Wyjątkowe osiągi na mokrej nawierzchni (kl. A UE).Rozmieszczenie
żeber oraz pustych miejsc w obrębie bieżnika przekłada się na szybsze
usuwanie wody, a sztywne lamele trójwymiarowe przynoszą poprawę
zachowania podczas pokonywania zakrętów i skrócenie drogi hamowania.
Zoptymalizowana mieszanka bieżnika poprawia przyczepność na mokrej
nawierzchni.
Zastrzeżenie
1)
Próby na suchej i mokrej nawierzchni przeprowadzone przez TÜV SÜD na
zlecenie Bridgestone na terenie obiektu Bridgestone EUPG (Włochy) między
lipcem a wrześniem 2020 roku samochodem Audi S4 3,0 TFSI na oponach
245/40 R18. Opona Potenza Sport w porównaniu z głównymi konkurentami z
tego samego segmentu: Continental PremiumContact 6, Michelin Pilot Sport
4, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, Pirelli P Zero PZ4. Załącznik do
raportu nr [713190691-PS].
2) Zachowanie stabilności pojazdu podczas jazdy na wprost i
pokonywania zakrętów. Stabilność podczas jazdy na wprost, ocena:
Bridgestone Potenza Sport (9,33), Continental Premium Contact 6 (9,00),
Michelin Pilot Sport 4 (8,67), Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (8,67),
Pirelli P Zero PZ4 (8,56). Stabilność na zakrętach, ocena: Bridgestone
Potenza Sport (9,21), Continental Premium Contact 6 (8,13), Michelin
Pilot Sport 4 (8,67), Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (8,33), Pirelli P
Zero PZ4 (8,58).
3) Najkrótsza droga hamowania na suchej nawierzchni. Droga
hamowania na suchej nawierzchni (100 km/h do 0 km/h), w metrach:
Bridgestone Potenza Sport (33,4), Continental Premium Contact 6 (35,4),
Michelin Pilot Sport 4 (34,5), Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (35,9),
Pirelli P Zero PZ4 (34,8).
4) Klasa „A” na etykiecie UE pod względem wskaźnika przyczepności na mokrej nawierzchni.