• b
  • d
  • 71 dB
  • B
  • D
  • B (71 dB)

Michelin CROSSCLIMATE+

Typ opony:
pojazd runflat
Sezon:
Opona caloroczne Opony całoroczne
Rozmiar:
225/40 R18
Bieżnik:
CROSSCLIMATE+
Indeks nośności:
92 (do 630 kg na oponę)
Indeks prędkości:
Y (do 300 km/h)
Rok produkcji:
nie starsze niż 12 miesięcy
Okres gwarancji:
5 lat
Kod towaru:
865202
Wzmocnienie:
XL
Informacje:
ZP 3PMSF - homologacja zimowa, M+S
EPREL:

za komplet 4 sztuk

Czas wysyłki 24-48h

Dostawa od 0 zł

Ostatnie 4 szt.
nie starsze niż 12 miesięcy

602,00 zł / szt
Ilość:
Koszty dostawy
0 zł od sztuki
Towar z oficjalnej
dystrybucji
Pełna gwarancja
producenta

Dostępne warianty tej opony

  • nie starsze niż 12 miesięcy
  • Wysyłka 24-48h
  • Ostatnie 4 szt. w tej cenie

Opona Michelin CROSSCLIMATE+ 225/40 R18 92 Y - informacja o produkcie

Prezentowana oferta sklepu internetowego opony.strefakierowcy.pl dotyczy opony marki Michelin. Jest to bieżnik CROSSCLIMATE+. Rozmiar tej opony to 225/40 R18. Maksymalna dopuszczalna prędkość użytkowania tej opony wynikająca z indeksu SI wynosi: Y (do 300 km/h). Indeks nośności wynosi 92 co oznacza, że znosi obciążenie do 630 kg na oponę. Kod opony to 865202, a kod EAN 3528708652026 - warto zapisać te wartości, aby w razie konieczności dokonania w przyszłości zakupu jednej sztuki opony móc precyzyjnie dobrać ten sam produkt. Klasa efektywności paliwowej, która przekłada się zużycie paliwa wynosi D. Przyczepność na mokrej nawierzchni określona została za pomocą europejskich norm na wartość B. Oczywiście w obu przypadkach A oznacza wynik optymalny. Jeśli chodzi o hałas zewnętrzny to opona generuje go 71 dB. Numer opony w bazie EPREL 412489. Dodatkowe oznaczenia występujące na tej oponie to: XL, ZP, 3PMSF - homologacja zimowa, M+S.

Informacje dotyczące zastosowania opon Michelin CROSSCLIMATE+ 225/40 R18 92 Y

Ten model opon Michelin przewidziany jest przede wszystkim do samochodów z systemem runflat. Ta opona jest oponą całoroczną. Długość gwarancji wynosi 5 lat. Jako kierowca pamiętaj, że opony całoroczne są kompromisem - nie gwarantują tak wysokiej skuteczności latem i zimą jak ich "sezonowe odpowiedniki", jednak oczywiście w warunkach umiarkowanych zim z jakimi często mamy do czynienia są coraz ciekawszą alternatywą. Oferowane w naszym sklepie internetowym opony Michelin CROSSCLIMATE+ 225/40 R18 92 Y możemy wysłać do Ciebie w 24-48h. Dostawa firmą kurierską jest darmowa.

Opona całoroczna Michelin 225/40 R18 do samochodów z systemem runflat

Jeśli poszukujesz opon całorocznych firmy Michelin, a rozmiar, który jest Ci potrzebny to 225/40 R18 z indeksami nośności 92 oraz prędkości Y to model CROSSCLIMATE+ powinien zwrócić Twoją uwagę. Będzie to odpowiednia opona do zastosowania na błocie pośniegowym, mokrym i suchym asfalcie. Oferta opon samochodowych do użytku cały rok nie ogranicza się tylko do modelu CROSSCLIMATE+ - skorzystaj z wyszukiwarki w naszym sklepie internetowym, aby wyświetlić wszystkie ceny i dostępność innych produktów.

Po więcej informacji na temat opon Michelin CROSSCLIMATE+, kliknij tutaj.

Warunki gwarancji

PRZEDMIOT GWARANCJI I GWARANT
1. Przedmiotem gwarancji udzielanej zgodnie z postanowieniami niniejszej karty gwarancyjnej sa opony marki Michelin przeznaczone do samochodów osobowych, dostawczych i terenowych zwane dalej Wyrobami.
2. Gwarantem w rozumieniu niniejszej karty gwarancyjnej jest Michelin Polska S.A. z siedziba w Olsztynie, ul. Leonharda 9, 10-454 Olsztyn.
3. Niniejsza gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umowa.
OKRES GWARANCJI
1. Gwarancja obejmuje użytkowanie Wyrobu przez okres do 5 lat od daty zakupu lub do 10 lat od daty produkcji (co nastąpi wcześniej).
WARUNKI ROZPATRZENIA GWARANCJI
1. Warunkami rozpatrzenia gwarancji są:
a) wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego na formularzu opracowanym przez Gwaranta,
b) złożenie reklamacji na piśmie wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym,
c) dostarczenie reklamowanego Wyrobu,
d) przedłożenie Karty Gwarancyjnej,
e) przedłożenie dowodu zakupu Wyrobu,
f) na żądanie przyjmującego reklamacje lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu do oceny stanu
technicznego przez Gwaranta.
Wszystkie powyższe warunki muszą być spełnione łącznie.
2. Wszelkie reklamacje mogą być składane w punkcie sprzedaży, w którym wystawiono kartę gwarancyjna
lub w punkcie sprzedaży ogumienia wskazanym przez Gwaranta.
3. Reklamacje rozpatrywane sa w terminie 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób
określony w punktach 1 i 2.
4. Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji, nie służy odwołanie
do Gwaranta.
5. Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasowa niesprawność pojazdu, niewygodę oraz związane ze złożeniem reklamacji niedogodności lub koszty.
6. W przypadku uznania reklamacji dokonuje się wymiany Wyrobu na fabrycznie nowy. Jeżeli Gwarant nie ma możliwości wymiany Wyrobu na taki sam fabrycznie nowy wskutek zakończenia produkcji Wyrobu, Klient ma prawo do otrzymania zwrotu ceny zakupu Wyrobu.
7. Złożenie reklamacji w sposób określony
SYTUACJE NIE OBJĘTE GWARANCJA
1. Niniejsza gwarancja nie są objęte jakiekolwiek Wyroby naprawiane, bez względu na sposób i zakres naprawy oraz na osobę, która naprawiała Wyrób.
2. Niniejsza gwarancja nie są równie objęte wyroby uszkodzone wskutek, miedzy innymi:
a) nieprzestrzegania wymogów eksploatacyjnych dotyczących Wyrobów, określonych przez Gwaranta,
b) nieprawidłowego montażu lub demontażu, np. bez użycia pasty monterskiej,
c) nieprawidłowej eksploatacji Wyrobu,
d) eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem, np. zamontowania Wyrobu na niewłaściwej albo
uszkodzonej obręczy,
e) złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii zawieszenia, wadliwej zbieżności kół, wadliwych, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, hamulców, sprężyn albo innych elementów zawieszenia,
f) uszkodzeń mechanicznych: przeciec, przebić, w tym w szczególności spowodowanych uderzeniem bieżnikiem, barkiem lub bokiem opony w przeszkodę,
g) przecinania Wyrobu i eksploatacji z niewłaściwym ciśnieniem (za wysokim lub zbyt niskim),
h) nieprawidłowego przechowywania Wyrobu, w tym nie zabezpieczenia go przed działaniem ognia, substancji żrących, ropopochodnych, ozonu oraz działaniem temperatur powodujących degradacje gumy,
i) nieprawidłowego transportu Wyrobu przez Klienta,
j) nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególności gwałtownego hamowania, przyspieszania i jazdy z zablokowanymi kołami,
k) wypadku drogowego,
l) umyślnego działania powodującego uszkodzenie Wyrobu,
m) użycia Wyrobu w zawodach sportowych lub do współzawodnictwa mającego cechy współzawodnictwa sportowego, w tym w szczególności amatorskich lub zawodowych wyścigów.
WYMOGI EKSPLOATACYJNE OPON NA POJEŹDZIE
1. W celu prawidłowej eksploatacji Wyrobów użytkownik zobowiązany jest przestrzegać wszystkich poniższych zasad:
a) montować na pojeździe opony dokładnie tego rozmiaru, nośności i maksymalnej prędkości jakie są określone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu,
b) montować na osi pojazdu opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości,
konstrukcja, rzeźba bieżnika),
c) dla pojazdów z napędem na cztery koła montować wszystkie opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości, konstrukcja, rzeźba bieżnika),
d) opony po zamontowaniu na obręcz wyważyć dynamicznie,
e) ciśnienie w ogumieniu mierzyć nie wcześniej ni po upływie dwóch godzin od zatrzymania pojazdu,
f) eksploatować oponę, stosując zalecane przez producenta pojazdu ciśnienie wewnętrzne w oponie
w odniesieniu do obciążenia eksploatacyjnego pojazdu, (informacje te są dostępne w punktach
sprzedaży opon, katalogu producenta oraz u Przedstawicieli Techniczno-Handlowych Grupy Michelin),
g) eksploatować Wyroby, stosując odpowiednie do rozmiaru Wyrobu rozmiary obręczy,
h) montować i demontować Wyroby wyłącznie w autoryzowanych serwisach obsługi,
i) eksploatować Wyroby z zachowaniem nominalnego obciążenia i ciśnienia eksploatacyjnego i zasad szczególnej staranności,
j) przy wyborze i zakupie Wyrobu zasięgnąć u sprzedawcy informacji o Wyrobie i sposobie jego
eksploatacji

Etykieta UE WE 1222/2009

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).


Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).


Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.


Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).

Etykieta UE WE 2020/740

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Opinie

Widoczne na stronie sklepu opinie o towarach pochodzą od klientów, którzy dokonali zakupu w naszym sklepie internetowym. Zostały pozyskane poprzez formularz wysłany pocztą elektroniczną z prośbą o ocenę zakupionego produktu. Formularze rozsyłamy po 6 miesiącach od złożenia zamówienia. Sklep nie zbiera i nie publikuje opinii niepotwierdzonych zakupem. Sklep zastrzega sobie prawo do ukrywania opinii wyrażonych w niekulturalny sposób, nie odnoszących się do danego produktu oraz ewidentnie sprzecznych z prawdą.

Ocena łączna

4,5/6


Opłacalność

Trwałość

Właściwości jezdne


100% osób poleca oponę

Najwyżej ocenianym parametrem jest: wygląd opony. Najpopularniejsze zastosowanie opony: miasto i poza miastem.

Arek

Ogólnie polecam
Jakość bardzo dobra przez pierwszy sezon. Prawdziwa jakość okaże się po 3 sezonach, jeśli tyle dadzą radę i nadal będą trzymać, to będę zadowolony. Ale cena tych opon jest bardzo wysoka więc ciężko ocenić stosunek jakości do ceny na bardzo dobry


Ocena ogólna: 3,2/6,0

Jerzy

Opony spełniają swoją rolę wzorowo.
Bezproblemowe założenie i co najwazniejsze łatwe wyważenie bez zbędnych ciężarków. Ciche, ładne. Zakup całkowicie opłacalny.


Ocena ogólna: 4,3/6,0

Piotr

Opona godna polecenia (Octavia kombi 2,0tdi 150 Km)
Sprawdzona na wakacjach we Włoszech w wysokich temperaturach (kombiak załadowany po dach) jak i zimą na dojazdach do pracy. W śniegu i na mokrej i suchej nawierzchni sprawdzają się znakomicie. Ja tam nie wracam do cosezonowej zmiany opon.


Ocena ogólna: 4,8/6,0

Artur

dobra
Dwie z czterech zakupionych opon ma wadę fabryczną . Jedna z nich ma tak duże odkształcenia ,że nawet po wyważeniu jest odczuwalne lekkie bicie. Opony wyważane były z optymalizacją w bardzo dobrym serwisie . Same opony są godne polecenia , sprawdzają się w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych ale jakość nie idzie w parze z marką i ceną.


Ocena ogólna: 4,3/6,0

Volvo 850

Idealna na polski klimat
Użytkuję te opony w różnych rozmiarach od kilku lat w autach: Volvo 850, Volvo 740, Ford Mondeo MK3, Toyota Verso. W punktach wymienię jej kluczowe, zauważone przeze mnie cechy: - na suchej i ciepłej nawierzchni zachowują się jak dobre, markowe opony (hamowanie 160-0km/h nie stanowi dla nich problemu); - na suchej i zimnej, wilgotnej nawierzchni wykazują tendencję do utraty pełnej siły hamowania (to warunki, w których oceniłbym je najniżej); - podczas jazdy w koleinach, pokonywaniu kałuż i dziur z wodą oferują perfekcyjną stabilność, praktycznie niezauważalny aquaplanning (szczególnie w szerokościach 185/195); - bardzo ciche na gładkim asfalcie, głośne na chropowatym, pokrytym gryzikiem; - świetnie przekazują na kierownicę moment utraty przyczepności (na łukach, rondach); - świetnie wgryzają się w śnieg, słabiej na nim hamują, w łukach zapewniają dobrą stabilność; - przy tegorocznych temperaturach w okolicach -30 spisywały się bardzo dobrze (najstarsze egzemplarze mam już ponad 3 lata, żadnych pęknięć czy utwardzenia mieszanki do stanu plastiku); - produkowane w wielu krajach (Niemcy, Hiszpania, chyba też Węgry i Polska); - małe zużycie bieżnika. Polecam do: miasta, obszarów pozamiejskich, aut do maksymalnie 150 koni mechanicznych, zamiast opon letnich.


Ocena ogólna: 5,0/6,0

AndrzejO

Bardzo udana opona wielosezonowa
Niestety nie sprawdziłem jej zachowania na większym śniegu. Nie było okazji. W niewielkim śniegu na zmrożonej powierzchni jest OK. W każdych innych warunkach jest bardzo dobrze, w tym również w terenie. A największa zaleta: odpada zmartwienie o wymianę opon 2 razy w roku i wybór miejsca do trzymania opon. Zdecydowanie polecam dla osób jeżdżących stosunkowo mało, jak w moim przypadku, ok. 10 tys. km rocznie.


Ocena ogólna: 5,0/6,0

Dominik

Bardzo dobre opony uniwersalne ( letnie z certyfikatem zimowym )
Bardzo dobre opony na bazie opony letniej z certyfikatem zimowym. Użytkowane w Poznaniu i okolicach, gdzie zimowych dni tej zimy było zaledwie kilka, ale w tych zimowych dniach spisywały się bardzo dobrze przy rozsądnej jeździe w trudnych warunkach kiedy drogowcy zaspali.


Ocena ogólna: 4,8/6,0

Mariusz

Rewelacja
Muszę przyznać, że kupując opony wielosezonowe miałem duże obawy (głównie spowodowane, ich złą opinią sprzed kilku(nastu?) lat). Dziś jestem bardzo zadowolony że zaufałem wynikom testów opon, a nie negatywnej opinii na ich temat. Podsumowując - oponki przetestowałem w zimę (Pomorze) - na śniegu, lodzie oraz w brei powstałej ze śniegu zmieszanym z solą i błotem, oraz na mokrej nawierzchni - zachowywały się idealnie (muszę zaznaczyć mam porównanie do opon z średniej i dolnej półki np. Firestone, Dębica). Poza oponami - z których jestem mega zadowolony - muszę pochwalić sam sklep - już dawno nie spotkałem się z tak dobrze zaprojektowanym systemem obsługi klienta - pełen profesjonalizm.


Ocena ogólna: 5,8/6,0

Podobne produkty


KLASA PREMIUM
  • 225/40 R18
  • B
  • D
  • B   (71 dB)
559,00zł/szt
KLASA PREMIUM
  • 225/40 R18
  • B
  • A
  • A   (70 dB)
563,00zł/szt
KLASA PREMIUM
  • 225/40 R18
  • DOT2024
  • B
  • D
  • B   (71 dB)
641,00zł/szt