Kupuj - Pomagaj
Twój koszyk Darmowa dostawa od 1 szt
  • b
  • d
  • 72 dB
  • B
  • D
  • B (72 dB)

Sailun ICE BLAZER Alpine EVO 1

Typ opony:
pojazd osobowy
Sezon:
Opona zimowe Opony zimowe
Rozmiar:
215/55 R17
Bieżnik:
ICE BLAZER Alpine EVO 1
Indeks nośności:
98 (do 750 kg na oponę)
Indeks prędkości:
V (do 240 km/h)
Rok produkcji:

Nie starsze niż 18 miesięcy
Okres gwarancji:
10 lat
Kod towaru:
3220012064
Wzmocnienie:
XL
EPREL:

za komplet 4 sztuk

Kup z dostawą 24-48h

Dostawa od 0 zł

Ostatnie 6 szt.

Nie starsze niż 18 miesięcy

327,00 zł / szt
Ilość:
Koszty dostawy
0 zł od sztuki
Towar z oficjalnej
dystrybucji
Pełna gwarancja
producenta

Opis produktu

brak opisu

Warunki gwarancji

I. PRZEDMIOT I OKRES GWARANCJI: Producent (gwarant) udziela gwarancji na sprzedawane opony marki SAILUN przeznaczone do samochodów osobowych, SUV oraz dostawczych. Udzielona gwarancja obowiązuje przez okres 10 lat od daty wyprodukowania towaru, oznakowanej na boku opony w numerze DOT, lub do zużycia oryginalnego bieżnika do poziomu wskaźnika TWI. Wskaźnik dopuszczalnego zużycia bieżnika TWI = 1,6 mm.
II. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI

1. Gwarancją objęte są wady fizyczne towaru powstałe z przyczyn tkwiących w towarze, a stanowiące w szczególności wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne, o ile ujawnią się one w czasie trwania gwarancji.

2. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest przedstawienie reklamowanego wyrobu wraz z kartą gwarancyjną oraz dowodem zakupu(paragon, faktura).

3. Zgłoszenia reklamacji należy dokonać w punkcie zakupu ogumienia poprzez dostarczenie reklamowanego wyrobu i wypełnienie protokołu reklamacyjnego.

4. Gwarancją nie są objęte sytuacje związane z:

- nieprawidłowym przechowywaniem,

- zastosowaniem opony niezgodnie z przeznaczeniem,

- nierównomiernym zużyciem bieżnika, w tym tzw. „poząbkowania”,

- nieprawidłowym montażem, demontażem,

- eksploatacją z niewłaściwym ciśnieniem,

- nieprawidłową techniką jazdy,

- eksploatacją na niesprawnym technicznie pojeździe,

- uszkodzeniem mechanicznym,

- odłupania, wyszarpania gumy bieżnika,

- zużyciem rzeźby bieżnika,

- naturalnym procesem starzenia się gumy,

- użycia opony w zawodach sportowych.

5. Reklamacje związane z wszelkimi zakłóceniami jazdy (wibracje, ściąganie, hałas) będą rozpatrywane gdy zużycie bieżnika nie będzie większe niż 0,8 mm.

6. Opona w której brak jest numeru DOT lub/i brak jest  któregoś z elementów budowy np. bieżnika - wyklucza
odpowiedzialność z tytułu gwarancji.

7. Opony naprawiane nie podlegają reklamacji.

8. Zastosowanie dętek w oponach bezdętkowych wyklucza odpowiedzialność z tytułu gwarancji.

9. Opony nie posiadające homologacji europejskiej ECE nie podlegają reklamacji.

10. Reklamacja winna być rozpatrzona w terminie 30 dni roboczych od jej poprawnego zgłoszenia.

11. W szczególnych przypadkach związanych z koniecznością przeprowadzenia specjalistycznych badań termin rozpatrzenia reklamacji może ulec przedłużeniu. Gwarant ma obowiązek poinformowania o tym fakcie reklamującego przed upływem 30 dni od daty przyjęcia reklamacji wyrobu. Termin związany z koniecznością przeprowadzenia specjalistycznych badań nie może przekroczyć 60 dni od daty przyjęcia reklamacji.

12. W przypadku uznania reklamacji opona przechodzi na własność gwaranta a klient otrzymuje rekompensatę:

a) Jeżeli wada ujawni się do 12 miesięcy od daty zakupu opony- do wymiany na nową wolną od wad lub zwrotu kosztów zakupu opony,

b) Jeżeli wada ujawni się po okresie 12 miesięcy od daty zakupu opony- do wymiany na nowa, wolną od wad lub zwrotu kosztów zakupu, przy czym w przypadku wymiany opony, wymiana może nastąpić po wpłaceniu przez klienta kwoty odpowiadającej procentowemu kosztowi zużycia reklamowanej opony, a w przypadku zwrotu kosztów zakupu opony zwrot nastąpi potrąceniem procentowego kosztu zużycia reklamowanej opony.

13. Gwarant zastrzega sobie prawo do ustalenia sposobu rozliczenia reklamacji, o której mowa w punkcie
12a/12b, tj. wymiany opony lub zwrotu kosztów.

14. Stopień zużycia reklamowanej opony oblicza się przez pomiar pozostałej głębokości bieżnika reklamowanej opony i porównanie jej z głębokością bieżnika opony nowej według wzoru:
100 [1- (aktualna głębokość rzeźby w mm*) /
(głębokość rzeźby w nowej oponie w mm)]% * do kalkulacji przyjmuje się najniższe zmierzone miejsce

15. Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, czasową niesprawność pojazdu, montaż lub demontaż opony, niedogodności oraz utracone korzyści itp. i nawet w przypadku zasadnej reklamacji nie będą zwracane.

16. Niniejsze zobowiązanie gwarancyjne nie stanowi przeszkody dla konsumentów w dochodzeniu roszczeń gwarancyjnych wobec naszego nabywcy na podstawie obowiązującego lokalnego prawa.

V. PODSTAWOWE ZASADY EKSPLOATACJI OGUMIENIA

1. Oponę należy eksploatować zgodnie z jej
przeznaczeniem.

2. Oponę wraz z obręczą należy wyważyć dynamicznie.

3. Montaż, demontaż wyważenie dynamiczne zaleca  się wykonywać w autoryzowanych punktach obsługi klienta.

4. Zabrania się przeciążania opony.

5. Zaleca się stosowanie prawidłowego ciśnienia opony.

6. Zaleca się utrzymywanie prawidłowego stany technicznego pojazdu.

7. Zaleca się stosowanie prawidłowej techniki jazdy.

8. Zaleca się bieżącą kontrolę stanu ogumienia.
UWAGA Dopuszczalne zużycie rzeźby bieżnika wyznaczają progi usytuowane w dnie rzeźby bieżnika na poziomie miejsc oznaczonych symbolem TWI.
VI. PRZECHOWYWANIE OGUMIENIA

1.

Etykieta UE WE 1222/2009

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).


Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).


Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.


Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).

Etykieta UE WE 2020/740

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Opinie

Brak opinii na temat produktu.

Podobne produkty


KLASA BUDŻET
  • 215/55 R17
  • DOT2022
  • C
  • D
  • B   (71 dB)
335,00zł/szt
KLASA BUDŻET
  • 215/55 R17
  • C
  • D
  • B   (72 dB)
344,00zł/szt
KLASA BUDŻET
  • 215/55 R17
  • D
  • E
  • B   (72 dB)
349,00zł/szt
KLASA ŚREDNIA
  • 215/55 R17
  • C
  • B
  • B   (70 dB)
352,00zł/szt
KLASA BUDŻET
  • 215/55 R17
  • DOT2021
  • C
  • D
  • B   (72 dB)
358,00zł/szt