PRZEDMIOT GWARANCJI I GWARANT
1. Przedmiotem gwarancji
udzielonej zgodnie z postanowieniami niniejszej karty gwarancyjnej są
felgi aluminiowe marki: DOTZ zwane dalej Wyrobami.
2. Gwarantem w
rozumieniu niniejszej karty gwarancyjnej jest ALCAR POLSKA Sp. z o.o. z
siedzibą w Wilczej Górze, przy ul. Żwirowej 18, 05-506 Lesznowola.
OKRES GWARANCJI
1. Gwarancji na felgi aluminiowe udziela się na okres 3 lat od daty sprzedaży do klienta finalnego
WARUNKI ROZPATRYWANIA GWARANCJI
1. Warunkami rozpatrzenia gwarancji są:
a) wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego na formularzu Gwaranta
b) dostarczenie reklamowanego Wyrobu
c) przedłożenie wypełnionej Karty Gwarancyjnej
d) przedłożenie dowodu zakupu Wyrobu
e) na żądanie przyjmującego reklamację, lub Gwaranta – udostępnienie pojazdu do oceny stanu technicznego przez
Gwaranta
Wszystkie powyższe warunki muszą być spełnione łącznie.
2.
Wszelkie reklamacje mogą być składane w punkcie sprzedaży w którym
wystawiono kartę gwarancyjną, lub w punkcie sprzedaży wskazanym przez
Gwaranta, nie później niż w ciągu dwóch tygodni od ujawnienia wady.
3. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób określony w punktach 1 i 2.
4.
Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową
niesprawność pojazdu, niewygodę, bądź inne związane ze złożeniem
reklamacji niedogodności, lub koszty.
5. W przypadku uznania
reklamacji, Spółka może według własnego wyboru wymienić Wyrób na wolny
od wad, lub wady te usunąć. Odbywa się to w jak najkrótszym terminie
wynikającym z możliwości produkcyjnych dostawców Spółki i innych
ciążących na nim zobowiązań. Strony mogą także uzgodnić udzielenie
odpowiedniego rabatu od ceny. Jeśli Spółka nie jest w stanie, lub nie
chce z powodu uzasadnionych kosztów, lub innych uzasadnionych przyczyn
wymienić ,lub zapewnić zgodności z przeznaczeniem dowolnych towarów lub
części, Klient ma prawo do otrzymania zwrotu ceny zakupionego Wyrobu.
6. Na czas rozpatrzenia reklamacji Gwarant nie wydaje kół zastępczych.
7.
Złożenie reklamacji w sposób określony w punktach 1 i 2 oznacza
akceptację warunków gwarancji określonych w niniejszym dokumencie.
SYTUACJE NIEOBJĘTE GWARANCJĄ
1. Niniejszą gwarancją nie są objęte jakiekolwiek Wyroby naprawiane, bez względu na sposób i zakres naprawy, oraz
na osobę która naprawiała Wyrób. W wątpliwych wypadkach, w celu utrzymania warunków gwarancyjnych należy
zawsze najpierw skonsultować się z Gwarantem.
2. Niniejszą gwarancją nie są również objęte Wyroby uszkodzone między innymi na skutek:
a) nieprawidłowego montażu, lub demontażu felg
b) niezastosowania zestawu montażowego (pierścienie i śruby/nakrętki) firmy ALCAR lub fabrycznego, gdy felgi są
do tego przystosowane
c) nieprawidłowej eksploatacji felg
d) eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem, wynikającym z Katalogu felg aluminiowych/stalowych, lub
Konfiguratora ze stron www.alcar.pl
e) złego stanu technicznego pojazdu, głównie związanego z układem jezdnym auta
f) niewłaściwej konserwacji felg, a w szczególności użycia agresywnych środków chemicznych do ich czyszczenia,
bądź zastosowania myjek wysokociśnieniowych z odległości mniejszej niż 20 cm od powierzchni felgi
g) uszkodzeń mechanicznych takich jak: odkształcenia felgi w wyniku uderzenia, obtarcia powierzchniowe
powłoki lakierniczej, bądź przebicia felgi przez ostre przedmioty
h) nieprawidłowego przechowywania Wyrobów poprzez brak ich zabezpieczenia przed działaniem wilgoci,
substancji żrących, lub bardzo wysokiej temperatury
i) nieprawidłowego transportu Wyrobu przez Klienta
j) wykorzystania pojazdu do celów sportowych
k) wypadku drogowego
WYMOGI MONTAŻOWE I EKSPLOATACYJNE FELG
1. Montować do danego pojazdu tylko te felgi, które są dobrane zgodnie z Katalogiem Felg Aluminiowych/Stalowych,
bądź Konfiguratorem felg ze stron Internetowych www.alcar.pl
2. Montować i demontować Wyroby tylko w autoryzowanych serwisach obsługi (np.: dobre serwisy wulkanizacyjne,
dilerzy opon i felg, samochodowe stacje dilerskie).
3. Z piast kół usunąć zabrudzenia i rdzę w celu właściwego ułożenia na niej felgi.
4. Sprawdzić czy felga pasuje do danego pojazdu, przed montażem opony, przykręcając ją delikatnie do piasty i
obracając, w celu sprawdzenia czy nic jej nie blokuje.
5. Śruby i nakrętki kół dokręcać kluczem dynamometrycznym, zgodnie z momentem dokręcania podanym przez
producenta pojazdu.
6. W przypadku montażu felgi bez pierścieni montażowych, należy piastę koła posmarować pastą ceramiczną w celu
ułatwienia późniejszego demontażu felgi.
7. Śruby/nakrętki zabezpieczające przed kradzieżą dokręcać i odkręcać tylko kluczem ręcznym.
8. Felgi do pojazdów terenowych należy wyważać tylko na tzw. szpilkach. Po około 50 – 100 km należy wrócić do
serwisu w celu ich dokręcenia.
9. Felgi aluminiowe/stalowe należy myć tylko delikatnymi detergentami, zmywając je ciepłą wodą.