Kupuj - Pomagaj
Twój koszyk Darmowa dostawa od 1 szt
  • c
  • c
  • 69 dB
  • C
  • C
  • B (69 dB)

Michelin LATITUDE TOUR HP

Typ opony:
pojazd 4x4/SUV
Sezon:
Opona letnie Opony letnie
Rozmiar:
235/55 R19
Bieżnik:
LATITUDE TOUR HP
Indeks nośności:
101 (do 825 kg na oponę)
Indeks prędkości:
H (do 210 km/h)
Rok produkcji:
2021
Okres gwarancji:
5 lat
Kod towaru:
811173
Homologacja:
AO
EPREL:

za komplet 4 sztuk

Kup z dostawą 24-48h

Dostawa od 0 zł

Ostatnie 4 szt.
2021

870,00 zł / szt
Ilość:
Koszty dostawy
0 zł od sztuki
Towar z oficjalnej
dystrybucji
Pełna gwarancja
producenta

Opis produktu

Nowa opona letnia Michelin Latitude Tour HP przeznaczona jest do coraz popularniejszej gamy samochodów 4x4 typu SUV, poruszających się głownie po szosach. Oferuje ona użytkownikom niezrównany komfort, bezpieczeństwo i niespotykaną w tym segmencie żywotność.ć.

Już od wielu lat w Europie zauważalna jest tendencja wzrostowa udziału w rynku samochodów z napędem na cztery koła. Pojazdy te nie tylko stają się coraz większe, ale jednocześnie wyposażane są w mocniejsze jednostki napędowe i precyzyjne układy zawieszenia. Ten szybki rozwój powoduje również potrzebę ciągłego doskonalenia opon, które są niezwykle istotnym czynnikiem w kwestii bezpieczeństwa oraz komfortu.

Nowa opona Michelin Latitude Tour HP jest następcą Michelin 4x4 Synchrone oraz Michelin Energy MXV4+. Stanowi ona odpowiedź na ciągle rosnące wymogi stawiane ogumieniu przez samych użytkowników.

Według nich najistotniejszą cechą w oponach do samochodów z tego segmentu jest komfort (64% badanych) oraz przebieg (45% badanych) . Dlatego, przy projektowaniu nowej opony Michelin Latitude Tour HP, główny nacisk został położony właśnie na te elementy. Dzięki nowym rozwiązaniom udało się zredukować o 5% hałas i wibracje powstające podczas jazdy oraz uzyskać większy przebieg aż o 20% . Jednocześnie podniesiono poziom bezpieczeństwa poprzez zwiększenie przyczepności opony na mokrej nawierzchni.

Trwałość

Uzyskiwanie wysokich przebiegów opony jest niezwykle istotnym elementem z punktu widzenia użytkownika. Michelin wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom, wdrażając w oponie Michelin Latitude Tour HP nowatorską technologię "Terrain-proof". Rozwiązanie to polega na zastosowaniu specjalnej mieszanki gumowej bieżnika wywodzącej się z wieloletnich doświadczeń Michelin w technologiach stosowanych w oponach przemysłowych. Uzyskana w ten sposób duża odporność na ścieralność i uszkodzenia mechaniczne gumy bieżnika umożliwia użytkownikowi eskapady poza asfaltową drogę bez obaw o zniszczenie ogumienia.

Duża żywotność Michelin Latitude Tour HP oznacza, że opona ta ma dłuższy okres użytkowania aż o jeden sezon, co daje oczywiste korzyści finansowe użytkownikom. Ponadto jest to istotne dla ochrony środowiska naturalnego z powodu mniejszej liczby zużytego ogumienia przeznaczonego do utylizacji.

Lamele trójwymiarowe

W konstrukcji bieżnika nowej opony letniej Michelin Latitude Tour HP zastosowano innowacyjne rozwiązanie budowy lamel w technologii "StabiliGrip". Na technologię tą składają się trójwymiarowe lamele BDS (Bi-Directional Sipe) oraz system VG - (Variable Geometry).

Dzięki lamelom BDS, elementy klocka bieżnika zazębiają się o siebie i blokują, zarówno w kierunku poprzecznym, jak i wzdłużnym. Dzięki temu letnia opona Michelin Latitude Tour HP uzyskuje lepszą przyczepność, zarówno przy działaniu na oponę sił kierunkowych, występujących w przypadku szybkiej jazdy w zakrętach, ruszaniu oraz w czasie silnego hamowania, gdy na oponę działa duża siła o kierunku równoległym z osią wzdłużną opony. Poza lepszą przyczepnością sztywniejsza rzeźba bieżnika zwiększa skuteczność systemów bezpieczeństwa czynnego takich jak ABS czy ASR.

System VG gwarantuje natomiast to, że lamele mają sztywną podstawę, co zapewnia oponie większą stabilność i wytrzymałość przy dużych obciążeniach wynikających z szybkiej jazdy na autostradach.

W bieżniku opony Michelin Latitude Tour HP zmaksymalizowano liczbę lameli i krawędzi pracujących w kontakcie z nawierzchnią. Uzyskany w ten sposób "efekt pazura" znacznie poprawia przyczepność opony na mokrych, śliskich nawierzchniach. Dlatego kierowcy użytkujący opony Michelin Latitude Tour HP będą się mogli cieszyć z dynamicznej i zarazem bezpiecznej jazdy. Takie rozwiązanie konstrukcji bieżnika minimalizuje poziom emitowanego hałasu czyniąc szybką jazdę komfortową i przyjemną.

Właściwości

Jednym z podstawowych oczekiwań użytkowników pojazdów z napędem 4x4 jest dobra motoryka (skuteczność przenoszenia napędu) na każdym rodzaju nawierzchni. Pełne wykorzystanie potencjału tkwiącego w samochodach z napędem na cztery koła zależy w dużej mierze od parametrów jezdnych opon. Nowa opona letnia Michelin Latitude Tour HP ma bardzo dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni. Te szczególne cechy zostały uzyskane poprzez połączenie elastycznych właściwości konstrukcji ze sztywną rzeźbą bieżnika. Takie rozwiązanie nazywane "elastyczną sztywnością" pozwala na optymalną i jednolitą pracę we wszystkich punktach kontaktu opony z nawierzchnią. Ma to ogromne znaczenie dla poprawy przyczepności i skuteczności przenoszenia napędu.

Bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni uzależnione w szczególności od drogi hamowania jest głównym problemem dla samochodów 4x4, które stają się coraz cięższe i rozwijają coraz większe prędkości. Michelin Latitude Tour HP dzięki swoim niezwykłym właściwościom daje kierowcy pełną kontrolę nad mocą i prędkością swojego pojazdu. Bezsprzecznie dowodzą temu renomowani producenci samochodów z napędem 4x4 jak Porsche, Mercedes - Benz, Volkswagen, Audi czy Land Rover, którzy objęli Michelin Latitude Tour HP homologacją na pierwsze wyposażenie.

Warunki gwarancji

PRZEDMIOT GWARANCJI I GWARANT
1. Przedmiotem gwarancji udzielanej zgodnie z postanowieniami niniejszej karty gwarancyjnej sa opony
marki Michelin przeznaczone do samochodów osobowych, dostawczych i terenowych zwane dalej Wyrobami.
2. Gwarantem w rozumieniu niniejszej karty gwarancyjnej jest Michelin Polska S.A. z siedziba w Olsztynie,
ul. Leonharda 9, 10-454 Olsztyn.
3. Niniejsza gwarancja nie wyłacza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnien kupujacego wynikajacych
z niezgodnosci towaru z umowa.
OKRES GWARANCJI
1. Gwarancja obejmuje użytkowanie Wyrobu przez okres do 5 lat od daty zakupu.
WARUNKI ROZPATRZENIA GWARANCJI
1. Warunkami rozpatrzenia gwarancji sa:
a) wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego na formularzu opracowanym przez Gwaranta,
b) złoenie reklamacji na pismie wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym,
c) dostarczenie reklamowanego Wyrobu,
d) przedłoenie Karty Gwarancyjnej,
e) przedłoenie dowodu zakupu Wyrobu,
f) na adanie przyjmujacego reklamacje lub Gwaranta - udostepnienie pojazdu do oceny stanu
technicznego przez Gwaranta.
Wszystkie powysze warunki musza byc spełnione łacznie.
2. Wszelkie reklamacje moga byc składane w punkcie sprzeday, w którym wystawiono karte gwarancyjna
lub w punkcie sprzeday ogumienia wskazanym przez Gwaranta.
3. Reklamacje rozpatrywane sa w terminie 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób
okreslony w punktach 1 i 2.
4. Od decyzji Gwaranta rozstrzygajacej o uznaniu badz nie uznaniu reklamacji, nie słuy odwołanie
do Gwaranta.
5. Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utrate czasu, za czasowa niesprawnosc pojazdu, niewygode oraz
zwiazane ze złoeniem reklamacji niedogodnosci lub koszty.
6. W przypadku uznania reklamacji dokonuje sie wymiany Wyrobu na fabrycznie nowy. Jeeli Gwarant nie ma
moliwosci wymiany Wyrobu na taki sam fabrycznie nowy wskutek zakonczenia produkcji Wyrobu, Klient ma
prawo do otrzymania zwrotu ceny zakupu Wyrobu.
7. Złoenie reklamacji w sposób okreslony
SYTUACJE NIE OBJETE GWARANCJA
1. Niniejsza gwarancja nie sa objete jakiekolwiek Wyroby naprawiane, bez wzgledu na sposób i zakres
naprawy oraz na osobe, która naprawiała Wyrób.
2. Niniejsza gwarancja nie sa równie objete wyroby uszkodzone wskutek, miedzy innymi:
a) nieprzestrzegania wymogów eksploatacyjnych dotyczacych Wyrobów, okreslonych przez Gwaranta,
b) nieprawidłowego montau lub demontau, np. bez uycia pasty monterskiej,
c) nieprawidłowej eksploatacji Wyrobu,
d) eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem, np. zamontowania Wyrobu na niewłasciwej albo
uszkodzonej obreczy,
e) złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii zawieszenia, wadliwej zbienosci
kół, wadliwych, uszkodzonych lub zuytych amortyzatorów, hamulców, spreyn albo innych elementów
zawieszenia,
f) uszkodzen mechanicznych: przeciec, przebic, w tym w szczególnosci spowodowanych uderzeniem
bienikiem, barkiem lub bokiem opony w przeszkode,
g) przeciaania Wyrobu i eksploatacji z niewłasciwym cisnieniem (za wysokim lub zbyt niskim),
h) nieprawidłowego przechowywania Wyrobu, w tym nie zabezpieczenia go przed działaniem ognia,
substancji racych, ropopochodnych, ozonu oraz działaniem temperatur powodujacych degradacje
gumy,
i) nieprawidłowego transportu Wyrobu przez Klienta,
j) nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególnosci gwałtownego hamowania, przyspieszania i jazdy
z zablokowanymi kołami,
k) wypadku drogowego,
l) umyslnego działania powodujacego uszkodzenie Wyrobu,
m) uycia Wyrobu w zawodach sportowych lub do współzawodnictwa majacego cechy współzawodnictwa
sportowego, w tym w szczególnosci amatorskich lub zawodowych wyscigów.
WYMOGI EKSPLOATACYJNE OPON NA POJEZDZIE
1. W celu prawidłowej eksploatacji Wyrobów uytkownik zobowiazany jest przestrzegac wszystkich poniszych
zasad:
a) montowac na pojezdzie opony dokładnie tego rozmiaru, nosnosci i maksymalnej predkosci jakie sa
okreslone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu,
b) montowac na osi pojazdu opony jednego typu (rozmiar, indeks nosnosci, symbol predkosci,
konstrukcja, rzezba bienika),
c) dla pojazdów z napedem na cztery koła montowac wszystkie opony jednego typu (rozmiar, indeks
nosnosci, symbol predkosci, konstrukcja, rzezba bienika),
d) opony po zamontowaniu na obrecz wywayc dynamicznie,
e) cisnienie w ogumieniu mierzyc nie wczesniej ni po upływie dwóch godzin od zatrzymania pojazdu,
f) eksploatowac opone, stosujac zalecane przez producenta pojazdu cisnienie wewnetrzne w oponie
w odniesieniu do obciaenia eksploatacyjnego pojazdu, (informacje te sa dostepne w punktach
sprzeday opon, katalogu producenta oraz u Przedstawicieli Techniczno-Handlowych Grupy Michelin),
g) eksploatowac Wyroby, stosujac odpowiednie do rozmiaru Wyrobu rozmiary obreczy,
h) montowac i demontowac Wyroby wyłacznie w autoryzowanych serwisach obsługi,
i) eksploatowac Wyroby z zachowaniem nominalnego obciaenia i cisnienia eksploatacyjnego i zasad
szczególnej starannosci,
j) przy wyborze i zakupie Wyrobu zasiegnac u sprzedawcy informacji o Wyrobie i sposobie jego
eksploatacji

Etykieta UE WE 1222/2009

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).


Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).


Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.


Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).

Etykieta UE WE 2020/740

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Opinie

Ocena łączna

4,3/5


Opłacalność

Trwałość

Właściwości jezdne


100% osób poleca oponę

Najwyżej ocenianym parametrem jest: wygld opony. Najpopularniejsze zastosowanie opony: poza miastem.

Erbil 62


Porządne opony. Polecam.


Ocena ogólna: 4,3/5,0

Podobne produkty


KLASA PREMIUM
  • 235/55 R19
  • DOT2022
  • A
  • D
  • B   (72 dB)
785,00zł/szt
KLASA PREMIUM
  • 235/55 R19
  • DOT2022
  • A
  • C
  • B   (70 dB)
787,00zł/szt
KLASA PREMIUM
  • 235/55 R19
  • B
  • B
  • B   (71 dB)
790,00zł/szt
KLASA PREMIUM
  • 235/55 R19
  • DOT2022
  • A
  • C
  • B   (72 dB)
802,00zł/szt
KLASA PREMIUM
  • 235/55 R19
  • DOT2022
802,00zł/szt
KLASA PREMIUM
  • 235/55 R19
  • B
  • A
  • B   (69 dB)
812,00zł/szt
KLASA PREMIUM
  • 235/55 R19
  • a
  • c
  • 72
823,00zł/szt
KLASA PREMIUM
  • 235/55 R19
  • A
  • C
  • B   (71 dB)
827,00zł/szt