Kupuj - Pomagaj
Twój koszyk Darmowa dostawa od 1 szt
  • C
  • D
  • B (72 dB)

Michelin LATITUDE ALPIN

Typ opony:
pojazd 4x4/SUV
Sezon:
Opona zimowe Opony zimowe
Rozmiar:
205/80 R16
Bieżnik:
LATITUDE ALPIN
Indeks nośności:
104 (do 900 kg na oponę)
Indeks prędkości:
T (do 190 km/h)
Rok produkcji:
2022
Okres gwarancji:
5 lat
Kod towaru:
321764
Wzmocnienie:
XL
Informacje:
3PMSF - homologacja zimowa
EPREL:

za komplet 4 sztuk

Kup z dostawą 48-72h

Dostawa od 0 zł

Ostatnie 4 szt.
2022

667,00 zł / szt
Ilość:
Koszty dostawy
0 zł od sztuki
Towar z oficjalnej
dystrybucji
Pełna gwarancja
producenta

Opis produktu

Opona zimowa Michelin Latitude Alpin przeznaczona jest do wielofunkcyjnych samochodów rodzinnych i kompaktowych z napędem 4x4. Charakteryzuje się wysokimi osiągami - krótką drogą hamowania na śliskich nawierzchniach, bardzo dobrą przyczepnością oraz wysokimi przebiegami.

Udział samochodów z napędem na cztery koła w rynku europejskim stale wzrasta. Pojazdy te wyposażane są w coraz mocniejsze silniki i precyzyjnie pracujące zawieszenie. Dlatego opony do pojazdów 4x4 muszą być idealnie dostosowane do rosnących potrzeb poszczególnych grup klientów.

Opona Michlin Latitude Alpin jest następczynią uznanej na rynku opony Michelin 4x4 Alpin. Oprócz bardzo dobrych opinii użytkowników jej najwyższa jakość poparta była także przez testy organizowane przez niezależne centra badawcze. W 2002 roku niemiecki automobilklub ADAC przyznał oponie Michelin 4x4 Alpin trzy gwiazdki i miano "szczególnie godnej polecenia". W 2004 opona zajęła pierwsze miejsce w Tire Advisor - testach przeprowadzanych przez niezależne centra testów: TUV, CERM, Test World, MIRA i NATC.

W porównaniu do opony Michelin 4x4 Alpin w nowej oponie zimowej Michelin Latitude Alpin znacznie zmniejszono opory toczenia i hałas oraz poprawiono takie parametry jak hamowanie na mokrej nawierzchni, śniegu i lodzie oraz motorykę na śniegu.

Bieżnik

Nowa opona zimowa Michelin Latitude Alpin ma kierunkowy bieżnik o nachyleniu nacięć 30 stopni w stosunku do osi wzdłużnej. Posiada liczne rowki obejmujące 39% całej powierzchni czoła bieżnika (w porównaniu stopień ponacinania opony Michelin 4x4 Alpin wynosił 37, 5%). Głębokość bieżnika wynosi 10mm. Ciągłe centralne żebro zostało mocno ponacinane zygzakowatymi rowkami i lamelkami. Pomogło to zwiększyć liczbę krawędzi, co poprawia przyczepność opony na śliskiej nawierzchni i skraca drogę hamowania. Po obu stronach centralnej części bieżnika znajdują się dwa równoległe, szerokie kanały wzdłużne, które skutecznie odprowadzają na zewnątrz opony wodę i błoto pośniegowe. Ma to ogromne znaczenie dla zminimalizowania zjawiska aquaplaningu, co zwiększa kontrolę nad pojazdem. Jednocześnie przekłada się to także na bardzo skuteczne hamowanie.

Strefa barkowa bieżnika nowej opony zimowej Michelin Latitude Alpin "uzbrojona" jest w ponacinane klocki z prostopadłymi lamelami. Rozwiązanie to pełni rolę "frezu" którego zadaniem jest poprawienie motoryki (skuteczności przenoszenia napędu) opony w głębokim śniegu.

Lamele trójwymiarowe

W konstrukcji bieżnika nowej opony zimowej Michelin Latitude Alpin zastosowano także innowacyjne rozwiązanie budowy lamel w technologii "StabiliGrip". Na technologię tą składają się trójwymiarowe lamele BDS (Bi-Directional Sipe), samoblokujące się w dwóch kierunkach - wzdłużnym i poprzecznym oraz system VG - (Variable Geometry), tj. zmieniający się kształt lameli w miarę zużywania się bieżnika.

Dzięki lamelom BDS, elementy klocka bieżnika zazębiają się o siebie i blokują, zarówno w kierunku poprzecznym, jak i wzdłużnym. Dzięki temu zimowa opona Michelin Latitude Alpin uzyskuje lepszą przyczepność, zarówno przy działaniu na oponę sił kierunkowych, występujących w przypadku szybkiej jazdy w zakrętach, ruszaniu oraz w czasie silnego hamowania, gdy na oponę działa duża siła o kierunku równoległym z osią wzdłużną opony.

System VG gwarantuje natomiast to, że lamele mają sztywną podstawę, co zapewnia oponie większą stabilność i wytrzymałość przy dużych obciążeniach wynikających z szybkiej jazdy na autostradach.

W bieżniku opony Michelin Latitude Alpin zmaksymalizowano liczbę lamel i krawędzi. W porównaniu do Michelin 4x4 Alpin ich długość w strefie kontaktu opony z nawierzchnią jest większa aż o 20%.

Osiągi

Jednym z podstawowych oczekiwań użytkowników pojazdów z napędem 4x4 jest dobra motoryka (skuteczność przenoszenia napędu) na każdym rodzaju nawierzchni. Pełne wykorzystanie potencjału tkwiącego w samochodach z napędem na cztery koła zależy właśnie od parametrów jezdnych opon. Nowa opona zimowa Michelin Latitude Alpin posiada lepszą motorykę średnio o 8% w porównaniu do jej głównych konkurentów.

Bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni w warunkach zimowych
W szczególności od drogi hamowania jest głównym problemem dla samochodów 4x4, które stają się coraz cięższe i rozwijają coraz większe prędkości. Michelin Latitude Alpin w porównaniu do opony Michelin 4x4 Alpin, która była uznawana za niekwestionowanego lidera w hamowaniu na mokrej nawierzchni wypada jeszcze lepiej. W stosunku do opon konkurencyjnych droga hamowania nowej opony Michelin Latitude Alpin na mokrej nawierzchni z prędkości 80 km/h jest krótsza o średnio 4 metry.

Trwałość

Uzyskiwanie wysokich przebiegów opony jest parametrem na który użytkownicy także zwracają dużą uwagę. Opona Michelin Latitude Alpin charakteryzuje się większą trwałością średnio o 50% w porównaniu do głównych konkurentów. Oznacza to, że opona ta ma dłuższy okres użytkowania o jeden sezon. Przekłada się to na znaczne oszczędności finansowe dla klientów oraz na ochronę środowiska naturalnego wynikającego z mniejszej liczby zużytego ogumienia przeznaczonego do utylizacji.

Warunki gwarancji

PRZEDMIOT GWARANCJI I GWARANT
1. Przedmiotem gwarancji udzielanej zgodnie z postanowieniami niniejszej karty gwarancyjnej sa opony
marki Michelin przeznaczone do samochodów osobowych, dostawczych i terenowych zwane dalej Wyrobami.
2. Gwarantem w rozumieniu niniejszej karty gwarancyjnej jest Michelin Polska S.A. z siedziba w Olsztynie,
ul. Leonharda 9, 10-454 Olsztyn.
3. Niniejsza gwarancja nie wyłacza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnien kupujacego wynikajacych
z niezgodnosci towaru z umowa.
OKRES GWARANCJI
1. Gwarancja obejmuje użytkowanie Wyrobu przez okres do 5 lat od daty zakupu.
WARUNKI ROZPATRZENIA GWARANCJI
1. Warunkami rozpatrzenia gwarancji sa:
a) wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego na formularzu opracowanym przez Gwaranta,
b) złoenie reklamacji na pismie wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym,
c) dostarczenie reklamowanego Wyrobu,
d) przedłoenie Karty Gwarancyjnej,
e) przedłoenie dowodu zakupu Wyrobu,
f) na adanie przyjmujacego reklamacje lub Gwaranta - udostepnienie pojazdu do oceny stanu
technicznego przez Gwaranta.
Wszystkie powysze warunki musza byc spełnione łacznie.
2. Wszelkie reklamacje moga byc składane w punkcie sprzeday, w którym wystawiono karte gwarancyjna
lub w punkcie sprzeday ogumienia wskazanym przez Gwaranta.
3. Reklamacje rozpatrywane sa w terminie 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób
okreslony w punktach 1 i 2.
4. Od decyzji Gwaranta rozstrzygajacej o uznaniu badz nie uznaniu reklamacji, nie słuy odwołanie
do Gwaranta.
5. Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utrate czasu, za czasowa niesprawnosc pojazdu, niewygode oraz
zwiazane ze złoeniem reklamacji niedogodnosci lub koszty.
6. W przypadku uznania reklamacji dokonuje sie wymiany Wyrobu na fabrycznie nowy. Jeeli Gwarant nie ma
moliwosci wymiany Wyrobu na taki sam fabrycznie nowy wskutek zakonczenia produkcji Wyrobu, Klient ma
prawo do otrzymania zwrotu ceny zakupu Wyrobu.
7. Złoenie reklamacji w sposób okreslony
SYTUACJE NIE OBJETE GWARANCJA
1. Niniejsza gwarancja nie sa objete jakiekolwiek Wyroby naprawiane, bez wzgledu na sposób i zakres
naprawy oraz na osobe, która naprawiała Wyrób.
2. Niniejsza gwarancja nie sa równie objete wyroby uszkodzone wskutek, miedzy innymi:
a) nieprzestrzegania wymogów eksploatacyjnych dotyczacych Wyrobów, okreslonych przez Gwaranta,
b) nieprawidłowego montau lub demontau, np. bez uycia pasty monterskiej,
c) nieprawidłowej eksploatacji Wyrobu,
d) eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem, np. zamontowania Wyrobu na niewłasciwej albo
uszkodzonej obreczy,
e) złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii zawieszenia, wadliwej zbienosci
kół, wadliwych, uszkodzonych lub zuytych amortyzatorów, hamulców, spreyn albo innych elementów
zawieszenia,
f) uszkodzen mechanicznych: przeciec, przebic, w tym w szczególnosci spowodowanych uderzeniem
bienikiem, barkiem lub bokiem opony w przeszkode,
g) przeciaania Wyrobu i eksploatacji z niewłasciwym cisnieniem (za wysokim lub zbyt niskim),
h) nieprawidłowego przechowywania Wyrobu, w tym nie zabezpieczenia go przed działaniem ognia,
substancji racych, ropopochodnych, ozonu oraz działaniem temperatur powodujacych degradacje
gumy,
i) nieprawidłowego transportu Wyrobu przez Klienta,
j) nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególnosci gwałtownego hamowania, przyspieszania i jazdy
z zablokowanymi kołami,
k) wypadku drogowego,
l) umyslnego działania powodujacego uszkodzenie Wyrobu,
m) uycia Wyrobu w zawodach sportowych lub do współzawodnictwa majacego cechy współzawodnictwa
sportowego, w tym w szczególnosci amatorskich lub zawodowych wyscigów.
WYMOGI EKSPLOATACYJNE OPON NA POJEZDZIE
1. W celu prawidłowej eksploatacji Wyrobów uytkownik zobowiazany jest przestrzegac wszystkich poniszych
zasad:
a) montowac na pojezdzie opony dokładnie tego rozmiaru, nosnosci i maksymalnej predkosci jakie sa
okreslone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu,
b) montowac na osi pojazdu opony jednego typu (rozmiar, indeks nosnosci, symbol predkosci,
konstrukcja, rzezba bienika),
c) dla pojazdów z napedem na cztery koła montowac wszystkie opony jednego typu (rozmiar, indeks
nosnosci, symbol predkosci, konstrukcja, rzezba bienika),
d) opony po zamontowaniu na obrecz wywayc dynamicznie,
e) cisnienie w ogumieniu mierzyc nie wczesniej ni po upływie dwóch godzin od zatrzymania pojazdu,
f) eksploatowac opone, stosujac zalecane przez producenta pojazdu cisnienie wewnetrzne w oponie
w odniesieniu do obciaenia eksploatacyjnego pojazdu, (informacje te sa dostepne w punktach
sprzeday opon, katalogu producenta oraz u Przedstawicieli Techniczno-Handlowych Grupy Michelin),
g) eksploatowac Wyroby, stosujac odpowiednie do rozmiaru Wyrobu rozmiary obreczy,
h) montowac i demontowac Wyroby wyłacznie w autoryzowanych serwisach obsługi,
i) eksploatowac Wyroby z zachowaniem nominalnego obciaenia i cisnienia eksploatacyjnego i zasad
szczególnej starannosci,
j) przy wyborze i zakupie Wyrobu zasiegnac u sprzedawcy informacji o Wyrobie i sposobie jego
eksploatacji

Etykieta UE WE 2020/740

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Opinie

Brak opinii na temat produktu.

Rozmiary opon z serii Michelin LATITUDE ALPIN

Podobne produkty


KLASA PREMIUM
  • 205/80 R16
  • DOT2021
  • C
  • D
  • B   (72 dB)
625,00zł/szt
KLASA PREMIUM
  • 205/80 R16
  • e
  • e
  • 72
657,00zł/szt