Kupuj - Pomagaj
Twój koszyk Darmowa dostawa od 1 szt
  • b
  • d
  • 75 dB
  • B
  • D
  • B (75 dB)

Bridgestone POTENZA RE050A

Typ opony:
pojazd osobowy
Sezon:
Opona letnie Opony letnie
Rozmiar:
305/30 R19
Bieżnik:
POTENZA RE050A
Indeks nośności:
102 (do 850 kg na oponę)
Indeks prędkości:
Y (do 300 km/h)
Rok produkcji:

Nie starsze niż 18 miesięcy
Okres gwarancji:
5 lat
Kod towaru:
2359
Rant ochronny:
Tak
Homologacja:
N-1
Wzmocnienie:
XL
EPREL:

za komplet 4 sztuk

Kup z dostawą 24-48h

Dostawa od 0 zł

Ostatnie 8 szt.

Nie starsze niż 18 miesięcy

1782,00 zł / szt
Ilość:
Koszty dostawy
0 zł od sztuki
Towar z oficjalnej
dystrybucji
Pełna gwarancja
producenta

Dostępne warianty tej opony

  • Nie starsze niż 18 miesięcy
  • Wysyłka 24-48h
  • Ostatnie 8 szt. w tej cenie
  • Nie starsze niż 18 miesięcy
  • Wysyłka 3-4 dni
  • Ostatnie 10 szt. w tej cenie

Opis produktu

Opona UHP dla kierowców ze sportowym zacięciem. Wyjątkowe prowadzenie przy dużych prędkościach na prostej i w zakrętach. Pełna kontrola i bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni. Nowa technologia redukcji hałasu. Specjalnie nacięte klocki bieżnika znakomicie odprowadzają wodę, a zaokrąglone bloki na barkach podnoszą komfort jazdy.

Oponę Bridgestone RE050A wyposażono w prosty i mocny bieżnik, którego centralną część stanowi prosty obwodowy pas z drobnymi nacięciami na krawędziach. Jego zadaniem jest zapewnienie odpowiedniej komunikacji pomiędzy drogą a układem kierowniczym. Nawet podczas poruszania się na nierównej nawierzchni gwarantuje precyzyjne sterowanie. Barki wyposażono w szerokie bloki ustawione pod odpowiednim kątem. Posiadają one wzdłużne nacięcia, dzięki czemu przyczyniają się do redukcji hałasu i drgań powstających podczas toczenia. Zapewniają również przyczepność boczną podczas pokonywania zakrętów. Aby zapewnić bezpieczną trakcję na mokrej drodze, wzdłuż centralnego żebra umieszczono dwa szerokie kanały obwodowe. W połączeniu w licznymi, wielokierunkowymi rowkami uzyskano sprawne usuwanie wody na boki. Opona Bridgestone RE050A ma stały kontakt z drogą oraz redukuje ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Płaski profil gwarantuje większa powierzchnię styku z podłożem oraz równomierne rozłożenie nacisków na całej płaszczyźnie bieżnika. Efektem jest również lepsze czucie drogi, co jest szczególnie istotne podczas szybkiej jazdy. Dodatkowo bieżnik opony zużywa się jednolicie, co przekłada się na długie przebiegi oraz niezmienne właściwości trakcyjne przez długi okres eksploatacji. Opona Bridgestone RE050A została stworzona dzięki zastosowaniu mieszanki gumowej z dodatkiem krzemionki. Tworzywo jest odporne na działanie wysokich temperatur oraz charakteryzuje się niską ścieralnością. Dodatkowo poprawia osiągi podczas jazdy na mokrej i śliskiej nawierzchni.

Warunki gwarancji

Bridgestone Sales Polska Sp. z o.o. zapewnia wysoką jakość opon, dętek i ochraniaczy oraz udziela gwarancji według następujących zasad:

1. Gwarancja obejmuje tylko wady i uszkodzenia, które mogą być przypisane producentowi. Inne uszkodzenia spowodowane niewłaściwym użytkowaniem lub uszkodzeniami mechanicznymi nie będą rozpatrywane pozytywnie.
2. Ostateczna decyzja uznania reklamacji będzie podjęta przez reprezentanta Bridgestone Sales Polska lub osobę upoważnioną przez Bridgestone Sales Polska.
3. Okres gwarancji dla wszystkich produktów wynosi 5 lat od daty sprzedaży. Dla pełnego zwrotu (wymiana opon) okres gwarancji wynosi 1 rok. Dla opon zakupionych wcześniej niż rok od daty uznanej reklamacji, ale nie później niż 5 lata od daty sprzedaży, zastosowana będzie metoda częściowego zwrotu, tzw. metoda pozostałej głębokości bieżnika (PGB), ustalona wg zużycia bieżnika.
4. W przypadku przerwania produkcji reklamowanego produktu, do rozliczeń będzie używany podobny produkt.
5. Zgłoszenia reklamacji można dokonać w każdym autoryzowanym punkcie dilerskim danej marki opon.
6. Reklamacja lub częściowa rekompensata nie obejmuje jakichkolwiek przypadków opisanych poniżej:

  • zniszczenie opon spowodowane niewłaściwym użytkowaniem lub przechowywaniem;
  • opony zużyte poniżej minimalnej głębokości bieżnika (opony, których wskaźniki zużycia zostały odkryte);
  • opony, które naprawiano, bieżnikowano, nacinano lub które są ponownie reklamowane, opony z niewłaściwie wypełnioną Kartą opony;
  • zniszczenia wynikające ze złej geometrii ustawienia kół, niewyważenia kół, wadliwych hamulców lub amortyzatorów, niewłaściwego ciśnienia, nadmiernego obciążenia opon, działania chemikaliów lub oleju, ognia, używania łańcuchów, wypadku lub kolizji, użycia opon w rajdach lub innych zawodach, używania niewłaściwych opon w terenie, jazdy na oponie bez powietrza, celowego uszkodzenia;
  • zniszczenia wynikające z uszkodzeń nawierzchni drogi;
  • uszkodzenia wynikające z użycia niewłaściwych lub uszkodzonych felg.

7. Rekompensata będzie przeprowadzana według następujących zasad:

  • w przypadku uznania reklamacji opony kupionej nie wcześniej niż przed rokiem - rekompensata będzie polegała na wymianie reklamowanej opony na nową. W przypadku, gdy reklamacja dotyczy opony zakupionej wcześniej niż rok temu, ale nie później niż 5 lata od daty sprzedaży, rekompensata będzie dokonana w formie pieniężnej, częściowo według zużycia bieżnika, tzw. Metody PGB.

8. Reklamujący zobowiązany jest dostarczyć opony, dętki lub ochraniacze do punktu serwisowego Bridgestone Sales Polska w celu rozpatrzenia reklamacji.
9. Opony, dętki lub ochraniacze firmy Bridgestone Sales Polska powinny spełniać następujące warunki:

  • wszystkie opony, dętki lub ochraniacze firmy Bridgestone Sales Polska powinny być odpowiednio dobrane do warunków pracy;
  • wszystkie opony, dętki lub ochraniacze firmy Bridgestone Sales Polska powinny być montowane przy użyciu przeznaczonych do tego narzędzi i według odpowiednich schematów;
  • standardy techniczne, tj. ciśnienie, obciążenie, prędkość oraz inne warunki powinny być zachowane;
  • w kwestii oznaczenia opon i działania serwisu Klient może konsultować się ze sprzedawcą lub pracownikiem Bridgestone Sales Polska.

10. Wszystkie przypadki nieomówione w tym regulaminie gwarancji będą rozpatrywane zgodnie z polskim prawem.

Etykieta UE WE 1222/2009

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).


Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).


Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.


Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).

Etykieta UE WE 2020/740

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Opinie

Brak opinii na temat produktu.