I. PRZEDMIOT I OKRES GWARANCJI: Producent (gwarant) udziela gwarancji na sprzedawane opony marki SAILUN przeznaczone do samochodów osobowych, SUV oraz dostawczych. Udzielona gwarancja obowiązuje przez okres 10 lat od daty wyprodukowania towaru, oznakowanej na boku opony w numerze DOT, lub do zużycia oryginalnego bieżnika do poziomu wskaźnika TWI. Wskaźnik dopuszczalnego zużycia bieżnika TWI = 1,6 mm.
II. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI
1. Gwarancją objęte są wady fizyczne towaru powstałe z przyczyn tkwiących w towarze, a stanowiące w szczególności wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne, o ile ujawnią się one w czasie trwania gwarancji.
2. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest przedstawienie reklamowanego wyrobu wraz z kartą gwarancyjną oraz dowodem zakupu(paragon, faktura).
3. Zgłoszenia reklamacji należy dokonać w punkcie zakupu ogumienia poprzez dostarczenie reklamowanego wyrobu i wypełnienie protokołu reklamacyjnego.
4. Gwarancją nie są objęte sytuacje związane z:
- nieprawidłowym przechowywaniem,
- zastosowaniem opony niezgodnie z przeznaczeniem,
- nierównomiernym zużyciem bieżnika, w tym tzw. „poząbkowania”,
- nieprawidłowym montażem, demontażem,
- eksploatacją z niewłaściwym ciśnieniem,
- nieprawidłową techniką jazdy,
- eksploatacją na niesprawnym technicznie pojeździe,
- uszkodzeniem mechanicznym,
- odłupania, wyszarpania gumy bieżnika,
- zużyciem rzeźby bieżnika,
- naturalnym procesem starzenia się gumy,
- użycia opony w zawodach sportowych.
5. Reklamacje związane z wszelkimi zakłóceniami jazdy (wibracje, ściąganie, hałas) będą rozpatrywane gdy zużycie bieżnika nie będzie większe niż 0,8 mm.
6. Opona w której brak jest numeru DOT lub/i brak jest któregoś z elementów budowy np. bieżnika - wyklucza
odpowiedzialność z tytułu gwarancji.
7. Opony naprawiane nie podlegają reklamacji.
8. Zastosowanie dętek w oponach bezdętkowych wyklucza odpowiedzialność z tytułu gwarancji.
9. Opony nie posiadające homologacji europejskiej ECE nie podlegają reklamacji.
10. Reklamacja winna być rozpatrzona w terminie 30 dni roboczych od jej poprawnego zgłoszenia.
11. W szczególnych przypadkach związanych z koniecznością przeprowadzenia specjalistycznych badań termin rozpatrzenia reklamacji może ulec przedłużeniu. Gwarant ma obowiązek poinformowania o tym fakcie reklamującego przed upływem 30 dni od daty przyjęcia reklamacji wyrobu. Termin związany z koniecznością przeprowadzenia specjalistycznych badań nie może przekroczyć 60 dni od daty przyjęcia reklamacji.
12. W przypadku uznania reklamacji opona przechodzi na własność gwaranta a klient otrzymuje rekompensatę:
a) Jeżeli wada ujawni się do 12 miesięcy od daty zakupu opony- do wymiany na nową wolną od wad lub zwrotu kosztów zakupu opony,
b) Jeżeli wada ujawni się po okresie 12 miesięcy od daty zakupu opony- do wymiany na nowa, wolną od wad lub zwrotu kosztów zakupu, przy czym w przypadku wymiany opony, wymiana może nastąpić po wpłaceniu przez klienta kwoty odpowiadającej procentowemu kosztowi zużycia reklamowanej opony, a w przypadku zwrotu kosztów zakupu opony zwrot nastąpi z potrąceniem procentowego kosztu zużycia reklamowanej opony.
13. Gwarant zastrzega sobie prawo do ustalenia sposobu rozliczenia reklamacji, o której mowa w punkcie
12a/12b, tj. wymiany opony lub zwrotu kosztów.
14. Stopień zużycia reklamowanej opony oblicza się przez pomiar pozostałej głębokości bieżnika reklamowanej opony i porównanie jej z głębokością bieżnika opony nowej według wzoru:
100 [1- (aktualna głębokość rzeźby w mm*) /
(głębokość rzeźby w nowej oponie w mm)]% * do kalkulacji przyjmuje się najniższe zmierzone miejsce
15. Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, czasową niesprawność pojazdu, montaż lub demontaż opony, niedogodności oraz utracone korzyści itp. i nawet w przypadku zasadnej reklamacji nie będą zwracane.
16. Niniejsze zobowiązanie gwarancyjne nie stanowi przeszkody dla konsumentów w dochodzeniu roszczeń gwarancyjnych wobec naszego nabywcy na podstawie obowiązującego lokalnego prawa.
V. PODSTAWOWE ZASADY EKSPLOATACJI OGUMIENIA
1. Oponę należy eksploatować zgodnie z jej
przeznaczeniem.
2. Oponę wraz z obręczą należy wyważyć dynamicznie.
3. Montaż, demontaż wyważenie dynamiczne zaleca się wykonywać w autoryzowanych punktach obsługi klienta.
4. Zabrania się przeciążania opony.
5. Zaleca się stosowanie prawidłowego ciśnienia opony.
6. Zaleca się utrzymywanie prawidłowego stany technicznego pojazdu.
7. Zaleca się stosowanie prawidłowej techniki jazdy.
8. Zaleca się bieżącą kontrolę stanu ogumienia.
UWAGA Dopuszczalne zużycie rzeźby bieżnika wyznaczają progi usytuowane w dnie rzeźby bieżnika na poziomie miejsc oznaczonych symbolem TWI.
VI. PRZECHOWYWANIE OGUMIENIA
1.