Kupuj - Pomagaj
Twój koszyk Darmowa dostawa od 1 szt
  • b
  • d
  • 72 dB
  • B
  • D
  • B (72 dB)

Michelin LATITUDE SPORT

Typ opony:
pojazd 4x4/SUV
Sezon:
Opona letnie Opony letnie
Rozmiar:
275/45 R19
Bieżnik:
LATITUDE SPORT
Indeks nośności:
108 (do 1000 kg na oponę)
Indeks prędkości:
Y (do 300 km/h)
Rok produkcji:
2021
Okres gwarancji:
5 lat
Kod towaru:
522255
Homologacja:
N0
Wzmocnienie:
XL
EPREL:

za komplet 4 sztuk

Kup z dostawą 48-72h

Dostawa od 0 zł

Ostatnie 4 szt.
2021

1073,00 zł / szt
Ilość:
Koszty dostawy
0 zł od sztuki
Towar z oficjalnej
dystrybucji
Pełna gwarancja
producenta

Opis produktu

Nowa opona Michelin Latitude Sport przeznaczona jest do samochodów o ekstremalnych osiągach z napędem na cztery koła.

Rzeźba bieżnika i skład jego mieszanki pochodzą z doświadczeń Michelin w sportach motorowych. Dzięki wyjątkowo dobremu przyleganiu do nawierzchni cechuje się doskonałą przyczepnością, krótką drogą hamowania oraz niskimi oporami toczenia. Posiada konstrukcję charakterystyczną dla opon typu "4x4 Sport", aby utrzymywać maksymalną powierzchnię kontaktu z nawierzchnią pomimo znacznych odkształceń spowodowanych przez ciężar i prędkość.

Popularność samochodów typu SUV stale rośnie. Są one coraz bardziej luksusowe, a przy ich konstruowaniu wykorzystuje się najnowsze zdobycze techniki motoryzacyjnej pozwalające na uzyskiwanie sportowych osiągów. Te nowoczesne pojazdy, takie jak Porsche Cayenne o masie sięgającej 2.5 tony przy mocy silnika nawet do 500 KM przyspieszają do 100 km/h w niecałe 5 sekund. Dlatego przed oponami do takich samochodów stawia się ogromne wymagania dotyczące skuteczności przenoszenia napędu, przyczepności, bezpieczeństwa i komfortu.
Sprostanie takim wymogom jest wielkim wyzwaniem dla producentów ogumienia. Firma Michelin podczas konstruowania opon wykorzystuje bogate doświadczenie zdobyte w sportach motorowych, czego efektem są opony o wyjątkowych parametrach technicznych.

Takim zaawansowanym technologicznie produktem jest nowa opona Michelin Latitude Sport. Już jej wygląd natychmiast nasuwa skojarzenia z oponami używanymi w samochodach sportowych, a budowa i parametry jezdne potwierdzają je. Używając takiego ogumienia kierowca może pozwolić sobie na niczym nieskrępowane wykorzystanie mocy swojego pojazdu przy jednoczesnym zachowaniu doskonałego poziomu bezpieczeństwa.

W nowej oponie Michelin Latitude Sport wykorzystano mieszanki i rzeźbę bieżnika pochodzące z ogumienia Michelin Pilot Sport PS2. Nowa opona posiada asymetryczną rzeźbę bieżnika, co umożliwiło ograniczenie liczby nacięć na zewnętrznej stronie opony. Decyduje to o lepszej przyczepności przy szybkim i energicznym pokonywaniu zakrętów oraz podczas hamowania na wszystkich rodzajach nawierzchni. Szerokie żebro centralne bieżnika odpowiedzialne jest za trakcję i utrzymywanie kierunku jazdy na wprost.

W celu zredukowania efektu aquaplaningu i dla zwiększenia stabilności kierunkowej na wodzie zadbano o bardziej efektywne odprowadzanie wody. Zapewniają to m.in.: trzy szerokie wzdłużne kanały. Typowo sportowa budowa bieżnika w połączeniu z zastosowaniem nowych mieszanek gumowych zapewnia oponie Michelin Latitude Sport doskonałą kierowalność pozwalającą na dynamiczną i zarazem bezpieczną jazdę.

Przy konstruowaniu nowej Michelin Latitude Sport wyzwaniem dla inżynierów Michelin było zapewnienie maksymalnej powierzchni kontaktu opony z nawierzchnią. Dlatego w Michelin Latitude Sport zastosowano innowacyjne rozwiązanie opasania "zero stopni". Jest to linka nawinięta w strefach barkowych opony i pod czołem bieżnika równolegle do jego osi wzdłużnej.
Opasanie "zero stopni" w oponie Michelin Latitude Sport odznacza się dwiema szczególnymi cechami: z jednej strony "oskrzydla" barki opony, minimalizując odkształcenia w ich strefach. Z drugiej strony pod czołem bieżnika linka opasania nawinięta jest ze zmienną gęstością. Zapewnia to bardzo równomierny rozkład nacisków opony na podłoże i większą powierzchnię kontaktu.

Jest to kluczowy parametr decydujący o efektywnym przeniesieniu napędu, dużej stabilności toru jazdy i skutecznym hamowaniu. Pozwala to na bezpieczną, w pełni kontrolowaną jazdę sportowymi SUV'ami z napędem 4x4.

Inną zaletą tej technologii jest równomierne zużywanie się opony, co znacznie wydłuża jej żywotność i zwiększa komfort. Dla użytkownika oznacza to oszczędności finansowe związane z rzadszą wymianą ogumienia i jednocześnie wydłużoną, nieprzerwaną mobilność. O wysokiej jakości nowej opony Michelin Latitude Sport świadczy także to, że będzie ona na pierwszym wyposażeniu większości produkowanych Porsche Cayenne. Ponadto uzyskała już pierwsze homologacje do nowych modeli samochodów SUV innych prestiżowych marek: Audi Q7 Quatro, VW Touareg.

Warunki gwarancji

PRZEDMIOT GWARANCJI I GWARANT
1. Przedmiotem gwarancji udzielanej zgodnie z postanowieniami niniejszej karty gwarancyjnej sa opony
marki Michelin przeznaczone do samochodów osobowych, dostawczych i terenowych zwane dalej Wyrobami.
2. Gwarantem w rozumieniu niniejszej karty gwarancyjnej jest Michelin Polska S.A. z siedziba w Olsztynie,
ul. Leonharda 9, 10-454 Olsztyn.
3. Niniejsza gwarancja nie wyłacza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnien kupujacego wynikajacych
z niezgodnosci towaru z umowa.
OKRES GWARANCJI
1. Gwarancja obejmuje użytkowanie Wyrobu przez okres do 5 lat od daty zakupu.
WARUNKI ROZPATRZENIA GWARANCJI
1. Warunkami rozpatrzenia gwarancji sa:
a) wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego na formularzu opracowanym przez Gwaranta,
b) złoenie reklamacji na pismie wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym,
c) dostarczenie reklamowanego Wyrobu,
d) przedłoenie Karty Gwarancyjnej,
e) przedłoenie dowodu zakupu Wyrobu,
f) na adanie przyjmujacego reklamacje lub Gwaranta - udostepnienie pojazdu do oceny stanu
technicznego przez Gwaranta.
Wszystkie powysze warunki musza byc spełnione łacznie.
2. Wszelkie reklamacje moga byc składane w punkcie sprzeday, w którym wystawiono karte gwarancyjna
lub w punkcie sprzeday ogumienia wskazanym przez Gwaranta.
3. Reklamacje rozpatrywane sa w terminie 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób
okreslony w punktach 1 i 2.
4. Od decyzji Gwaranta rozstrzygajacej o uznaniu badz nie uznaniu reklamacji, nie słuy odwołanie
do Gwaranta.
5. Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utrate czasu, za czasowa niesprawnosc pojazdu, niewygode oraz
zwiazane ze złoeniem reklamacji niedogodnosci lub koszty.
6. W przypadku uznania reklamacji dokonuje sie wymiany Wyrobu na fabrycznie nowy. Jeeli Gwarant nie ma
moliwosci wymiany Wyrobu na taki sam fabrycznie nowy wskutek zakonczenia produkcji Wyrobu, Klient ma
prawo do otrzymania zwrotu ceny zakupu Wyrobu.
7. Złoenie reklamacji w sposób okreslony
SYTUACJE NIE OBJETE GWARANCJA
1. Niniejsza gwarancja nie sa objete jakiekolwiek Wyroby naprawiane, bez wzgledu na sposób i zakres
naprawy oraz na osobe, która naprawiała Wyrób.
2. Niniejsza gwarancja nie sa równie objete wyroby uszkodzone wskutek, miedzy innymi:
a) nieprzestrzegania wymogów eksploatacyjnych dotyczacych Wyrobów, okreslonych przez Gwaranta,
b) nieprawidłowego montau lub demontau, np. bez uycia pasty monterskiej,
c) nieprawidłowej eksploatacji Wyrobu,
d) eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem, np. zamontowania Wyrobu na niewłasciwej albo
uszkodzonej obreczy,
e) złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii zawieszenia, wadliwej zbienosci
kół, wadliwych, uszkodzonych lub zuytych amortyzatorów, hamulców, spreyn albo innych elementów
zawieszenia,
f) uszkodzen mechanicznych: przeciec, przebic, w tym w szczególnosci spowodowanych uderzeniem
bienikiem, barkiem lub bokiem opony w przeszkode,
g) przeciaania Wyrobu i eksploatacji z niewłasciwym cisnieniem (za wysokim lub zbyt niskim),
h) nieprawidłowego przechowywania Wyrobu, w tym nie zabezpieczenia go przed działaniem ognia,
substancji racych, ropopochodnych, ozonu oraz działaniem temperatur powodujacych degradacje
gumy,
i) nieprawidłowego transportu Wyrobu przez Klienta,
j) nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególnosci gwałtownego hamowania, przyspieszania i jazdy
z zablokowanymi kołami,
k) wypadku drogowego,
l) umyslnego działania powodujacego uszkodzenie Wyrobu,
m) uycia Wyrobu w zawodach sportowych lub do współzawodnictwa majacego cechy współzawodnictwa
sportowego, w tym w szczególnosci amatorskich lub zawodowych wyscigów.
WYMOGI EKSPLOATACYJNE OPON NA POJEZDZIE
1. W celu prawidłowej eksploatacji Wyrobów uytkownik zobowiazany jest przestrzegac wszystkich poniszych
zasad:
a) montowac na pojezdzie opony dokładnie tego rozmiaru, nosnosci i maksymalnej predkosci jakie sa
okreslone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu,
b) montowac na osi pojazdu opony jednego typu (rozmiar, indeks nosnosci, symbol predkosci,
konstrukcja, rzezba bienika),
c) dla pojazdów z napedem na cztery koła montowac wszystkie opony jednego typu (rozmiar, indeks
nosnosci, symbol predkosci, konstrukcja, rzezba bienika),
d) opony po zamontowaniu na obrecz wywayc dynamicznie,
e) cisnienie w ogumieniu mierzyc nie wczesniej ni po upływie dwóch godzin od zatrzymania pojazdu,
f) eksploatowac opone, stosujac zalecane przez producenta pojazdu cisnienie wewnetrzne w oponie
w odniesieniu do obciaenia eksploatacyjnego pojazdu, (informacje te sa dostepne w punktach
sprzeday opon, katalogu producenta oraz u Przedstawicieli Techniczno-Handlowych Grupy Michelin),
g) eksploatowac Wyroby, stosujac odpowiednie do rozmiaru Wyrobu rozmiary obreczy,
h) montowac i demontowac Wyroby wyłacznie w autoryzowanych serwisach obsługi,
i) eksploatowac Wyroby z zachowaniem nominalnego obciaenia i cisnienia eksploatacyjnego i zasad
szczególnej starannosci,
j) przy wyborze i zakupie Wyrobu zasiegnac u sprzedawcy informacji o Wyrobie i sposobie jego
eksploatacji

Etykieta UE WE 1222/2009

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).


Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).


Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.


Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).

Etykieta UE WE 2020/740

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Opinie

Brak opinii na temat produktu.

Podobne produkty


KLASA PREMIUM
  • 275/45 R19
  • DOT2022
  • A
  • C
  • A   (70 dB)
968,00zł/szt