1. ZALECENIA PRODUCENTA DOTYCZĄCEJ PRAWIDŁOWEJ EKSPLOATACJI OGUMIENIA
2. DEFINICJE
3. WARUNKI GWARANCJI
1. ZALECENIA PRODUCENTA DOTYCZĄCEJ PRAWIDŁOWEJ EKSPLOATACJI OGUMIENIA
Od
wyboru odpowiedniej opony, jej prawidłowego osadzenia i eksploatacji
zależy nie tylko jej dobra kondycja (trwająca przez cały okres
użytkowania), ale przede wszystkim bezpieczeństwo wszystkich
użytkowników dróg. Dlatego zdecydowanie warto poświęcić tym czynnościom
trochę czasu, stosując się do poniższych zaleceń.
1.1. Dobór ogumienia
a.
opony, których pochodzenie ani dotychczasowy przebieg eksploatacji nie
jest znany, nie powinny być używane; dotyczy to szczególnie opon o
widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich kord/osnowę
i/lub opasanie, z nieczytelnym lub/i usuniętym (częściowo lub
całkowicie) nr DOT i/lub nr fabrycznym i/lub datą produkcji;
b. nie
należy stosować na tej samej osi opon, gdzie różnica wysokości bieżnika
przekracza 20% (np. opon nowych ze znacznie zużytymi) ze względu na ich
różną przyczepność, zachowanie w zakrętach, drogę hamowania i podatność
na występowanie zjawiska aquaplaningu (tj. powstawania klina wodnego
pomiędzy czołem bieżnika, a mokrą nawierzchnią, który ogranicza kontakt
opony z nawierzchnią i utrudnia/ uniemożliwia panowanie nad pojazdem
przez kierującego);
c. zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy
pojazd musi być wyposażony na kołach jednej osi wyłącznie w opony o tej
samej konstrukcji (radialne lub diagonalne) i rzeźbie bieżnika, a w
przypadku pojazdów użytkowych, w opony przeznaczone na daną oś i rodzaj
pojazdu; dodatkowo zalecamy, by w przypadku opon osobowych i
dostawczych, zamontować na całym pojeździe opony tego samego producenta
oraz o tych samych (lub wyższych, ale nigdy niższych) indeksach
prędkości i nośności, co zalecane przez producenta pojazdu;
d. zawsze należy dobierać rozmiar opon do posiadanych obręczy, mając na uwadze parametry kół określone przez producenta pojazdu.
e.
zgodnie z Polską Normą PN-C-943000-7 z lipca 1997 roku, opony
przechowywane do 3 lat od daty produkcji traktowane są jak nowe.
1.2. Wymiana ogumienia
a.
odpowiedni standard tej czynności jest w stanie zapewnić tylko dobrze
wyposażony serwis ogumienia, zatrudniający doświadczonych pracowników i
dysponujący specjalistycznym oprzyrządowaniem;
b. każdorazowy
montaż/demontaż stanowi dla konstrukcji opony znaczące obciążenie, a
wykonany niewłaściwie lub przy użyciu niesprawnych/nieodpowiednich
narzędzi może doprowadzić
do nieodwracalnych uszkodzeń, eliminujących
oponę z dalszej eksploatacji; c. przy montażu nowych opon każdorazowo
należy montować nowy zawór (w przypadku nowych opon
dętkowych należy również założyć nową dętkę, o rozmiarze dostosowanym do opony);
d.
montaż opon kierunkowych (o rzeźbie bieżnika dostosowanej wyłącznie do
jednego kierunku toczenia) musi uwzględniać oznaczenie kierunku jazdy,
umieszczone trwale na boku opony (napis „ROTATION” wraz ze strzałką
wskazującą na kierunek obrotu);
e. montaż opon o asymetrycznym
bieżniku musi uwzględniać oznaczenie zewnętrznej strony opony,
(najczęściej oznaczonej na jej boku napisem „OUTSIDE”);
f. montaż
opon na daną oś pojazdu musi uwzględniać przeznaczenie eksploatacyjne
ogumienia (opony prowadzące montujemy na oś prowadzącą, itp.);
g. koła należy wyważać dynamicznie (obręcz + opona) każdorazowo na początku ich eksploatacji,
a
następnie nie rzadziej niż co 10 000 – 15 000km – zabieg ten zapewnia
komfort jazdy i eliminuje przedwczesne zużycie elementów zawieszenia,
układu kierowniczego, łożysk, jak i opon;
h. przy montażu koła na
pojeździe należy przestrzegać kolejności dokręcania śrub/nakrętek
mocujących oraz momentu ich dokręcania – wytyczne te są szczegółowo
określone przez producenta pojazdu.
1.3. Eksploatacja ogumienia
a. opony należy eksploatować zawsze zgodnie z ich przeznaczeniem, zdefiniowanym przez ich producenta;
b.
sprawność wszystkich elementów układu hamulcowego, jezdnego i
napędowego znacząco wydłuża przebieg opon; dlatego należy regularnie
kontrolować stan techniczny pojazdu (m.in. stan i wyważenie
kół, stan
amortyzatorów, skuteczność działania hamulców, luzy w zawieszeniu i
układzie przeniesienia napędu), na bieżąco dokonywać niezbędnych napraw i
regulować parametry geometrii zawieszenia
(które samoistnie ulegają zmianie w wyniku normalnej eksploatacji pojazdu);
c.
należy regularnie kontrolować ciśnienie na zimnych oponach (najlepiej
przed rozpoczęciem jazdy) nie rzadziej niż co 2 tygodnie i utrzymywać je
zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu; nieprawidłowe (zbyt wysokie
lub zbyt niskie) ciśnienie ogranicza kontakt opony z nawierzchnią, czyli
zmniejsza przyczepność i bezpieczeństwo jazdy oraz prowadzi do
przedwczesnego i nieregularnego zużycia rzeźby bieżnika, a także może
spowodować nieodwracalne uszkodzenia ogumienia, skutkujące m.in.
rozerwaniem podczas jazdy;
d. przeciążanie ogumienia jest
niedopuszczalne; może ono być efektem przekroczenia jego dopuszczalnej
nośności (lub ładowności pojazdu) jak i nieprawidłowego ciśnienia
podczas eksploatacji; dlatego należy zawsze eksploatować pojazd z
równomiernie rozłożonym obciążeniem (o masie dopuszczonej przez
producenta pojazdu), wyposażony w opony o odpowiedniej nośności i
ciśnieniu określonym przez producenta pojazdu;
e. należy zawsze
dostosować styl jazdy i prędkość do warunków panujących na drodze oraz
stopnia obciążenia pojazdu, a także unikać gwałtownego hamowania i
przyspieszania – szczególnie zrywania
przyczepności kół napędowych
przy ruszaniu i doprowadzania do zablokowania kół podczas hamowania
(przy użyciu hamulca roboczego i/lub pomocniczego/ręcznego);
f. opony i opaski typu CLEAN należy stosować jedynie wewnątrz budynku;
g.
zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy pojazd poruszający się po
drogach publicznych musi być wyposażony w opony o wysokości bieżnika co
najmniej 1,6 mm (tzw. oznaczenie TWI – Tread Wear Indicator);
h. w
oponach osobowych o najnowszej konstrukcji, oprócz oznaczeń TWI,
znajdują się dodatkowo wskaźniki minimalnej zalecanej wysokości
bieżnika:
• dla opon letnich – 3 mm, umieszczone na poziomie miejsc oznaczonych symbolem kropli deszczu na barku opony;
• dla opon zimowych – 4 mm, umieszczone na poziomie miejsc oznaczonych symbolem śnieżynki na barku opony;
i. w oponach użytkowych, na ścianie bocznej znajdują się dodatkowo informacje określającej oś użytkowania na pojeździe;
j.
należy regularnie kontrolować zużycie bieżnika opon i rotować je
zarówno na tej samej osi, lub/i pomiędzy osiami, zachowując przy tym ich
dotychczasowy kierunek toczenia; zabieg ten (wykonywany nie rzadziej
niż co 10 000 – 15 000 km przebiegu) pozwala wyrównać nieregularne
zużycie opon oraz wydłużyć ich żywotność;
k. należy unikać
bezpośredniego kontaktu opon z produktami ropopochodnymi, smarami i
substancjami chemicznymi, które mogą spowodować uszkodzenie konstrukcji
opony;
l. zalecamy wymianę opon z zimowych na letnie, gdy średnia
dobowa temperatura przekracza 7°C; eksploatacja ogumienia zimowego w
wyższych temperaturach powoduje jego przyspieszone zużycie;
m. w
przypadku opon osobowych i dostawczych zalecamy montowanie opon zimowych
na wszystkich osiach pojazdu; ich montaż jedynie na jednej osi (np.
tylko na osi napędowej) podczas eksploatacji
na śliskiej nawierzchni,
może spowodować niekontrolowane zachowanie pojazdu, spowodowane
znaczącą różnicą przyczepności pomiędzy osiami;
n. niezależnie od
stopnia zużycia bieżnika i ogólnego stanu ogumienia zalecamy wymianę
opon na nowe, gdy ich wiek przekroczy 10 lat licząc od daty produkcji.
2. DEFINICJE
Ilekroć w n/w Warunkach Gwarancji użyto jednego z poniższych określeń, oznaczają one odpowiednio:
2.1.
„Producent” oznacza niemiecki koncern Continental AG, którego wyłącznym
i oficjalnym reprezentantem w Polsce jest spółka pod nazwą Continental
Opony Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ulicy Żwirki i
Wigury 16C (02-092 Warszawa), dalej zwana także „COP”; Continental Opony
Polska Sp. z o.o. jest przedstawicielem gwaranta w Polsce w rozumieniu
art. 5771 § 2 Kodeksu cywilnego;
2.2. „Produkt” oznacza opony
osobowe, 4x4, dostawcze, motocyklowe, ciężarowe, specjalistyczne,
rolnicze, bieżnikowane oraz inne produkty oferowane przez Producenta,
objęte jego gwarancją;
2.3. „Użytkownik” oznacza nabywcę Produktów
wyprodukowanych przez Producenta; określenie to obejmuje konsumentów i
przedsiębiorców;
2.4. „Gwarancja” oznacza gwarancję jakości produktu
udzieloną zgodnie z Warunkami Gwarancji przez Producenta na Produkty
oferowane w Europie oraz oznaczone innym chronionym znakiem należącym
do
koncernu Continental (z wyłączeniem marek prywatnych). Gwarancja
obejmuje jedynie Produkty zakupione na terenie Rzeczypospolitej
Polskiej;
2.5. „POG” oznacza autoryzowany Punkt Obsługi Gwarancyjnej
posiadający upoważnienie COP na rozpatrywanie zgłoszeń reklamacyjnych
Produktu;
2.6. „DOT” to trwale umieszczony na ścianie bocznej opony
ciąg 12-stu lub 13-stu znaków, którego cztery ostatnie cyfry określają
Datę produkcji opony;
2.7. „Data produkcji” oznacza datę
wyprodukowania opony przez Producenta, umieszczoną trwale na boku opony w
formacie: tydzień roku produkcji_rok produkcji;
2.8. „Data zakupu” oznacza datę zakupu Produktu przez Użytkownika, potwierdzoną dokumentem zakupu;
2.9.
„Graniczne zużycia czoła bieżnika” oznacza moment osiągnięcia
granicznego zużycia bieżnika. O takim stopniu zużycia informują:
a.
wskaźnik TWI umieszczony w rowkach bieżnika; gdy aktualna powierzchnia
bieżnika zrówna się z powierzchnią wskaźnika/wskaźników TWI, oznacza to,
iż pozostała wysokość bieżnika wynosi
ok. 1,6 mm, a oponę należy
bezwzględnie wymienić. W celu łatwego odnalezienia wskaźników TWI na
ścianie bocznej w strefie barkowej umieszczone są napisy „TWI”;
b.
linia 60 J umieszczona na ścianie bocznej opony; gdy aktualna
powierzchnia bieżnika zrówna się z linią 60 J na ścianie bocznej,
oznacza to, iż oponę należy niezwłocznie wymienić;
2.10. „Procentowy stopień uznania” wyliczony jest na podstawie pozostałej wysokości bieżnika w używanej
oponie w odniesieniu do wysokości bieżnika nowej opony.
2.11. „Procentowy stopień zużycia” to różnica pomiędzy nową oponą (100%) a Procentowym stopniem uznania;
2.12. Za „zwrot kosztów zakupu” Produktu uważa się zapłatę aktualnie obowiązującej ceny produktu (według
cennika COP) z uwzględnieniem Procentowego stopnia uznania oraz indywidualnych rabatów partnerów
COP lub średnich rabatów rynkowych w przypadku reklamacji obsługiwanych przez POG.
3. WARUNKI GWARANCJI:
3.1. COP udziela gwarancji w imieniu Producenta na Produkt:
a.
dla opon osobowych i dostawczych – przez okres 7 lat od Daty zakupu (84
miesiące) dla opon kupionych od 01.01.2020 lub przez okres 7 lat (60
miesięcy) od Daty produkcji dla opon kupionych do 31.12.2019;
b. dla
opon motocyklowych, ciężarowych, specjalistycznych oraz bieżnikowanych
na gorąco – przez okres 60 miesięcy od Daty produkcji;
c. dla opon rolniczych – przez okres 10 lat od Daty produkcji;
d. dla opon bieżnikowanych na zimno – przez okres 24 miesięcy od Daty zakupu u Producenta;
e. dla innych produktów Producenta – przez okres 24 miesięcy od Daty zakupu u Producenta;
3.2.
Gwarancją objęte są wyłącznie wady Produktu, powstałe podczas ich
eksploatacji z przyczyn tkwiących w Produkcie, obejmujące wady
konstrukcyjne, materiałowe, lub wykonawcze;
3.3. Niniejsza Gwarancja nie obejmuje Produktów:
a. z Granicznie zużytym czołem bieżnika;
b. starszych niż 10 lat od Daty produkcji dla opon osobowych i dostawczych;
c. wyprodukowanych przed 1 sierpnia 2017 roku dla opon rolniczych;
d.
naprawianych, bez względu na sposób i zakres naprawy oraz podmiot,
który wykonał tę naprawę (z wyłączeniem opon bieżnikowanych, gdzie
naprawy dokonał Producent);
e. z nacinanym czołem bieżnika, bez względu na sposób i zakres tych czynności oraz podmiot, który je przeprowadził;
f. bieżnikowanych przez podmiot inny niż Producent, COP lub podmiot oficjalnie do tego upoważniony przez Producenta lub COP;
g. z nieczytelnym lub usuniętym/uszkodzonym (częściowo lub całkowicie) nr DOT i/lub nr fabrycznym i/lub Datą produkcji;
h.
z Procentowym stopniem zużycia powyżej 25% w przypadku reklamacji
związanych z wibracjami i/lub niestabilnością prowadzenia pojazdu;
i. nie posiadających europejskiej homologacji, a tym samym nie dopuszczonych do obrotu w Europie;
3.4. Reklamacje Użytkownicy mogą zgłaszać w:
a. punktach zakupu Produktu (w tym w COP, jeśli produkt został zakupiony bezpośrednio w COP);
b. upoważnionych Punktach Obsługi Gwarancyjnej POG;
c.
autoryzowanych stacjach obsługi pojazdów – dot. Użytkowników z tzw.
rynku OE (Original Equipment), tj. takich, którzy zakupili nowe pojazdy
wyposażone fabrycznie w Produkty objęte gwarancją Producenta;
3.5.
Każda reklamacja może być rozpatrzona jedynie przez POG (dotyczy
wyłącznie reklamacji zgłoszonych bezpośrednio do POG) lub przez
upoważnionego pracownika działu technicznego COP (dot. reklamacji
zgłoszonych we wszystkich punktach, o których mowa w pkt 3.4.). W
uzasadnionych przypadkach COP rezerwuje sobie prawo do podjęcia
nadrzędnej i ostatecznej decyzji dot. reklamowanych Produktów;
3.6. W celu prawidłowego zgłoszenia reklamacji, umożliwiającego COP i/lub POG jej rozpatrzenie, Użytkownik zobowiązany jest do:
a. dostarczenia reklamowanego Produktu do podmiotów (wymienionych w pkt. 3.4.);
b.
dostarczenia reklamowanego Produktu wraz z obręczą koła, na której był
eksploatowany, jeśli wada ogumienia jest widoczna tylko po napompowaniu
go ciśnieniem roboczym, a POG lub/i COP nie posiada takiej obręczy;
c.
dostarczenia wypełnionej karty gwarancyjnej (z datą sprzedaży,
pieczęcią, podpisem sprzedającego oraz danymi zakupionych opon) oraz
dowodu zakupu na reklamowany Produkt (dla Użytkowników
z rynku OE – Książka Gwarancyjna pojazdu lub dowód rejestracyjny);
d. wypełnienia protokołu zgłoszenia reklamacji COP;
e.
udostępnienia pojazdu, na którym był eksploatowany reklamowany Produkt
do oceny stanu technicznego przez COP i/lub POG (lub inny upoważniony
podmiot) na żądanie COP lub POG;
3.7. COP oświadcza, że wszystkie
reklamacje winny być rozpatrzone w ciągu 14 dni od daty dostarczenia
reklamowanego Produktu do podmiotów (wymienionych w pkt. 3.4.), przy
czym COP nie ponosi
odpowiedzialności za opóźnienia w zachowaniu tego
terminu, wynikające z przyczyn niezależnych od COP, a leżących po
stronie Użytkownika;
3.8. W przypadku konieczności przeprowadzenia
specjalistycznych badań reklamowanego Produktu, w/w termin może ulec
wydłużeniu, przy czym decyzję o wykonaniu takich badań w niezbędnym
zakresie
może podjąć wyłącznie COP lub/i POG, który poinformuje o tym
fakcie Użytkownika, przed upływem 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji.
Wydłużony termin rozpatrzenia reklamacji nie powinien być dłuższy niż
30 dni, licząc od dnia zgłoszenia reklamacji Produktu;
3.9. Na czas rozpatrzenia reklamacji COP lub/i POG nie zapewnia Produktu zastępczego;
3.10.
W przypadku uznania reklamacji na wadę Produktu zgłoszoną przez
Użytkownika, będącego osobą fizyczną, który w świetle Ustawy z dnia 30
maja 2014 r. o prawach konsumenta, nabył towar
konsumpcyjny – Produkt w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, ma on prawo do:
a.
bezpłatnej wymiany Produktu na nowy, wolny od wad, lub zwrotu kosztów
zakupu Produktu, jeśli wada Produktu ujawni się przed upływem 24
miesięcy od daty zakupu nowego Produktu (lub przed upływem 24 miesięcy
od daty wydania nowego pojazdu wyposażonego w Produkt objęty gwarancją
Producenta);
b. zwrotu kosztów zakupu Produktu, pomniejszonych o
kwotę odpowiadającą procentowemu stopniowi zużycia reklamowanego
produktu, jeśli wada produktu ujawni się po upływie 24 miesięcy od daty
jego
zakupu lub po upływie 24 miesięcy od daty wydania nowego pojazdu
wyposażonego w ogumienie objęte gwarancją Producenta lub w innych
przypadkach;
3.11. W przypadku uznania reklamacji na wadę Produktu
zgłoszoną przez Użytkownika w okresie obowiązywania gwarancji Producenta
(określonym w pkt. 3.1 niniejszych warunków gwarancji), który w świetle
Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, nabył produkt w
celu związanym z prowadzoną działalnością zawodową lub gospodarczą, ma
on prawo do:
a. zwrotu kosztu zakupu Produktu, pomniejszonych o kwotę odpowiadającą procentowemu stopniowi uznania reklamowanego Produktu;
3.12.
COP zastrzega sobie prawo do wyboru sposobu załatwienia każdej uznanej
reklamacji, wymienionych w pkt. 3.10. i 3.11. tj. wymiany Produktu lub
zwrotu kosztów. W przypadku przerwania produkcji reklamowanego Produktu,
w procesie wymiany będzie używany podobny Produkt;
3.13. COP nie
pokrywa kosztów demontażu/montażu Produktu, a także innych kosztów
związanych z wyważeniem, czy dostarczeniem Produktu do sprzedawcy;
3.14.
Produkt, po uznaniu reklamacji na jego wadę oraz wykonaniu uprawnienia,
o którym mowa w pkt 3.10 lub 3.11 nie podlega zwrotowi na rzecz
Użytkownika;
3.15. COP zastrzega sobie prawo do oznakowania Produktu,
którego reklamacja zostanie oddalona. Oznakowanie to w żaden sposób nie
wpływa na właściwości Produktu oraz nie ogranicza możliwości jego
dalszej eksploatacji;
3.16. Gwarancja nie obejmuje wad Produktów wynikających z:
a.
nieprawidłowego transportu, przechowywania i użytkowania Produktu,
podczas których Produkt narażony jest m.in. na: odkształcenia wynikające
z nadmiernych nacisków, uderzeń i udarów, oddziaływanie substancji
chemicznych (m.in. kwasów, zasad i innych materiałów żrących,
rozpuszczalników, materiałów ropopochodnych tj. paliw, olejów, smarów i
ich pochodnych) oraz ozonu i wysokich temperatur;
b. użytkowania Produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem i/lub parametrami technicznymi;
c.
nieprawidłowego montażu lub demontażu, w tym montażu Produktu na obręcz
o niewłaściwym rozmiarze lub typie, lub na obręcz, która jest
uszkodzona i/lub skorodowana oraz z zastosowania
podczas montażu dętki, ochraniacza lub zaworu o nieprawidłowym typie i wymiarze, innym niż zalecane przez Producenta;
d.
eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującej przekroczenie
dopuszczalnej nośności Produktu (określonej na boku każdego Produktu)
i/lub dopuszczalnych nacisków na osie, wyszczególnionych na tabliczce
znamionowej pojazdu i dozwolonych odpowiednimi przepisami;
e.
niedbalstwa, jazdy z nadmierną prędkością, niewłaściwego użytkowania i
stylu jazdy; a w szczególności z gwałtownego hamowania i przyśpieszania;
f.
niewłaściwego stanu technicznego pojazdu, w tym m.in. nieprawidłowej
geometrii zawieszenia, niewyważenia kół, uszkodzonych lub zużytych
amortyzatorów, poduszek, tulei metalowo-gumowych, sprężyn, resorów,
drążków reakcyjnych i innych elementów zawieszenia, a także
nieprawidłowo działających systemów hamulcowych, wspomagających hamulce i
antypoślizgowych (m.in. ABS, EBS, ASR, ESP, BAS itp.);
g. eksploatacji Produktu z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym w odniesieniu do zaleceń producenta pojazdu i/ lub Producenta;
h. nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji pojazdu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych;
i.
wszelkich uszkodzeń mechanicznych (w tym m.in. wszelkich przecięć,
przebić oraz uszkodzeń spowodowanych m.in.: ciałem obcym pomiędzy kołami
bliźniaczymi, uderzeniem o przeszkodę czołem bieżnika, barkiem lub
bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni, itp.), w tym
także spowodowanych oddziaływaniem na produkt substancji chemicznych
(lub podobnie działających środków, w tym wymienionych w pkt. 3.16.,
ppkt. a), powodujących m.in.: uszkodzenie/degradację/przyspieszone
starzenie Produktu;
j. użycia produktu w zawodach sportowych lub w innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego;
k.
pożaru, przyczyn naturalnych, lub spowodowanych innymi okolicznościami
pozostającymi poza kontrolą producenta pojazdu (np. pożar, wypadek,
przegrzanie, siła wyższa, itp.).
3.17. Gwarancja na Produkt nie pokrywa:
a. kosztów spowodowanych zużyciem eksploatacyjnym jego składowych;
b.
kosztów wezwania, holowania, dodatkowego czasu podróży i wynagrodzenia
za pracę, przestoju pojazdu, rozładowania pojazdu, wynajęcia pojazdu
zastępczego, ponownego załadunku itp.;
c. wszelkich strat
ekonomicznych i szkód (obejmujących m.in. utratę zysku, przychodów,
wartości firmy lub spodziewanych oszczędności);
d. roszczeń przedstawionych Użytkownikowi pojazdu przez osoby trzecie;
e.
wszelkich innych uszkodzeń, szkód, strat i obrażeń, spowodowanych
bezpośrednio lub pośrednio wadą Produktu, wadą wykonawczą lub
spowodowaną niedbalstwem lub błędem pracowników wszystkich podmiotów
świadczących usługi serwisowe dla ogumienia;
3.18. Zgodnie z
postanowieniami pkt. 3.17. wszelkie w/w roszczenia odszkodowawcze
skierowane do Producenta lub COP są wykluczone. Jednocześnie żadnego z
postanowień pkt. 3.17. nie można traktować jako wyłączenia lub
ograniczenia lub próby wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności
Producenta, wynikających z przepisów obowiązującego prawa;
3.19.
Gwarancja na sprzedany Produkt nie wyłącza, nie ogranicza ani nie
zawiesza uprawnień kupującego (Użytkownika) wynikających z rękojmi za
wady rzeczy sprzedanej.