Kupuj - Pomagaj
Twój koszyk Darmowa dostawa od 1 szt
  • c
  • c
  • 75 dB
  • C
  • C
  • B (75 dB)

Nokian WR SUV 3

Typ opony:
pojazd 4x4/SUV
Sezon:
Opona zimowe Opony zimowe
Rozmiar:
295/40 R20
Bieżnik:
WR SUV 3
Indeks nośności:
110 (do 1060 kg na oponę)
Indeks prędkości:
V (do 240 km/h)
Rok produkcji:
2021
Okres gwarancji:
5 lat
Kod towaru:
T429896
Wzmocnienie:
XL
EPREL:

za komplet 4 sztuk

Kup z dostawą 2-3 dni

Dostawa od 0 zł

Ostatnie 4 szt.
2021

2515,00 zł / szt
Ilość:
Koszty dostawy
0 zł od sztuki
Towar z oficjalnej
dystrybucji
Pełna gwarancja
producenta

Opis produktu

Opona Nokian WR SUV 3 w zmiennych warunkach zimowych w Polsce czuje się jak u siebie i zapewnia doskonałą przyczepność zimą oraz idealne właściwości jezdne. Zimowa opona Nokian WR SUV 3 chroni przed aquaplaningiem i aquaplaningiem na błocie pośniegowym, a także pozwala uniknąć wszelkich niespodzianek, jakie niesie ze sobą zima. Opona ta płynnie się toczy i zapewnia precyzyjne prowadzenie, jak również równowagę na śniegu, błocie pośniegowym i na suchych nawierzchniach.

Nowy symetryczny bieżnik kierunkowy opony Nokian WR SUV 3, liczne nacięcia lameli i zimowa mieszanka gumowa na bazie krzemionki do samochodów SUV o dużej mocy zapewniają niezwykle stabilne właściwości jezdne i dobrą przyczepność nawet przy wysokich prędkościach. Z kolei innowacje takie jak system Snow Claws gwarantują doskonałą przyczepność na śniegu i lodzie – był to cel specjalny, który postawiono sobie przy projektowaniu tej opony. Wyjątkowy wzór bieżnika i polerowane rowki poprzeczne pomagają wyeliminować niebezpieczny aquaplaning oraz aquaplaning na błocie pośniegowym.

Wyjątkowy wzór bieżnika – doskonałe prowadzenie

Bieżnik opon SUV High Performance optymalizuje prowadzenie pojazdu i posiada właściwości zabezpieczające przed aquaplaningiem i aquaplaningiem na błocie pośniegowym. Wzdłużne żebro środkowe stabilizuje jazdę na wszystkich powierzchniach, zwłaszcza przy dużych prędkościach. Poza logicznym i wyważonym prowadzeniem opona Nokian WR SUV 3 precyzyjnie się zatrzymuje i lekko toczy, dzięki czemu kierowca oszczędza paliwo oraz chroni środowisko.

Stabilizatory na blokach bieżnika obok żebra środkowego i żeber wzdłużnych gwarantują dodatkową sztywność w trudnych i zmiennych warunkach, w jakich eksploatuje się samochody SUV. Trójwymiarowe lamele blokujące, rozciągające się od barku do barku, poprawiają prowadzenie opon zimowych Nokian na zakrętach i podczas wymijania. W przeciwieństwie do lameli prostej lamela blokująca 3D wspomaga blok bieżnika wtedy, gdy się otwiera, co gwarantuje mechanizm blokujący, który jest w nią wbudowany.

Firma Nokian Tyres to znany pionier testów aquaplaningu na błocie pośniegowym. W oponie Nokian WR SUV 3 w maksymalnym stopniu wykorzystuje się know-how zdobyte podczas tych prób. Głębokie poprzeczne rowki, mocny, układający się w strzałki wzór bieżnika i polerowane rowki główne skutecznie usuwają wodę i błoto, co zapobiega niebezpiecznemu aquaplaningowi i aquaplaningowi na błocie pośniegowym.

Innowacyjny system Snow Claws – optymalna przyczepność na śniegu

Specjalne „pazurki” systemu Snow Claws są wycięte w rowkach wzdłużnych i poprzecznych bloków bieżnika, by zapewnić niezbędną przyczepność na drogach w warunkach zimowych. Mocno wbijają się w powierzchnię na miękkim śniegu i na miękkim podłożu. Duża liczba lameli w blokach bieżnika zapewnia rezerwę przyczepności na dni deszczowe. Opona Nokian WR SUV 3 szybko reaguje na ruchy kierownicy, łatwo się ją prowadzi na suchych oraz mokrych nawierzchniach, jest także niezawodna podczas szybkiego skręcania lub zmiany pasa ruchu na oblodzonej drodze.

Sportowa opona Nokian WR SUV 3 zapewnia precyzuję jazdy i szybką reakcję we wszystkich warunkach. Prowadzenie jest bezpieczne i logiczne, nawet podczas jazdy na granicy przyczepności w ekstremalnych sytuacjach. Granicę przyczepności osiąga się powoli, bez nagłej utraty kontaktu z drogą. Zapewnia to wyważona proporcja między przyczepnością boczną a wzdłużną – jest to jakość, którą doceniają szczególnie kierowcy wysokich i ciężkich samochodów SUV. Ta opona zimowa High Performance jest mistrzem na śniegu i lodzie i gwarantuje znacznie lepszą przyczepność niż poprzedni model Nokian WR G2 SUV.

Dopasowana mieszanka bieżnika maksymalizuje przyczepność i trwałość

Sztywna zimowa mieszanka na bazie krzemionki do samochodów SUV, dopasowana do zmiennych warunków i dużych prędkości, zapewnia doskonałą przyczepność zimą i odporność na ścieranie we wszystkich temperaturach. Przyczepność na mokrych nawierzchniach jest optymalizowana przez dużą zawartość krzemionki w mieszance, która niezawodnie reaguje na wzrost i spadek temperatury.

Olej rzepakowy w mieszance gumowej podkreśla ekologiczny charakter opony Nokian WR SUV 3. Parametry na europejskiej etykiecie opony tego prawdziwe zimowego produktu plasują się w wymagającej klasie B pod względem efektywności energetycznej oraz w klasie C pod względem przyczepności na mokrych nawierzchniach. Występują przy tym różnice w zależności od rozmiaru opony.

Nowe pole informacyjne zapewnia większe bezpieczeństwo zimą i lepszy komfort jazdy

Zimowy wskaźnik głębokości bieżnika oznaczony symbolem płatka śniegu na powierzchni tocznej zwiększa bezpieczeństwo zimą i jest patentem firmy Nokian Tyres. Symbol płatka śniegu jest widoczny do głębokości bieżnika wynoszącej 4 milimetry. Gdy ulegnie starciu, ryzyko aquaplaningu na błocie pośniegowym znacznie wzrasta i kierowca w trosce o bezpieczeństwo jazdy powinien kupić nowe opony zimowe.

Wskaźnik ciśnienia powietrza i pozycji montażowej na ścianie bocznej również służy poprawie bezpieczeństwa. W polu informacyjnym wpisuje się prawidłowe ciśnienie w oponie i pozycję montażową ułatwiającą wymianę opony. Właściwe ciśnienie w ogumieniu gwarantuje bardziej precyzyjne prowadzenie, a ponadto ogranicza ryzyko uszkodzenia opony i zmniejsza zużycie paliwa.

Ponadto większy komfort i bezpieczeństwo zapewnia nowe pole momentu dokręcenia, w którym podany jest prawidłowy moment dokręcenia śrub w felgach aluminiowych.

Warunki gwarancji

Przedmiotem gwarancji są opony marki NOKIAN do samochodów osobowych i dostawczych, zwane dalej Wyrobami. 

Wymogi eksploatacyjne opon marki:

W celu prawidłowej eksploatacji Wyrobów marki NOKIAN użytkownik zobowiązany jest przestrzegać wszystkich poniższych zasad:
- montować na pojeździe opony dokładnie tego samego rozmiaru i nośności, jakie są określone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu,
- montować na osi pojazdu opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości, konstrukcja, rzeźba bieżnika),
- opony po zamontowaniu na obręcz wyważyć dynamicznie,
- ciśnienie w ogumieniu mierzyć nie wcześniej niż po upływie jednej godziny od zatrzymania pojazdu,
- eksploatować oponę stosując zalecane przez producenta pojazdu ciśnienie wewnętrzne w oponie w odniesieniu do obciążenia eksploatacyjnego pojazdu,
- opony dętkowe montować wraz z nową dętką i ochraniaczem o odpowiednich rozmiarach,
- eksploatować Wyroby stosując odpowiednie do rozmiaru Wyrobu rozmiary obręczy,
- montować i demontować Wyroby wyłącznie w autoryzowanych serwisach obsługi,
- eksploatować Wyroby z zachowaniem nominalnego obciążenia i ciśnienia eksploatacyjnego i zasad szczególnej staranności,
- przy wyborze i zakupie Wyrobu zasięgnąć u sprzedawcy informacji o Wyrobie i sposobie jego eksploatacji.

UWAGA!
Datę produkcji określa trzycyfrowy lub czterocyfrowy kod znajdujący się na boku opony, w którym dwie pierwsze cyfry oznaczają kolejny tydzień roku, a cyfra końcowa, bądź cyfry końcowe – rok produkcji.

 Warunki gwarancyjne

1. Okres gwarancji wynosi 60 miesięcy od daty produkcji Wyrobu marki NOKIAN.
2. Gwarancja obejmuje użytkowanie Wyrobu do zużycia oryginalnego bieżnika od wskaźnika TWI*, po osiągnięciu którego Wyrób uznany jest za zużyty.
3. Niniejszą gwarancją nie są objęte jakiekolwiek Wyroby naprawiane, bez względu na sposób i zakres naprawy oraz na osobę, która naprawiała Wyrób.
4. Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę lub wynikające z tego koszty.

Wszystkie powyższe warunki muszą być spełnione łącznie.
5. Zgłoszenie reklamacji należy dokonać w punkcie zakupu opon
6. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest przedstawienie reklamowanego Wyrobu z kartą gwarancyjną oraz dowodem zakupu (paragon, faktura).
7. Reklamacja winna być rozpatrzona w terminie 14 dni roboczych od daty dostarczenia reklamowanego produktu.
8. W szczególnych przypadkach związanych z koniecznością przeprowadzenia specjalistycznych badań, termin rozpatrzenia reklamacji może ulec wydłużeniu. Sprzedający ma obowiązek poinformowania o tym fakcie Reklamującego przed upływem 14 dni od daty przyjęcia reklamacji. Termin związany z koniecznością przeprowadzenia specjalistycznych badań nie może przekroczyć 40 dni od daty przyjęcia reklamacji.
9. W przypadku uznania reklamacji kupujący otrzyma zwrot ceny nabycia, pomniejszonej o kwotę stanowiącą procentowy stopień zużycia reklamowanych opon, bądź nowe opony o ile kupujący jednocześnie dokona wpłaty kwoty odpowiadającej procentowemu stopniowi zużycia reklamowanych opon.
10. Stopień zużycia reklamowanej opony oblicza się poprzez pomiar pozostałej głębokości bieżnika reklamowanej opony i porównanie jej z głębokością bieżnika nowej, według następującego wzoru:

[ [ (aktualna głębokość rzeźby w mm – 1,6 mm) / (głębokość rzeźby w nowej oponie w mm – 1,6 mm) ] -1 ] x 100 = Stopień zużycia w %.
11. Niniejsza Gwarancja obowiązuje tylko na wyroby sprzedane użytkownikowi na terenie Polski. Karta Gwarancyjna nie może być dystrybuowana poza Polskę i wydana użytkownikowi poza granicami Polski.


Niniejszą gwarancją nie są również objęte wyroby uszkodzone wskutek, między innymi:
- nieprawidłowego montażu lub demontażu,
- nieprawidłowej eksploatacji Wyrobu,
- eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem, np. zamontowaniu Wyrobu na niewłaściwej obręczy, zamontowania dętki lub ochraniacza, innych niż zalecane lub dopuszczalne przez Gwaranta,
- złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii zawieszenia, wadliwej zbieżności kół, wadliwych, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, hamulców, sprężyn albo innych elementów zawieszenia,
- uszkodzeń mechanicznych, w tym spowodowanych uderzeniem barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni itp., przecięć, przebić,
- przeciążenia Wyrobu i eksploatacji na niewłaściwym ciśnieniu (za wysokim lub zbyt niskim),
- nieprawidłowego przechowywania Wyrobu, w tym nie zabezpieczenia go przed działaniem substancji żrących, ropopochodnych, ozonu oraz działaniem temperatur powodujących degradację gumy,
- nieprawidłowego transportu Wyrobu przez klienta,
- nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególności gwałtownego hamowania, przyśpieszania i jazdy z zablokowanymi kołami,
- wypadku drogowego,
- umyślnego działania powodującego uszkodzenie Wyrobu,
- działania ognia

użycia Wyrobu w sporcie lub do współzawodnictwa mającego cechy współzawodnictwa sportowego       
*TWI – wskaźnik dopuszczalnego zużycia rzeźby bieżnika, umieszczony w sześciu miejscach na obwodzie opony (występy w rowkach bieżnika oznaczone na boku opony symbolem TWI), przeznaczony do wizualnej oceny zużycia opony. Zużycie do wskaźnika TWI = zużycie co najmniej w jednym miejscu na obwodzie opony.      


Etykieta UE WE 1222/2009

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).


Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).


Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.


Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).

Etykieta UE WE 2020/740

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Opinie

Ocena łączna

4,8/5


Opłacalność

Trwałość

Właściwości jezdne


100% osób poleca oponę

Najwyżej ocenianym parametrem jest: sucha nawierzchnia. Najpopularniejsze zastosowanie opony: miasto i poza miastem.



Ocena ogólna: /5,0