia 3D rozmieszczania lamelek w okolicy barku opony pomagają zwiększyć jej sztywność i zapewnić pewne stabilne prowadzenie także pod dużym obciążeniem.
Próby przeprowadzone na zimowym poligonie testowym Bridgestone w Szwecji (opona w rozmiarze 175/65R14C zamontowana na Citroenie Berlingo) pokazały znaczącą poprawę w przyczepności i hamowaniu na śniegu oraz hamowaniu na mokrej nawierzchni.