Opona skonstruowana jest w technologii 3D BIS, która daje specjalną strukturę i dużą gęstość rowków hybrydowych w 3 strefach bieżnika, co pozwala na utrzymanie odpowiedniej sztywności i prowadzenia na śniegu, a także wysoką odporność na aquaplaning. Doskonałą trakcję na śniegu daje dodatkowo gęsto ponacinane żebro bieżnika z krawędziami ułożonymi pod różnymi kątami w centralnej części opony. Producenci tego modelu zadbali również o wysoki poziom bocznej przyczepności opony. W tym celu wprowadzili do konstrukcji opony obwodowe rowki bieżnika o głębokości 6 mm. Użytkownicy opony nie muszą obawiać się również poruszania po oblodzonych powierzchniach. Specjalna mieszanka krzemionkowa, z której wykonana jest opona, świetnie sprawdza się w takich warunkach i zapewnia bardzo dobre prowadzenie na lodzie i śniegu. Ta specjalna mieszanka jest też kluczem do zwiększonych przebiegów opony, mniejszych oporów toczenia (mniejszego apetytu na paliwo) oraz cichej jazdy. Ponadto szerokie rowki umieszczone na barkach bieżnika sprawiają, że Goodyear UG 8 dobrze sobie radzi także na drodze z błotem pośniegowym. Osiągi tego modelu na suchej nawierzchni także pozostają na wysokim poziomie. Dzieje się tak za sprawą centralnego żebra bieżnika i gęsto osadzonych rowków hybrydowych, które razem świetnie rozpraszają energię podczas hamowania i tym samym z jednej strony znacznie skracają drogę hamowania, a z drugiej zwiększają precyzję kierowania podczas manewrów (w trakcie całego okresu użytkowania opony).