• B
  • D
  • B (73 dB)

Uniroyal SNOW MAX 3

Typ opony:
pojazd dostawczy
Sezon:
Opona zimowe Opony zimowe
Rozmiar:
215/70 R15
Bieżnik:
SNOW MAX 3
Indeks nośności:
109 (do 1030 kg na oponę)
Indeks prędkości:
R (do 170 km/h)
Rok produkcji:
2024
Okres gwarancji:
7 lat
Kod towaru:
04702430000
Wzmocnienie:
C
Informacje:
3PMSF, M+S
EPREL:

za komplet 4 sztuk

Czas wysyłki 24h

Dostawa od 0 zł

Ostatnie 10 szt.
2024

542,00 zł / szt
Ilość:
Koszty dostawy
0 zł od sztuki
Towar z oficjalnej
dystrybucji
Pełna gwarancja
producenta

Dostępne warianty tej opony

  • Nie starsze niż 18 miesięcy
  • Wysyłka 4-5 dni
  • Ostatnie 8 szt. w tej cenie
  • DOT2024
  • Wysyłka 24h
  • Ostatnie 10 szt. w tej cenie

Opona Uniroyal SNOW MAX 3 215/70 R15 109 R - informacja o produkcie

Prezentowana oferta sklepu internetowego opony.strefakierowcy.pl dotyczy opony marki Uniroyal. Jest to bieżnik SNOW MAX 3. Rozmiar tej opony to 215/70 R15. Maksymalna dopuszczalna prędkość użytkowania tej opony wynikająca z indeksu SI wynosi: R (do 170 km/h). Indeks nośności wynosi 109 co oznacza, że znosi obciążenie do 1030 kg na oponę. Kod opony to 04702430000, a kod EAN 4024068003892 - warto zapisać te wartości, aby w razie konieczności dokonania w przyszłości zakupu jednej sztuki opony móc precyzyjnie dobrać ten sam produkt. Klasa efektywności paliwowej, która przekłada się zużycie paliwa wynosi D. Przyczepność na mokrej nawierzchni określona została za pomocą europejskich norm na wartość B. Oczywiście w obu przypadkach A oznacza wynik optymalny. Jeśli chodzi o hałas zewnętrzny to opona generuje go 73 dB. Numer opony w bazie EPREL 505695. Dodatkowe oznaczenia występujące na tej oponie to: C, 3PMSF, M+S.

Informacje dotyczące zastosowania opon Uniroyal SNOW MAX 3 215/70 R15 109 R

Ten model opon Uniroyal przewidziany jest przede wszystkim do samochodów dostawczych. Ta opona jest oponą zimową. Długość gwarancji wynosi 7 lat. Kiedy można założyć opony zimowe 215/70 R15? Zalecamy, aby używać opon zimowych jeśli średnia dobowa temperatura spada poniżej 7 stopni Celsjusza. Jest to granica kiedy opony letnie tracą swoje właściwości, a opony na zimę powinny znaleźć się na kołach twojego samochodu. Oferowane w naszym sklepie internetowym opony Uniroyal SNOW MAX 3 215/70 R15 109 R możemy wysłać do Ciebie w 24h. Dostawa firmą kurierską jest darmowa.

Opona zimowa Uniroyal 215/70 R15 do samochodów dostawczych

Jeśli poszukujesz opon zimowych firmy Uniroyal, a rozmiar, który jest Ci potrzebny to 215/70 R15 z indeksami nośności 109 oraz prędkości R to model SNOW MAX 3 powinien zwrócić Twoją uwagę. Będzie to odpowiednia opona do zastosowania na ośnieżonych drogach. Oferta opon samochodowych do użytku zimą nie ogranicza się tylko do modelu SNOW MAX 3 - skorzystaj z wyszukiwarki w naszym sklepie internetowym, aby wyświetlić wszystkie ceny i dostępność innych produktów.

Po więcej informacji na temat opon Uniroyal SNOW MAX 3, kliknij tutaj.

Warunki gwarancji

1. ZALECENIA PRODUCENTA DOTYCZĄCEJ PRAWIDŁOWEJ EKSPLOATACJI OGUMIENIA
2. DEFINICJE
3. WARUNKI GWARANCJI

1. ZALECENIA PRODUCENTA DOTYCZĄCEJ PRAWIDŁOWEJ EKSPLOATACJI OGUMIENIA
Od wyboru odpowiedniej opony, jej prawidłowego osadzenia i eksploatacji zależy nie tylko jej dobra kondycja (trwająca przez cały okres użytkowania), ale przede wszystkim bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Dlatego zdecydowanie warto poświęcić tym czynnościom trochę czasu, stosując się do poniższych zaleceń.
1.1. Dobór ogumienia
a. opony, których pochodzenie ani dotychczasowy przebieg eksploatacji nie jest znany, nie powinny być używane; dotyczy to szczególnie opon o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich kord/osnowę i/lub opasanie, z nieczytelnym lub/i usuniętym (częściowo lub całkowicie) nr DOT i/lub nr fabrycznym i/lub datą produkcji;
b. nie należy stosować na tej samej osi opon, gdzie różnica wysokości bieżnika przekracza 20% (np. opon nowych ze znacznie zużytymi) ze względu na ich różną przyczepność, zachowanie w zakrętach, drogę hamowania i podatność na występowanie zjawiska aquaplaningu (tj. powstawania klina wodnego pomiędzy czołem bieżnika, a mokrą nawierzchnią, który ogranicza kontakt opony z nawierzchnią i utrudnia/ uniemożliwia panowanie nad pojazdem przez kierującego);
c. zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy pojazd musi być wyposażony na kołach jednej osi wyłącznie w opony o tej samej konstrukcji (radialne lub diagonalne) i rzeźbie bieżnika, a w przypadku pojazdów użytkowych, w opony przeznaczone na daną oś i rodzaj pojazdu; dodatkowo zalecamy, by w przypadku opon osobowych i dostawczych, zamontować na całym pojeździe opony tego samego producenta oraz o tych samych (lub wyższych, ale nigdy niższych) indeksach prędkości i nośności, co zalecane przez producenta pojazdu;
d. zawsze należy dobierać rozmiar opon do posiadanych obręczy, mając na uwadze parametry kół określone przez producenta pojazdu.
e. zgodnie z Polską Normą PN-C-943000-7 z lipca 1997 roku, opony przechowywane do 3 lat od daty produkcji traktowane są jak nowe.
1.2. Wymiana ogumienia
a. odpowiedni standard tej czynności jest w stanie zapewnić tylko dobrze wyposażony serwis ogumienia, zatrudniający doświadczonych pracowników i dysponujący specjalistycznym oprzyrządowaniem;
b. każdorazowy montaż/demontaż stanowi dla konstrukcji opony znaczące obciążenie, a wykonany niewłaściwie lub przy użyciu niesprawnych/nieodpowiednich narzędzi może doprowadzić
do nieodwracalnych uszkodzeń, eliminujących oponę z dalszej eksploatacji; c. przy montażu nowych opon każdorazowo należy montować nowy zawór (w przypadku nowych opon
dętkowych należy również założyć nową dętkę, o rozmiarze dostosowanym do opony);
d. montaż opon kierunkowych (o rzeźbie bieżnika dostosowanej wyłącznie do jednego kierunku toczenia) musi uwzględniać oznaczenie kierunku jazdy, umieszczone trwale na boku opony (napis „ROTATION” wraz ze strzałką wskazującą na kierunek obrotu);
e. montaż opon o asymetrycznym bieżniku musi uwzględniać oznaczenie zewnętrznej strony opony, (najczęściej oznaczonej na jej boku napisem „OUTSIDE”);
f. montaż opon na daną oś pojazdu musi uwzględniać przeznaczenie eksploatacyjne ogumienia (opony prowadzące montujemy na oś prowadzącą, itp.);
g. koła należy wyważać dynamicznie (obręcz + opona) każdorazowo na początku ich eksploatacji,
a następnie nie rzadziej niż co 10 000 – 15 000km – zabieg ten zapewnia komfort jazdy i eliminuje przedwczesne zużycie elementów zawieszenia, układu kierowniczego, łożysk, jak i opon;
h. przy montażu koła na pojeździe należy przestrzegać kolejności dokręcania śrub/nakrętek mocujących oraz momentu ich dokręcania – wytyczne te są szczegółowo określone przez producenta pojazdu.
1.3. Eksploatacja ogumienia
a. opony należy eksploatować zawsze zgodnie z ich przeznaczeniem, zdefiniowanym przez ich producenta;
b. sprawność wszystkich elementów układu hamulcowego, jezdnego i napędowego znacząco wydłuża przebieg opon; dlatego należy regularnie kontrolować stan techniczny pojazdu (m.in. stan i wyważenie
kół, stan amortyzatorów, skuteczność działania hamulców, luzy w zawieszeniu i układzie przeniesienia napędu), na bieżąco dokonywać niezbędnych napraw i regulować parametry geometrii zawieszenia
(które samoistnie ulegają zmianie w wyniku normalnej eksploatacji pojazdu);
c. należy regularnie kontrolować ciśnienie na zimnych oponach (najlepiej przed rozpoczęciem jazdy) nie rzadziej niż co 2 tygodnie i utrzymywać je zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu; nieprawidłowe (zbyt wysokie lub zbyt niskie) ciśnienie ogranicza kontakt opony z nawierzchnią, czyli zmniejsza przyczepność i bezpieczeństwo jazdy oraz prowadzi do przedwczesnego i nieregularnego zużycia rzeźby bieżnika, a także może spowodować nieodwracalne uszkodzenia ogumienia, skutkujące m.in. rozerwaniem podczas jazdy;
d. przeciążanie ogumienia jest niedopuszczalne; może ono być efektem przekroczenia jego dopuszczalnej nośności (lub ładowności pojazdu) jak i nieprawidłowego ciśnienia podczas eksploatacji; dlatego należy zawsze eksploatować pojazd z równomiernie rozłożonym obciążeniem (o masie dopuszczonej przez producenta pojazdu), wyposażony w opony o odpowiedniej nośności i ciśnieniu  określonym przez producenta pojazdu;
e. należy zawsze dostosować styl jazdy i prędkość do warunków panujących na drodze oraz stopnia obciążenia pojazdu, a także unikać gwałtownego hamowania i przyspieszania – szczególnie zrywania
przyczepności kół napędowych przy ruszaniu i doprowadzania do zablokowania kół podczas hamowania (przy użyciu hamulca roboczego i/lub pomocniczego/ręcznego);
f. opony i opaski typu CLEAN należy stosować jedynie wewnątrz budynku;
g. zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy pojazd poruszający się po drogach publicznych musi być wyposażony w opony o wysokości bieżnika co najmniej 1,6 mm (tzw. oznaczenie TWI – Tread Wear Indicator);
h. w oponach osobowych o najnowszej konstrukcji, oprócz oznaczeń TWI, znajdują się dodatkowo wskaźniki minimalnej zalecanej wysokości bieżnika:
• dla opon letnich – 3 mm, umieszczone na poziomie miejsc oznaczonych symbolem kropli deszczu na barku opony;
• dla opon zimowych – 4 mm, umieszczone na poziomie miejsc oznaczonych symbolem śnieżynki na barku opony;
i. w oponach użytkowych, na ścianie bocznej znajdują się dodatkowo informacje określającej oś użytkowania na pojeździe;
j. należy regularnie kontrolować zużycie bieżnika opon i rotować je zarówno na tej samej osi, lub/i pomiędzy osiami, zachowując przy tym ich dotychczasowy kierunek toczenia; zabieg ten (wykonywany nie rzadziej niż co 10 000 – 15 000 km przebiegu) pozwala wyrównać nieregularne zużycie opon oraz wydłużyć ich żywotność;
k. należy unikać bezpośredniego kontaktu opon z produktami ropopochodnymi, smarami i substancjami chemicznymi, które mogą spowodować uszkodzenie konstrukcji opony;
l. zalecamy wymianę opon z zimowych na letnie, gdy średnia dobowa temperatura przekracza 7°C; eksploatacja ogumienia zimowego w wyższych temperaturach powoduje jego przyspieszone zużycie;
m. w przypadku opon osobowych i dostawczych zalecamy montowanie opon zimowych na wszystkich osiach pojazdu; ich montaż jedynie na jednej osi (np. tylko na osi napędowej) podczas eksploatacji
na śliskiej nawierzchni, może spowodować niekontrolowane zachowanie pojazdu, spowodowane znaczącą różnicą przyczepności pomiędzy osiami;
n. niezależnie od stopnia zużycia bieżnika i ogólnego stanu ogumienia zalecamy wymianę opon na nowe, gdy ich wiek przekroczy 10 lat licząc od daty produkcji.

2. DEFINICJE
Ilekroć w n/w Warunkach Gwarancji użyto jednego z poniższych określeń, oznaczają one odpowiednio:
2.1. „Producent” oznacza niemiecki koncern Continental AG, którego wyłącznym i oficjalnym reprezentantem w Polsce jest spółka pod nazwą Continental Opony Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ulicy Żwirki i Wigury 16C (02-092 Warszawa), dalej zwana także „COP”; Continental Opony Polska Sp. z o.o. jest przedstawicielem gwaranta w Polsce w rozumieniu art. 5771 § 2 Kodeksu cywilnego;
2.2. „Produkt” oznacza opony osobowe, 4x4, dostawcze, motocyklowe, ciężarowe, specjalistyczne, rolnicze, bieżnikowane oraz inne produkty oferowane przez Producenta, objęte jego gwarancją;
2.3. „Użytkownik” oznacza nabywcę Produktów wyprodukowanych przez Producenta; określenie to obejmuje konsumentów i przedsiębiorców;
2.4. „Gwarancja” oznacza gwarancję jakości produktu udzieloną zgodnie z Warunkami Gwarancji przez Producenta na Produkty oferowane w Europie oraz oznaczone innym chronionym znakiem należącym
do koncernu Continental (z wyłączeniem marek prywatnych). Gwarancja obejmuje jedynie Produkty zakupione na terenie Rzeczypospolitej Polskiej;
2.5. „POG” oznacza autoryzowany Punkt Obsługi Gwarancyjnej posiadający upoważnienie COP na rozpatrywanie zgłoszeń reklamacyjnych Produktu;
2.6. „DOT” to trwale umieszczony na ścianie bocznej opony ciąg 12-stu lub 13-stu znaków, którego cztery ostatnie cyfry określają Datę produkcji opony;
2.7. „Data produkcji” oznacza datę wyprodukowania opony przez Producenta, umieszczoną trwale na boku opony w formacie: tydzień roku produkcji_rok produkcji;
2.8. „Data zakupu” oznacza datę zakupu Produktu przez Użytkownika, potwierdzoną dokumentem zakupu;
2.9. „Graniczne zużycia czoła bieżnika” oznacza moment osiągnięcia granicznego zużycia bieżnika. O takim stopniu zużycia informują:
a. wskaźnik TWI umieszczony w rowkach bieżnika; gdy aktualna powierzchnia bieżnika zrówna się z powierzchnią wskaźnika/wskaźników TWI, oznacza to, iż pozostała wysokość bieżnika wynosi
ok. 1,6 mm, a oponę należy bezwzględnie wymienić. W celu łatwego odnalezienia wskaźników TWI na ścianie bocznej w strefie barkowej umieszczone są napisy „TWI”;
b. linia 60 J umieszczona na ścianie bocznej opony; gdy aktualna powierzchnia bieżnika zrówna się z linią 60 J na ścianie bocznej, oznacza to, iż oponę należy niezwłocznie wymienić;
2.10. „Procentowy stopień uznania” wyliczony jest na podstawie pozostałej wysokości bieżnika w używanej
oponie w odniesieniu do wysokości bieżnika nowej opony.
2.11. „Procentowy stopień zużycia” to różnica pomiędzy nową oponą (100%) a Procentowym stopniem uznania;
2.12. Za „zwrot kosztów zakupu” Produktu uważa się zapłatę aktualnie obowiązującej ceny produktu (według
cennika COP) z uwzględnieniem Procentowego stopnia uznania oraz indywidualnych rabatów partnerów
COP lub średnich rabatów rynkowych w przypadku reklamacji obsługiwanych przez POG.

3. WARUNKI GWARANCJI:

3.1. COP udziela gwarancji w imieniu Producenta na Produkt:
a. dla opon osobowych i dostawczych – przez okres 7 lat od Daty zakupu (84 miesiące) dla opon kupionych od 01.01.2020.
b. dla opon motocyklowych, ciężarowych, specjalistycznych oraz bieżnikowanych na gorąco – przez okres 60 miesięcy od Daty produkcji;
c. dla opon rolniczych – przez okres 10 lat od Daty produkcji;
d. dla opon bieżnikowanych na zimno – przez okres 24 miesięcy od Daty zakupu u Producenta;
e. dla innych produktów Producenta – przez okres 24 miesięcy od Daty zakupu u Producenta;
3.2. Gwarancją objęte są wyłącznie wady Produktu, powstałe podczas ich eksploatacji z przyczyn tkwiących w Produkcie, obejmujące wady konstrukcyjne, materiałowe, lub wykonawcze;
3.3. Niniejsza Gwarancja nie obejmuje Produktów:
a. z Granicznie zużytym czołem bieżnika;
b. starszych niż 10 lat od Daty produkcji dla opon osobowych i dostawczych;
c. wyprodukowanych przed 1 sierpnia 2017 roku dla opon rolniczych;
d. naprawianych, bez względu na sposób i zakres naprawy oraz podmiot, który wykonał tę naprawę (z wyłączeniem opon bieżnikowanych, gdzie naprawy dokonał Producent);
e. z nacinanym czołem bieżnika, bez względu na sposób i zakres tych czynności oraz podmiot, który je przeprowadził;
f. bieżnikowanych przez podmiot inny niż Producent, COP lub podmiot oficjalnie do tego upoważniony przez Producenta lub COP;
g. z nieczytelnym lub usuniętym/uszkodzonym (częściowo lub całkowicie) nr DOT i/lub nr fabrycznym i/lub Datą produkcji;
h. z Procentowym stopniem zużycia powyżej 25% w przypadku reklamacji związanych z wibracjami i/lub niestabilnością prowadzenia pojazdu;
i. nie posiadających europejskiej homologacji, a tym samym nie dopuszczonych do obrotu w Europie;
3.4. Reklamacje Użytkownicy mogą zgłaszać w:
a. punktach zakupu Produktu (w tym w COP, jeśli produkt został zakupiony bezpośrednio w COP);
b. upoważnionych Punktach Obsługi Gwarancyjnej POG;
c. autoryzowanych stacjach obsługi pojazdów – dot. Użytkowników z tzw. rynku OE (Original Equipment), tj. takich, którzy zakupili nowe pojazdy wyposażone fabrycznie w Produkty objęte gwarancją Producenta;
3.5. Każda reklamacja może być rozpatrzona jedynie przez POG (dotyczy wyłącznie reklamacji zgłoszonych bezpośrednio do POG) lub przez upoważnionego pracownika działu technicznego COP (dot. reklamacji zgłoszonych we wszystkich punktach, o których mowa w pkt 3.4.). W uzasadnionych przypadkach COP rezerwuje sobie prawo do podjęcia nadrzędnej i ostatecznej decyzji dot. reklamowanych Produktów;
3.6. W celu prawidłowego zgłoszenia reklamacji, umożliwiającego COP i/lub POG jej rozpatrzenie, Użytkownik zobowiązany jest do:
a. dostarczenia reklamowanego Produktu do podmiotów (wymienionych w pkt. 3.4.);
b. dostarczenia reklamowanego Produktu wraz z obręczą koła, na której był eksploatowany, jeśli wada ogumienia jest widoczna tylko po napompowaniu go ciśnieniem roboczym, a POG lub/i COP nie posiada takiej obręczy;
c. dostarczenia wypełnionej karty gwarancyjnej (z datą sprzedaży, pieczęcią, podpisem sprzedającego oraz danymi zakupionych opon) oraz dowodu zakupu na reklamowany Produkt (dla Użytkowników
z rynku OE – Książka Gwarancyjna pojazdu lub dowód rejestracyjny);
d. wypełnienia protokołu zgłoszenia reklamacji COP;
e. udostępnienia pojazdu, na którym był eksploatowany reklamowany Produkt do oceny stanu technicznego przez COP i/lub POG (lub inny upoważniony podmiot) na żądanie COP lub POG;
3.7. COP oświadcza, że wszystkie reklamacje winny być rozpatrzone w ciągu 14 dni od daty dostarczenia reklamowanego Produktu do podmiotów (wymienionych w pkt. 3.4.), przy czym COP nie ponosi
odpowiedzialności za opóźnienia w zachowaniu tego terminu, wynikające z przyczyn niezależnych od COP, a leżących po stronie Użytkownika;
3.8. W przypadku konieczności przeprowadzenia specjalistycznych badań reklamowanego Produktu, w/w termin może ulec wydłużeniu, przy czym decyzję o wykonaniu takich badań w niezbędnym zakresie
może podjąć wyłącznie COP lub/i POG, który poinformuje o tym fakcie Użytkownika, przed upływem 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Wydłużony termin rozpatrzenia reklamacji nie powinien być dłuższy niż 30 dni, licząc od dnia zgłoszenia reklamacji Produktu;
3.9. Na czas rozpatrzenia reklamacji COP lub/i POG nie zapewnia Produktu zastępczego;
3.10. W przypadku uznania reklamacji na wadę Produktu zgłoszoną przez Użytkownika, będącego osobą fizyczną, który w świetle Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, nabył towar
konsumpcyjny – Produkt w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, ma on prawo do:
a. bezpłatnej wymiany Produktu na nowy, wolny od wad, lub zwrotu kosztów zakupu Produktu, jeśli wada Produktu ujawni się przed upływem 24 miesięcy od daty zakupu nowego Produktu (lub przed upływem 24 miesięcy od daty wydania nowego pojazdu wyposażonego w Produkt objęty gwarancją Producenta);
b. zwrotu kosztów zakupu Produktu, pomniejszonych o kwotę odpowiadającą procentowemu stopniowi zużycia reklamowanego produktu, jeśli wada produktu ujawni się po upływie 24 miesięcy od daty jego
zakupu lub po upływie 24 miesięcy od daty wydania nowego pojazdu wyposażonego w ogumienie objęte gwarancją Producenta lub w innych przypadkach;
3.11. W przypadku uznania reklamacji na wadę Produktu zgłoszoną przez Użytkownika w okresie obowiązywania gwarancji Producenta (określonym w pkt. 3.1 niniejszych warunków gwarancji), który w świetle Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, nabył produkt w celu związanym z prowadzoną działalnością zawodową lub gospodarczą, ma on prawo do:
a. zwrotu kosztu zakupu Produktu, pomniejszonych o kwotę odpowiadającą procentowemu stopniowi uznania reklamowanego Produktu;
3.12. COP zastrzega sobie prawo do wyboru sposobu załatwienia każdej uznanej reklamacji, wymienionych w pkt. 3.10. i 3.11. tj. wymiany Produktu lub zwrotu kosztów. W przypadku przerwania produkcji reklamowanego Produktu, w procesie wymiany będzie używany podobny Produkt;
3.13. COP nie pokrywa kosztów demontażu/montażu Produktu, a także innych kosztów związanych z wyważeniem, czy dostarczeniem Produktu do sprzedawcy;
3.14. Produkt, po uznaniu reklamacji na jego wadę oraz wykonaniu uprawnienia, o którym mowa w pkt 3.10 lub 3.11 nie podlega zwrotowi na rzecz Użytkownika;
3.15. COP zastrzega sobie prawo do oznakowania Produktu, którego reklamacja zostanie oddalona. Oznakowanie to w żaden sposób nie wpływa na właściwości Produktu oraz nie ogranicza możliwości jego dalszej eksploatacji;
3.16. Gwarancja nie obejmuje wad Produktów wynikających z:
a. nieprawidłowego transportu, przechowywania i użytkowania Produktu, podczas których Produkt narażony jest m.in. na: odkształcenia wynikające z nadmiernych nacisków, uderzeń i udarów, oddziaływanie substancji chemicznych (m.in. kwasów, zasad i innych materiałów żrących, rozpuszczalników, materiałów ropopochodnych tj. paliw, olejów, smarów i ich pochodnych) oraz ozonu i wysokich temperatur;
b. użytkowania Produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem i/lub parametrami technicznymi;
c. nieprawidłowego montażu lub demontażu, w tym montażu Produktu na obręcz o niewłaściwym rozmiarze lub typie, lub na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana oraz z zastosowania
podczas montażu dętki, ochraniacza lub zaworu o nieprawidłowym typie i wymiarze, innym niż zalecane przez Producenta;
d. eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującej przekroczenie dopuszczalnej nośności Produktu (określonej na boku każdego Produktu) i/lub dopuszczalnych nacisków na osie, wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonych odpowiednimi przepisami;
e. niedbalstwa, jazdy z nadmierną prędkością, niewłaściwego użytkowania i stylu jazdy; a w szczególności z gwałtownego hamowania i przyśpieszania;
f. niewłaściwego stanu technicznego pojazdu, w tym m.in. nieprawidłowej geometrii zawieszenia, niewyważenia kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, poduszek, tulei metalowo-gumowych, sprężyn, resorów, drążków reakcyjnych i innych elementów zawieszenia, a także nieprawidłowo działających systemów hamulcowych, wspomagających hamulce i antypoślizgowych (m.in. ABS, EBS, ASR, ESP, BAS itp.);
g. eksploatacji Produktu z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym w odniesieniu do zaleceń producenta pojazdu i/ lub Producenta;
h. nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji pojazdu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych;
i. wszelkich uszkodzeń mechanicznych (w tym m.in. wszelkich przecięć, przebić oraz uszkodzeń spowodowanych m.in.: ciałem obcym pomiędzy kołami bliźniaczymi, uderzeniem o przeszkodę czołem bieżnika, barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni, itp.), w tym także spowodowanych oddziaływaniem na produkt substancji chemicznych (lub podobnie działających środków, w tym wymienionych w pkt. 3.16., ppkt. a), powodujących m.in.: uszkodzenie/degradację/przyspieszone starzenie Produktu;
j. użycia produktu w zawodach sportowych lub w innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego;
k. pożaru, przyczyn naturalnych, lub spowodowanych innymi okolicznościami pozostającymi poza kontrolą producenta pojazdu (np. pożar, wypadek, przegrzanie, siła wyższa, itp.).
3.17. Gwarancja na Produkt nie pokrywa:
a. kosztów spowodowanych zużyciem eksploatacyjnym jego składowych;
b. kosztów wezwania, holowania, dodatkowego czasu podróży i wynagrodzenia za pracę, przestoju pojazdu, rozładowania pojazdu, wynajęcia pojazdu zastępczego, ponownego załadunku itp.;
c. wszelkich strat ekonomicznych i szkód (obejmujących m.in. utratę zysku, przychodów, wartości firmy lub spodziewanych oszczędności);
d. roszczeń przedstawionych Użytkownikowi pojazdu przez osoby trzecie;
e. wszelkich innych uszkodzeń, szkód, strat i obrażeń, spowodowanych bezpośrednio lub pośrednio wadą Produktu, wadą wykonawczą lub spowodowaną niedbalstwem lub błędem pracowników wszystkich podmiotów świadczących usługi serwisowe dla ogumienia;
3.18. Zgodnie z postanowieniami pkt. 3.17. wszelkie w/w roszczenia odszkodowawcze skierowane do Producenta lub COP są wykluczone. Jednocześnie żadnego z postanowień pkt. 3.17. nie można traktować jako wyłączenia lub ograniczenia lub próby wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności Producenta, wynikających z przepisów obowiązującego prawa;
3.19. Gwarancja na sprzedany Produkt nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego (Użytkownika) wynikających z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

Etykieta UE WE 2020/740

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Opinie

Brak opinii na temat produktu.

Podobne produkty


KLASA ŚREDNIA
  • 215/70 R15
  • B
  • D
  • B   (73 dB)
505,00zł/szt
KLASA PREMIUM
  • 215/70 R15
  • A
  • C
  • B   (73 dB)
512,00zł/szt
KLASA PREMIUM
  • 215/70 R15
  • DOT2024
520,00zł/szt