Kupuj - Pomagaj
Twój koszyk Darmowa dostawa od 1 szt
  • a
  • c
  • 71 dB
  • A
  • C
  • B (71 dB)

Bridgestone WEATHER CONTROL A005 EVO

Typ opony:
pojazd osobowy
Sezon:
Opona caloroczne Opony całoroczne
Rozmiar:
215/50 R18
Bieżnik:
WEATHER CONTROL A005 EVO
Indeks nośności:
92 (do 630 kg na oponę)
Indeks prędkości:
W (do 270 km/h)
Rok produkcji:
nie starsze niż 12 miesięcy
Okres gwarancji:
5 lat
Kod towaru:
19809
Rant ochronny:
Tak
Informacje:
3PMSF - HOMOLOGACJA ZIMOWA
EPREL:

za komplet 4 sztuk

Produkt, który wybrałeś jest aktualnie niedostępny. Zadzwoń po więcej informacji.

Koszty dostawy
0 zł od sztuki
Towar z oficjalnej
dystrybucji
Pełna gwarancja
producenta

Opis produktu

Opony wielosezonowe Bridgestone Weather Control A005 zostały stworzone z myślą o warunkach spotykanych na drogach o każdej porze roku.

Opony A005 Evo charakteryzują się klasą A na etykiecie UE pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni. Posiadają certyfikat 3PMSF homologacji zimowej (symbol alpejski) . Dzięki odpowiedniej mieszance zapewniają równie duże przebiegi jak w przypadku opon letnich Bridgestone.

 UDOSKONALONA RZEŹBA I MIESZANKA. KLASA A NA ETYKIECIE UE POD WZGLĘDEM PRZYCZEPNOŚCI NA MOKREJ NAWIERZCHNI

TÜV SÜD, niezależna i ciesząca się zaufaniem organizacja testująca opony i felgi, przyznała modelowi Weather Control A005 EVO najwyższą klasę na etykiecie UE pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni. Testy wykazały, że głębokie rowki i unikatowa mieszanka pomagają w skróceniu drogi hamowania i zapewnieniu lepszej przyczepności na mokrej nawierzchni, zwiększając poczucie bezpieczeństwa i komfortu przez cały rok.

 CECHY OPON ZIMOWYCH. POTWIERDZONE OSIĄGI W ZIMIE.

Opony Weather Control A005 EVO zostały oznaczone symbolem alpejskim, co potwierdza ich możliwości w łagodnym klimacie zimowym. W bieżniku przewidziano głębokie rowki, które poprawiają przyczepność na zaśnieżonych drogach, z kolei doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni zapewnia dobrą charakterystykę opon podczas jazdy po topniejącym śniegu lub w marznącym deszczu.

MOCNA KONSTRUKCJA I BIEŻNIK. Z MYŚLĄ O PONADPRZECIĘTNYCH WALORACH UŻYTKOWYCH

Nasi inżynierowie zastosowali w oponach Weather Control A005 EVO najtrwalsze materiały z myślą o walorach użytkowych w różnorodnych warunkach oraz o utrzymaniu tych samych parametrów przez długi czas. Wewnętrzna warstwa równomiernie rozkłada nacisk i pochłania wstrząsy, zmniejszając ryzyko uszkodzenia opony i wydłużając jej żywotność.

Warunki gwarancji

Bridgestone Sales Polska Sp. z o.o. zapewnia wysoką jakość opon, dętek i ochraniaczy oraz udziela gwarancji według następujących zasad:

1. Gwarancja obejmuje tylko wady i uszkodzenia, które mogą być przypisane producentowi. Inne uszkodzenia spowodowane niewłaściwym użytkowaniem lub uszkodzeniami mechanicznymi nie będą rozpatrywane pozytywnie.
2. Ostateczna decyzja uznania reklamacji będzie podjęta przez reprezentanta Bridgestone Sales Polska lub osobę upoważnioną przez Bridgestone Sales Polska.
3. Okres gwarancji dla wszystkich produktów wynosi 5 lat od daty sprzedaży. Dla pełnego zwrotu (wymiana opon) okres gwarancji wynosi 1 rok. Dla opon zakupionych wcześniej niż rok od daty uznanej reklamacji, ale nie później niż 5 lata od daty sprzedaży, zastosowana będzie metoda częściowego zwrotu, tzw. metoda pozostałej głębokości bieżnika (PGB), ustalona wg zużycia bieżnika.
4. W przypadku przerwania produkcji reklamowanego produktu, do rozliczeń będzie używany podobny produkt.
5. Zgłoszenia reklamacji można dokonać w każdym autoryzowanym punkcie dilerskim danej marki opon.
6. Reklamacja lub częściowa rekompensata nie obejmuje jakichkolwiek przypadków opisanych poniżej:

  • zniszczenie opon spowodowane niewłaściwym użytkowaniem lub przechowywaniem;
  • opony zużyte poniżej minimalnej głębokości bieżnika (opony, których wskaźniki zużycia zostały odkryte);
  • opony, które naprawiano, bieżnikowano, nacinano lub które są ponownie reklamowane, opony z niewłaściwie wypełnioną Kartą opony;
  • zniszczenia wynikające ze złej geometrii ustawienia kół, niewyważenia kół, wadliwych hamulców lub amortyzatorów, niewłaściwego ciśnienia, nadmiernego obciążenia opon, działania chemikaliów lub oleju, ognia, używania łańcuchów, wypadku lub kolizji, użycia opon w rajdach lub innych zawodach, używania niewłaściwych opon w terenie, jazdy na oponie bez powietrza, celowego uszkodzenia;
  • zniszczenia wynikające z uszkodzeń nawierzchni drogi;
  • uszkodzenia wynikające z użycia niewłaściwych lub uszkodzonych felg.

7. Rekompensata będzie przeprowadzana według następujących zasad:

  • w przypadku uznania reklamacji opony kupionej nie wcześniej niż przed rokiem - rekompensata będzie polegała na wymianie reklamowanej opony na nową. W przypadku, gdy reklamacja dotyczy opony zakupionej wcześniej niż rok temu, ale nie później niż 5 lata od daty sprzedaży, rekompensata będzie dokonana w formie pieniężnej, częściowo według zużycia bieżnika, tzw. Metody PGB.

8. Reklamujący zobowiązany jest dostarczyć opony, dętki lub ochraniacze do punktu serwisowego Bridgestone Sales Polska w celu rozpatrzenia reklamacji.
9. Opony, dętki lub ochraniacze firmy Bridgestone Sales Polska powinny spełniać następujące warunki:

  • wszystkie opony, dętki lub ochraniacze firmy Bridgestone Sales Polska powinny być odpowiednio dobrane do warunków pracy;
  • wszystkie opony, dętki lub ochraniacze firmy Bridgestone Sales Polska powinny być montowane przy użyciu przeznaczonych do tego narzędzi i według odpowiednich schematów;
  • standardy techniczne, tj. ciśnienie, obciążenie, prędkość oraz inne warunki powinny być zachowane;
  • w kwestii oznaczenia opon i działania serwisu Klient może konsultować się ze sprzedawcą lub pracownikiem Bridgestone Sales Polska.

10. Wszystkie przypadki nieomówione w tym regulaminie gwarancji będą rozpatrywane zgodnie z polskim prawem.

Etykieta UE WE 1222/2009

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).


Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).


Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.


Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).

Etykieta UE WE 2020/740

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Opinie

Ocena łączna

4,4/5


Opłacalność

Trwałość

Właściwości jezdne


100% osób poleca oponę

Najwyżej ocenianym parametrem jest: mokra nawierzchnia. Najpopularniejsze zastosowanie opony: miasto i poza miastem.

M.H

BMW X5
Opony użytkuję w BMW X5, jak wiadomo jest to duże auto z napędem na cztery koła. Na początku zastanawiałem się aby zakupić opony całoroczne z racji tego, że mieszkam w terenie nizinnym i głównie poruszam się po mieście. Generalnie opony są okej, natomiast pojeździłem na nich przez końcówkę zimy i czasami był delikatny poślizg przy ruszaniu. Dlatego uważam, że są to opony dobre tylko i wyłącznie dla osoby która jeździ głównie po mieście i w terenie nizinnym. Nie poleciłbym ich dla osoby która chce jeździć cały rok i wszędzie. Lepiej odżałować, kupić typową zimówkę i typowe lato. Osobiście polecam z małym wyjątkiem.


Ocena ogólna: 4,5/5,0

Alex


Naprawdę dobre opony , bardzo dobrze trzymają się drogi na suchej nawierzchni a na mokrej jeszcze lepiej . Samochód Ford Kuga nie jest lekki a opony są rewelacyjne w prowadzeniu .


Ocena ogólna: 4,8/5,0

Bartłomiej


Kupiłem komplet 4szt., niestety jedna opona odbiegała od reszty co wyszło dopiero na maszynie do wyważania HUNTER, gdy wyważałem je jeszcze raz po roku użytkowania. Opona nie trzyma owalizacji tak jak reszta, wymiar obwodu 3mm mniejszy od innych i siła na hunterze wyszła 6,5kg, gdzie reszta opon miała ~2kg


Ocena ogólna: 5,0/5,0

Krzysztof


Pierwszy raz kupiłem opony wielosezonowe. Czytałem wiele opinii na ten temat nie polecali do aut ciężkich i z dużą mocą. Posiadam BMW X3 3.0 SD 286 KM masa własna pojazdu 1860 kg. Rozmiar opon zakupionych to x2 235/45 R19 i 2x 255/40 R19. Przejechałem na oponach coś koło 5 tysięcy kilometrów i jak narazie jestem z nich bardzo zadowolony. Na suchej jak wiadomo lepią na mokrej tak samo czy gwałtowne hamowanie lub ruszanie nie ma najmniejszego problemu. Na zakrętach mocno trzymają. Bieżnik bardzo agresywny bałem się ze szybko się będzie zdzierał ale opony po takim dystansie dalej wyglądają jak nowe. Co do hałasu bardzo pozytywne zaskoczenie myślałem że będą szumieć jak na tak agresywny i wysoki bieżnik a tu troszkę głośniej niż przy letnich. Przy wyższych prędkościach autostradowych już trochę gorzej. W jedną stronę jechałem bez przerwy 600 km spokojnie idzie wytrzymać kwestje hałasu. Jak narazie opony świetne niestety jeszcze nie przetestowane w warunkach zimowych .


Ocena ogólna: 4,3/5,0

Rozmiary opon z serii Bridgestone WEATHER CONTROL A005 EVO