1.HANDLOPEX S.A. w imieniu producenta gwarantuje, że wszystkie nowe opony dostarczone i oznakowane nazwą firmy...................................................... lub innym chronionym znakiem należącym do koncernu wraz zzakodowanym nr DOT i/lub nr. seryjnym są wolne od wad w okresie gwarancyjnym i mogą być użytkowane w celach do jakich są przeznaczone.
2. Gwarancja zostaje udzielona na okres ....... miesięcy, z zastrzeżeniem zapisu pkt 6 oraz zastrzeżeniem, iż nie może się zakończyć później niż z upływem 60 miesięcy od daty produkcji oznakowanej z boku opony wnumerze DOT lub w numerze seryjnym.
3. Ewentualne reklamacje winny byćzgłaszanepoprzez dostarczenie kwestionowanych opon do sprzedawcy wraz z kopią dokumentu zakupu oraz wypełnionym protokołem zgłoszenia. Data przedstawienia opon do dyspozycji sprzedawcy jest równoznaczna z datą rozpoczęcia procedury reklamacyjnej.
4. Reklamacja będzierozpatrzona przez producenta w oparciu o wynik badania kwestionowanej opony i przedstawionychdokumentów.
5. Reklamacje będą rozliczane w następującysposób:
a. producent zwróciopony bez wad lub udzieli odpowiedniej ulgi na zakup nowych opon,
b. producent zwróci odpowiednią częśćceny według obowiązującego w dniu przyjęcia reklamacji zalecanego cennika lub uzasadnionych przypadkach całość ceny kupna.
6. Okres gwarancji trwa, od daty zakupu nowej opony, udokumentowanej odpowiednim dowodem zakupu, do czasu, gdy bieżnik na oponie stanie siępłytszy niż 1,6 mm lub osiągnie miejsce oznaczone TWI, rekompensatę z tytułu gwarancji przyznaje siędo wysokości ograniczonej poprzez odliczenie wartości zużycia reklamowanej opony.
7. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U.2002.141.1176 z późn. zm).
8. Na wniosek reklamującego producent zrekompensuje kupno dętkii/lub ochraniacza, jeżeliich uszkodzenie nastąpi w wyniku wady opony.
9 Gwarancja obejmuje tylko wady produkcyjne uniemożliwiające użytkowanie opony. Gwarancja traci ważność, gdy stwierdzono uszkodzenie wynikające z:
-nieprawidłowego przechowywania opon,
-założenia opony na obręcz o nieodpowiednim rozmiarze lub typie, bądź na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana,
-użycie nieprawidłowego wymiaru dętki lub zaworu,
-używania opony niezgodnie z jej przeznaczeniem lub parametrami technicznymi,
-uszkodzenia opony w związku z nieprawidłowym montażem lub demontażem,
-przedwczesnego lub nieregularnego zużycia spowodowanego złym stanem technicznym pojazdu,
-eksploatacji opon z nieodpowiednim ciśnieniem wewnętrznym w porównaniu ze specyfikacja podaną w instrukcji obsługi i/lub ze specyfikacją techniczną producenta opon,
-napełnianie opon innym medium niż powietrze lub obojętnym gazem be zgody sprzedawcy,
-mechanicznego lub chemicznego uszkodzenia opony,
-sportowej eksploatacji opon (wyścigi, rajdy),
-uszkodzenia opony w związku z wystąpieniem innych okoliczności (pożar, wypadek, przegrzanie, itp.),
-używania opon poniżej dopuszczalnej głębokości bieżnika,
-naprawianie opony poza producentem,
-przeciążaniepojazdu,
-uszkodzenia obcym przedmiotem między dwomakolami (kołabliźniacze)
10. Producent nie pokrywa odszkodowania za straty czasu i niewygody wynikającez przestoju pojazdu oraz inne szkody będące następstwem wady opony.
11. Nie podlega reklamacji opona, któranie posiada nr. DOT i/lub nr. seryjnego
12. Udzielona gwarancja obowiązuje na terenie Polski