• b
  • a
  • 70 dB
  • B
  • A
  • B (70 dB)

Michelin PRIMACY 4

Typ opony:
pojazd osobowy
Sezon:
Opona letnie Opony letnie
Rozmiar:
235/50 R19
Bieżnik:
PRIMACY 4
Indeks nośności:
103 (do 875 kg na oponę)
Indeks prędkości:
V (do 240 km/h)
Rok produkcji:

Nie starsze niż 18 miesięcy
Okres gwarancji:
5 lat
Kod towaru:
949192
Homologacja:
VO
Wzmocnienie:
XL
EPREL:

za komplet 4 sztuk

Czas wysyłki 24-48h

Dostawa od 0 zł

Ostatnie 4 szt.

Nie starsze niż 18 miesięcy

904,00 zł / szt
Ilość:
Koszty dostawy
0 zł od sztuki
Towar z oficjalnej
dystrybucji
Pełna gwarancja
producenta

Dostępne warianty tej opony

  • Nie starsze niż 18 miesięcy
  • Wysyłka 24-48h
  • Ostatnie 4 szt. w tej cenie

Opona Michelin PRIMACY 4 235/50 R19 103 V - informacja o produkcie

Prezentowana oferta sklepu internetowego opony.strefakierowcy.pl dotyczy opony marki Michelin. Jest to bieżnik PRIMACY 4. Rozmiar tej opony to 235/50 R19. Maksymalna dopuszczalna prędkość użytkowania tej opony wynikająca z indeksu SI wynosi: V (do 240 km/h). Indeks nośności wynosi 103 co oznacza, że znosi obciążenie do 875 kg na oponę. Kod opony to 949192, a kod EAN 3528709491921 - warto zapisać te wartości, aby w razie konieczności dokonania w przyszłości zakupu jednej sztuki opony móc precyzyjnie dobrać ten sam produkt. Klasa efektywności paliwowej, która przekłada się zużycie paliwa wynosi A. Przyczepność na mokrej nawierzchni określona została za pomocą europejskich norm na wartość B. Oczywiście w obu przypadkach A oznacza wynik optymalny. Jeśli chodzi o hałas zewnętrzny to opona generuje go 70 dB. Numer opony w bazie EPREL 412917. Dodatkowe oznaczenia występujące na tej oponie to: XL, VO.

Informacje dotyczące zastosowania opon Michelin PRIMACY 4 235/50 R19 103 V

Ten model opon Michelin przewidziany jest przede wszystkim do samochodów osobowych. Ta opona jest oponą letnią. Długość gwarancji wynosi 5 lat. Kiedy można założyć opony letnie 235/50 R19? Zalecamy, aby używać opon letnich jeśli średnia dobowa temperatura przekracza 7 stopni Celsjusza. Jest to granica kiedy opony zimowe tracą swoje właściwości, a opony na lato powinny znaleźć się na kołach twojego samochodu. Oferowane w naszym sklepie internetowym opony Michelin PRIMACY 4 235/50 R19 103 V możemy wysłać do Ciebie w 24-48h. Dostawa firmą kurierską jest darmowa.

Opona letnia Michelin 235/50 R19 do samochodów osobowych

Jeśli poszukujesz opon letnich firmy Michelin, a rozmiar, który jest Ci potrzebny to 235/50 R19 z indeksami nośności 103 oraz prędkości V to model PRIMACY 4 powinien zwrócić Twoją uwagę. Będzie to odpowiednia opona do zastosowania na suchym i mokrym asfalcie. Oferta opon samochodowych do użytku latem nie ogranicza się tylko do modelu PRIMACY 4 - skorzystaj z wyszukiwarki w naszym sklepie internetowym, aby wyświetlić wszystkie ceny i dostępność innych produktów.

Po więcej informacji na temat opon Michelin PRIMACY 4, kliknij tutaj.

Warunki gwarancji

PRZEDMIOT GWARANCJI I GWARANT
1. Przedmiotem gwarancji udzielanej zgodnie z postanowieniami niniejszej karty gwarancyjnej sa opony marki Michelin przeznaczone do samochodów osobowych, dostawczych i terenowych zwane dalej Wyrobami.
2. Gwarantem w rozumieniu niniejszej karty gwarancyjnej jest Michelin Polska S.A. z siedziba w Olsztynie, ul. Leonharda 9, 10-454 Olsztyn.
3. Niniejsza gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umowa.
OKRES GWARANCJI
1. Gwarancja obejmuje użytkowanie Wyrobu przez okres do 5 lat od daty zakupu lub do 10 lat od daty produkcji (co nastąpi wcześniej).
WARUNKI ROZPATRZENIA GWARANCJI
1. Warunkami rozpatrzenia gwarancji są:
a) wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego na formularzu opracowanym przez Gwaranta,
b) złożenie reklamacji na piśmie wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym,
c) dostarczenie reklamowanego Wyrobu,
d) przedłożenie Karty Gwarancyjnej,
e) przedłożenie dowodu zakupu Wyrobu,
f) na żądanie przyjmującego reklamacje lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu do oceny stanu
technicznego przez Gwaranta.
Wszystkie powyższe warunki muszą być spełnione łącznie.
2. Wszelkie reklamacje mogą być składane w punkcie sprzedaży, w którym wystawiono kartę gwarancyjna
lub w punkcie sprzedaży ogumienia wskazanym przez Gwaranta.
3. Reklamacje rozpatrywane sa w terminie 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób
określony w punktach 1 i 2.
4. Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji, nie służy odwołanie
do Gwaranta.
5. Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasowa niesprawność pojazdu, niewygodę oraz związane ze złożeniem reklamacji niedogodności lub koszty.
6. W przypadku uznania reklamacji dokonuje się wymiany Wyrobu na fabrycznie nowy. Jeżeli Gwarant nie ma możliwości wymiany Wyrobu na taki sam fabrycznie nowy wskutek zakończenia produkcji Wyrobu, Klient ma prawo do otrzymania zwrotu ceny zakupu Wyrobu.
7. Złożenie reklamacji w sposób określony
SYTUACJE NIE OBJĘTE GWARANCJA
1. Niniejsza gwarancja nie są objęte jakiekolwiek Wyroby naprawiane, bez względu na sposób i zakres naprawy oraz na osobę, która naprawiała Wyrób.
2. Niniejsza gwarancja nie są równie objęte wyroby uszkodzone wskutek, miedzy innymi:
a) nieprzestrzegania wymogów eksploatacyjnych dotyczących Wyrobów, określonych przez Gwaranta,
b) nieprawidłowego montażu lub demontażu, np. bez użycia pasty monterskiej,
c) nieprawidłowej eksploatacji Wyrobu,
d) eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem, np. zamontowania Wyrobu na niewłaściwej albo
uszkodzonej obręczy,
e) złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii zawieszenia, wadliwej zbieżności kół, wadliwych, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, hamulców, sprężyn albo innych elementów zawieszenia,
f) uszkodzeń mechanicznych: przeciec, przebić, w tym w szczególności spowodowanych uderzeniem bieżnikiem, barkiem lub bokiem opony w przeszkodę,
g) przecinania Wyrobu i eksploatacji z niewłaściwym ciśnieniem (za wysokim lub zbyt niskim),
h) nieprawidłowego przechowywania Wyrobu, w tym nie zabezpieczenia go przed działaniem ognia, substancji żrących, ropopochodnych, ozonu oraz działaniem temperatur powodujących degradacje gumy,
i) nieprawidłowego transportu Wyrobu przez Klienta,
j) nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególności gwałtownego hamowania, przyspieszania i jazdy z zablokowanymi kołami,
k) wypadku drogowego,
l) umyślnego działania powodującego uszkodzenie Wyrobu,
m) użycia Wyrobu w zawodach sportowych lub do współzawodnictwa mającego cechy współzawodnictwa sportowego, w tym w szczególności amatorskich lub zawodowych wyścigów.
WYMOGI EKSPLOATACYJNE OPON NA POJEŹDZIE
1. W celu prawidłowej eksploatacji Wyrobów użytkownik zobowiązany jest przestrzegać wszystkich poniższych zasad:
a) montować na pojeździe opony dokładnie tego rozmiaru, nośności i maksymalnej prędkości jakie są określone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu,
b) montować na osi pojazdu opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości,
konstrukcja, rzeźba bieżnika),
c) dla pojazdów z napędem na cztery koła montować wszystkie opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości, konstrukcja, rzeźba bieżnika),
d) opony po zamontowaniu na obręcz wyważyć dynamicznie,
e) ciśnienie w ogumieniu mierzyć nie wcześniej ni po upływie dwóch godzin od zatrzymania pojazdu,
f) eksploatować oponę, stosując zalecane przez producenta pojazdu ciśnienie wewnętrzne w oponie
w odniesieniu do obciążenia eksploatacyjnego pojazdu, (informacje te są dostępne w punktach
sprzedaży opon, katalogu producenta oraz u Przedstawicieli Techniczno-Handlowych Grupy Michelin),
g) eksploatować Wyroby, stosując odpowiednie do rozmiaru Wyrobu rozmiary obręczy,
h) montować i demontować Wyroby wyłącznie w autoryzowanych serwisach obsługi,
i) eksploatować Wyroby z zachowaniem nominalnego obciążenia i ciśnienia eksploatacyjnego i zasad szczególnej staranności,
j) przy wyborze i zakupie Wyrobu zasięgnąć u sprzedawcy informacji o Wyrobie i sposobie jego
eksploatacji

Etykieta UE WE 1222/2009

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).


Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).


Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.


Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).

Etykieta UE WE 2020/740

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Opinie

Widoczne na stronie sklepu opinie o towarach pochodzą od klientów, którzy dokonali zakupu w naszym sklepie internetowym. Zostały pozyskane poprzez formularz wysłany pocztą elektroniczną z prośbą o ocenę zakupionego produktu. Formularze rozsyłamy po 6 miesiącach od złożenia zamówienia. Sklep nie zbiera i nie publikuje opinii niepotwierdzonych zakupem. Sklep zastrzega sobie prawo do ukrywania opinii wyrażonych w niekulturalny sposób, nie odnoszących się do danego produktu oraz ewidentnie sprzecznych z prawdą.

Ocena łączna

5,1/6


Opłacalność

Trwałość

Właściwości jezdne


100% osób poleca oponę

Najwyżej ocenianym parametrem jest: sucha nawierzchnia. Najpopularniejsze zastosowanie opony: miasto i poza miastem.

opinia anonimowa


Opona wzorowa. Minus za głębokość bieżnika. Ma tylko 6mm. Uważam to za oszustwo


Ocena ogólna: 4,0/6,0

Wert


Bardzo dobre opony , ciche w zakrętach dobra przyczepność na suchej i mokrej powierzchni . Polecam szczerze .


Ocena ogólna: 4,3/6,0

Tomasz

Porządne opony
Polecam - są ciche, bardzo dobrze sprawdzają się w dość ciężkim samochodzie, jakim jest Ford Galaxy, w porównaniu z poprzednimi Continentalami wolniej się zużywają.


Ocena ogólna: 5,5/6,0

SB

Polecam każdemu.
Michelin Primacy 4 robione w Polsce. Przyczepność na suchym super. Ale to co można robić na mokrym na nich to czysta poezja, trzymają się jak przylepione.


Ocena ogólna: 4,7/6,0

Czarek

Polecam
Opony świetne Adekwatna cena


Ocena ogólna: 6,0/6,0

stasio1500

Super przyczepność.
Opony trzymają się drogi jak opętane. Kontrola trakcji nie ma co robić. Niestety dość szybko się zużywają... z drugiej strony coś za coś. Nie mniej zużycie jakoś specjalnie nie odbija się na osiągach. Czy takie kupię następne? Obecnie jeszcze się zastanawiam, możliwe że tak.


Ocena ogólna: 5,3/6,0

Michał C.

W czasie deszczu genialne. Bieżnik ciągle prawie niezużyty. Na zimę kupię też michelin
Po reklamacji genialne opony. Pierwsze sztuki ktore dostałem charakteryzowały się dużym dyskomfortem akustycznym. Objawialo sie dużym huczeniem i jakby stukaniem. Samochod 4-letni, zawieszenie super, łożyska też.Niestety ponioslem z tego powodu dodatkowy koszt za usługi wyważania opon z testem drogowym hunter. Wszystkie 4 opony miały wadę produkcyjną w postaci dużych zakładek. Reklamacja trwała może z 2 tygodnie. W czerwcu zamiast jeździć na nowych letnich oponach byłem zmuszony jeździć na zimówkach. Reklamacja odbyła się za pośrednictwem firmy wulkanizacyjnej, z uwagi na krotszy czas oczekiwania. Od razu rozpatrzona pozytywnie bez problemów.


Ocena ogólna: 5,2/6,0

Tomek

Styl jazdy średni agresywny do nawet sportowego.
Myślałem że kupuję opony dobre z wyższej półki do bezpiecznej czasami szybszej jazdy. Okazało się że dostałem coś więcej mianowicie opony z najwyższej półki, rzekł bym prawie wyczynowe tak kleją się drogi aż jest to niewiarygodne. Auto mam podwójnie doładowanie i parę razy w warunkach kontrolowanych próbowałem wylecieć z drogi lub coś niebezpiecznego poczuć. Nie da rady. Nawierzchnia mokra w miarę rozsądku to też majster sztyk. Przejechane 20 tys km ubytek na przedniej osi 2mm. Auto pod 250 km/h też lata. Polecam gorąc


Ocena ogólna: 4,7/6,0