• a
  • c
  • 71 dB
  • A
  • C
  • B (71 dB)

Bridgestone WEATHER CONTROL A005 EVO

Typ opony:
pojazd osobowy
Sezon:
Opona caloroczne Opony całoroczne
Rozmiar:
205/50 R17
Bieżnik:
WEATHER CONTROL A005 EVO
Indeks nośności:
93 (do 650 kg na oponę)
Indeks prędkości:
V (do 240 km/h)
Rok produkcji:

Nie starsze niż 18 miesięcy
Okres gwarancji:
5 lat
Kod towaru:
19395
Wzmocnienie:
XL
Informacje:
3PMSF - homologacja zimowa, M+S
EPREL:

za komplet 4 sztuk

Czas wysyłki 24-48h

Dostawa od 0 zł

Ostatnie 4 szt.

Nie starsze niż 18 miesięcy

611,00 zł / szt
Ilość:
Koszty dostawy
0 zł od sztuki
Towar z oficjalnej
dystrybucji
Pełna gwarancja
producenta

Dostępne warianty tej opony

  • Nie starsze niż 18 miesięcy
  • Wysyłka 24-48h
  • Ostatnie 4 szt. w tej cenie

Opona Bridgestone WEATHER CONTROL A005 EVO 205/50 R17 93 V - informacja o produkcie

Prezentowana oferta sklepu internetowego opony.strefakierowcy.pl dotyczy opony marki Bridgestone. Jest to bieżnik WEATHER CONTROL A005 EVO. Rozmiar tej opony to 205/50 R17. Maksymalna dopuszczalna prędkość użytkowania tej opony wynikająca z indeksu SI wynosi: V (do 240 km/h). Indeks nośności wynosi 93 co oznacza, że znosi obciążenie do 650 kg na oponę. Kod opony to 19395, a kod EAN 3286341939514 - warto zapisać te wartości, aby w razie konieczności dokonania w przyszłości zakupu jednej sztuki opony móc precyzyjnie dobrać ten sam produkt. Klasa efektywności paliwowej, która przekłada się zużycie paliwa wynosi C. Przyczepność na mokrej nawierzchni określona została za pomocą europejskich norm na wartość A. Oczywiście w obu przypadkach A oznacza wynik optymalny. Jeśli chodzi o hałas zewnętrzny to opona generuje go 71 dB. Numer opony w bazie EPREL 19395. Dodatkowe oznaczenia występujące na tej oponie to: XL, 3PMSF - homologacja zimowa, M+S.

Informacje dotyczące zastosowania opon Bridgestone WEATHER CONTROL A005 EVO 205/50 R17 93 V

Ten model opon Bridgestone przewidziany jest przede wszystkim do samochodów osobowych. Ta opona jest oponą całoroczną. Długość gwarancji wynosi 5 lat. Jako kierowca pamiętaj, że opony całoroczne są kompromisem - nie gwarantują tak wysokiej skuteczności latem i zimą jak ich "sezonowe odpowiedniki", jednak oczywiście w warunkach umiarkowanych zim z jakimi często mamy do czynienia są coraz ciekawszą alternatywą. Oferowane w naszym sklepie internetowym opony Bridgestone WEATHER CONTROL A005 EVO 205/50 R17 93 V możemy wysłać do Ciebie w 24-48h. Dostawa firmą kurierską jest darmowa.

Opona całoroczna Bridgestone 205/50 R17 do samochodów osobowych

Jeśli poszukujesz opon całorocznych firmy Bridgestone, a rozmiar, który jest Ci potrzebny to 205/50 R17 z indeksami nośności 93 oraz prędkości V to model WEATHER CONTROL A005 EVO powinien zwrócić Twoją uwagę. Będzie to odpowiednia opona do zastosowania na błocie pośniegowym, mokrym i suchym asfalcie. Oferta opon samochodowych do użytku cały rok nie ogranicza się tylko do modelu WEATHER CONTROL A005 EVO - skorzystaj z wyszukiwarki w naszym sklepie internetowym, aby wyświetlić wszystkie ceny i dostępność innych produktów.

Po więcej informacji na temat opon Bridgestone WEATHER CONTROL A005 EVO, kliknij tutaj.

Warunki gwarancji

Bridgestone Sales Polska Sp. z o.o. zapewnia wysoką jakość opon, dętek i ochraniaczy oraz udziela gwarancji według następujących zasad:

1. Gwarancja obejmuje tylko wady i uszkodzenia, które mogą być przypisane producentowi. Inne uszkodzenia spowodowane niewłaściwym użytkowaniem lub uszkodzeniami mechanicznymi nie będą rozpatrywane pozytywnie.
2. Ostateczna decyzja uznania reklamacji będzie podjęta przez reprezentanta Bridgestone Sales Polska lub osobę upoważnioną przez Bridgestone Sales Polska.
3. Okres gwarancji dla wszystkich produktów wynosi 5 lat od daty sprzedaży. Dla pełnego zwrotu (wymiana opon) okres gwarancji wynosi 1 rok. Dla opon zakupionych wcześniej niż rok od daty uznanej reklamacji, ale nie później niż 5 lata od daty sprzedaży, zastosowana będzie metoda częściowego zwrotu, tzw. metoda pozostałej głębokości bieżnika (PGB), ustalona wg zużycia bieżnika.
4. W przypadku przerwania produkcji reklamowanego produktu, do rozliczeń będzie używany podobny produkt.
5. Zgłoszenia reklamacji można dokonać w każdym autoryzowanym punkcie dilerskim danej marki opon.
6. Reklamacja lub częściowa rekompensata nie obejmuje jakichkolwiek przypadków opisanych poniżej:

  • zniszczenie opon spowodowane niewłaściwym użytkowaniem lub przechowywaniem;
  • opony zużyte poniżej minimalnej głębokości bieżnika (opony, których wskaźniki zużycia zostały odkryte);
  • opony, które naprawiano, bieżnikowano, nacinano lub które są ponownie reklamowane, opony z niewłaściwie wypełnioną Kartą opony;
  • zniszczenia wynikające ze złej geometrii ustawienia kół, niewyważenia kół, wadliwych hamulców lub amortyzatorów, niewłaściwego ciśnienia, nadmiernego obciążenia opon, działania chemikaliów lub oleju, ognia, używania łańcuchów, wypadku lub kolizji, użycia opon w rajdach lub innych zawodach, używania niewłaściwych opon w terenie, jazdy na oponie bez powietrza, celowego uszkodzenia;
  • zniszczenia wynikające z uszkodzeń nawierzchni drogi;
  • uszkodzenia wynikające z użycia niewłaściwych lub uszkodzonych felg.

7. Rekompensata będzie przeprowadzana według następujących zasad:

  • w przypadku uznania reklamacji opony kupionej nie wcześniej niż przed rokiem - rekompensata będzie polegała na wymianie reklamowanej opony na nową. W przypadku, gdy reklamacja dotyczy opony zakupionej wcześniej niż rok temu, ale nie później niż 5 lata od daty sprzedaży, rekompensata będzie dokonana w formie pieniężnej, częściowo według zużycia bieżnika, tzw. Metody PGB.

8. Reklamujący zobowiązany jest dostarczyć opony, dętki lub ochraniacze do punktu serwisowego Bridgestone Sales Polska w celu rozpatrzenia reklamacji.
9. Opony, dętki lub ochraniacze firmy Bridgestone Sales Polska powinny spełniać następujące warunki:

  • wszystkie opony, dętki lub ochraniacze firmy Bridgestone Sales Polska powinny być odpowiednio dobrane do warunków pracy;
  • wszystkie opony, dętki lub ochraniacze firmy Bridgestone Sales Polska powinny być montowane przy użyciu przeznaczonych do tego narzędzi i według odpowiednich schematów;
  • standardy techniczne, tj. ciśnienie, obciążenie, prędkość oraz inne warunki powinny być zachowane;
  • w kwestii oznaczenia opon i działania serwisu Klient może konsultować się ze sprzedawcą lub pracownikiem Bridgestone Sales Polska.

10. Wszystkie przypadki nieomówione w tym regulaminie gwarancji będą rozpatrywane zgodnie z polskim prawem.

Etykieta UE WE 1222/2009

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).


Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).


Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.


Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).

Etykieta UE WE 2020/740

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Opinie

Widoczne na stronie sklepu opinie o towarach pochodzą od klientów, którzy dokonali zakupu w naszym sklepie internetowym. Zostały pozyskane poprzez formularz wysłany pocztą elektroniczną z prośbą o ocenę zakupionego produktu. Formularze rozsyłamy po 6 miesiącach od złożenia zamówienia. Sklep nie zbiera i nie publikuje opinii niepotwierdzonych zakupem. Sklep zastrzega sobie prawo do ukrywania opinii wyrażonych w niekulturalny sposób, nie odnoszących się do danego produktu oraz ewidentnie sprzecznych z prawdą.

Ocena łączna

4,2/6


Opłacalność

Trwałość

Właściwości jezdne


88% osób poleca oponę

Najwyżej ocenianym parametrem jest: sucha nawierzchnia. Najpopularniejsze zastosowanie opony: miasto i poza miastem.

Radek

Fajna opona na zimę do weekendowego sportowego auta.
Opona bardzo dobrze sprawdza się w miejskiej zimie. Na śniegu da się bezpiecznie przemieszczać. Ale w typowych miejskich warunkach (zimno i mokro) jest lepiej niż na oponie zimowej. Szybkość zużycia powoduje, że opona sprawdzi się robi przy małych przebiegach.


Ocena ogólna: 3,8/6,0

opinia anonimowa

godna polecenia


Ocena ogólna: 4,0/6,0

Staszek

Ogólna ocena bardzo dobry
Przejechałem ok. 7 tys. km. w warunkach upałów, mocnej ulewy, lekkiego błota. W każdych warunkach spełniały moje oczekiwania. Nie przenoszą żadnych drgań i są ciche przy różnych prędkościach. Polecam.


Ocena ogólna: 5,0/6,0

wies

Bardzo dobre
Przejechałem dopiero około 5000 km. To jest za mało żeby wydać pełną opinię. Pierwsze wrażenie po założeniu to że jest cicha (być może świeża guma). Zużycie paliwa zwiększyła poza miastem około 0.2 L na 100 km przy spalaniu średnim 6.5 l/100 km.


Ocena ogólna: 4,8/6,0

Tomek

Opony zużyły się w dwa lata. Przejechałem ok 23tys/km Drugiej zimy strach było na nich jeździć.
Odradzam! Opony używałem dwa lata. Pierwszej zimy opona świetnie się spisywały w na śniegu i na mokrej nawierzchni. Na lodzie też było ok. Druga zima to już tragedia. Strach było jeździć. Opony bardzo szybko tracą przyczepność na świeżym puszystym śniegu. Na ubitym śniegu/ na oblodzonej drodze auto ślizga się przy najmniejszym dotknięciu hamulca. Po 2 latach i przebiegu ok 23tys/km opony są praktycznie zużyte. Na przedniej osi głębokość bieżnika pokrywa się ze znacznikiem zużycia. Na tylnej osi bieżnik jest o 1mm wyższy. Nie polecam tych opon. Szybko się zużyły. Drugiej zimy strach było na nich jeździć. Moje auto Subaru Forester SJ 2.5L Styl jazdy dziadkowy tak bym to określił Kolega, który też ma Forestera i kupił te opony do swojego auta zużył bieżnik szybciej niż ja.


Ocena ogólna: 3,7/6,0

Podobne produkty


KLASA PREMIUM
  • 205/50 R17
  • B
  • C
  • B   (70 dB)
550,00zł/szt
KLASA PREMIUM
  • 205/50 R17
  • B
  • C
  • B   (70 dB)
551,00zł/szt
KLASA PREMIUM
  • 205/50 R17
  • DOT2024
  • B
  • C
  • B   (71 dB)
585,00zł/szt
KLASA PREMIUM
  • 205/50 R17
  • a
  • b
  • 72
592,00zł/szt
KLASA PREMIUM
  • 205/50 R17
  • DOT2024
  • a
  • b
  • 72
  • B
  • C
  • A   (69 dB)
599,00zł/szt
KLASA PREMIUM
  • 205/50 R17
  • B
  • C
  • B   (72 dB)
612,00zł/szt
KLASA PREMIUM
  • 205/50 R17
  • B
  • C
  • A   (69 dB)
617,00zł/szt
KLASA PREMIUM
  • 205/50 R17
  • B
  • C
  • A   (69 dB)
625,00zł/szt